Sivu 91 / 116 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1131517181878889909192939495101111 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1351-1365/1729

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #1351
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7967

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Minusta vaikuttaa, että joukkoliikennefoorumilla on vallalla epärealistinen käsitys pikaratikkaratkaisujen kustannuksista.

    Raide-Jokeri on tämän pienen kustannusnousunkin jälkeen Eurooppalaisittain hyvin halpa ratikkahanke ja edullinen raskasraiteisiin verrattuna.
    Kertoisitko noin väitettäsi perustellaksesi, että minkälaisia kustannuksia näihin "eurooppalaisiin" hankkeisiin on ollut tapana laskea mukaan, eli mistä se Helsinkiä korkeampi hinta muodostuu?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #1352

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kertoisitko noin väitettäsi perustellaksesi, että minkälaisia kustannuksia näihin "eurooppalaisiin" hankkeisiin on ollut tapana laskea mukaan, eli mistä se Helsinkiä korkeampi hinta muodostuu?
    Kyllähän Eurooppalasiin pikaratikkahankkeiden budjetteihin usein sisältyy rata sähköineen ja siltoineen kaikki katu- ja muutostyöt radan vaikutusalueella, joka usein aika laaja, muut tarvittavat tie- ja katuyhteyksien muutokset, uudistetut liikennevalo- liikenteenhallinta- ja informaatiojärjestelmät, tarvittavat lippujärjestelmien muutokset, yhteydet pysäkeille aika kaukaakin, vaihtoterminaalit ja vaihtoratkaisut muihin liikennevälineisiin sekä varikko ja varikkoyhteydet. Osassa hankkeista mukaan lasketaan tuon lisäksi myös kalusto.

    Joukkoliikennefoorumilla taas lasketaan usein pelkkä rata, sähköt, siltojen ja pysäkkien kustannukset minimaalisilla katutöillä, jotka eivät oikein vastaa katuympäristön muutostarvetta. Vaihtoyhteyksien muutokset jätetään laskelmissa usein huomiotta, samoin kuin varikko.

    Lisäksi liikennevalojen muutokset jätetään huomiotta, hyvin toimivat etuudet voivat vaatia liikennevalojen uusintaa laajallakin alueella sekä merkittävää tietojärjestelmäprojektia tietoliikenneyhteyksineen, samoin kuin kehittyneempää liikenteenhallintajärjestelmää. Raitioliikenteen nopeuttaminen, niin että muukin liikenne sujuu vaatii usein laajaa liikennevalojen ja tietoliikenneyhteyksien uusintaa niin, että liikennevalojärjestelmiä ohjataan kokonaan servereiltä ja vanhat valot eivät siihen taivu. Tämä ei koske vain raitioliikenteen käyttämää reittiä, vaan myös kaikkia radan ylittäviä reittejä tai poikkikatuja, joilla on tiheässä liikennevaloja.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 09.03.2018 kello 18:02.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  3. #1353
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    434

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Hesarin mukaan Vermon raviradan kupeeseen tulee uusi pysäkki:


    Pikaraitiotie Raide-Jokeri saa uuden pysäkkiparin Espoon Perkkaantielle. Pysäkkipari on Itäkeskuksesta Keilaniemeen kulkevan raitioyhteyden 34. pysäkkipari.

    Uusi pysäkkipari sijoittuu aivan Vermon raviradan kupeeseen. Perkkaantielle aiemmin kaavailtu toinen pysäkkipari siirtyy enemmän länteen.
    Lisäpysäkkipari sijaitsee reitillä sellaisessa kohdassa, jossa raitiovaunu ajaa melko hitaasti. Raide-Jokerin projektiryhmän arvion mukaan uusien pysäkkien vaikutus kokonaismatka-aikaan jää vähäiseksi.

  4. #1354
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7967

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Pääsemme tutustumaan pikaratikan mallivaunuun (eli makettiin), jossa on vaunun etuosa oikeassa koossa (ohjaamo ja kolme penkkiriviä), Kaapelitehtaalle 14.6. klo 15 alkaen. Paikalla on avajaispäivänä asiantuntijoita kertomassa pikaratikkahankkeista ja niihin liittyvästä kaupunkikehityksestä. Näyttely on avoinna yleisölle 20.6. asti.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #1355

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Jokerivaunujen valmistaja on sitten kokonaan Skodan. Jutussa on pieni lipsahdus VR:n kohdalla , vetureiden kohdalla kuuluisi lukea vaunuja. (Joku matkustaja voi luulla ohjausvaunua veturiksi, mutta tokkopa Z Majer)

    http://www.kuljetusnet.fi/6002-suoma...n-haltuun.html

  6. #1356
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2230

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Pääsemme tutustumaan pikaratikan mallivaunuun (eli makettiin), jossa on vaunun etuosa oikeassa koossa (ohjaamo ja kolme penkkiriviä), Kaapelitehtaalle 14.6. klo 15 alkaen. Paikalla on avajaispäivänä asiantuntijoita kertomassa pikaratikkahankkeista ja niihin liittyvästä kaupunkikehityksestä. Näyttely on avoinna yleisölle 20.6. asti.
    eli kuka tahansa asiasta kiinnostunut on tervetullut paikalle ?

  7. #1357
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7967

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    eli kuka tahansa asiasta kiinnostunut on tervetullut paikalle ?
    Kyllä se käsittääkseni on ihan yleisölle avoin näyttely.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #1358
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2230

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Pääsemme tutustumaan pikaratikan mallivaunuun (eli makettiin), jossa on vaunun etuosa oikeassa koossa (ohjaamo ja kolme penkkiriviä), Kaapelitehtaalle 14.6. klo 15 alkaen. Paikalla on avajaispäivänä asiantuntijoita kertomassa pikaratikkahankkeista ja niihin liittyvästä kaupunkikehityksestä. Näyttely on avoinna yleisölle 20.6. asti.
    Ihan hyvin olivat esillä vaunuun liittyvät asiat. Hieno vaunuhan siitä on tulossa. Näyttelystä ja muualtakin olisin jättänyt pois brändiattribuuteista vatkaamisen. Mitäs me semmoisilla tehdään ?

    Mutta joka tapauksessa pakollinen käynti kaapelitehtaalla joukkoliikenteestä kiinnostuneille. Nyt en muista mihin saakka maketti on siellä.

  9. #1359

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Mutta joka tapauksessa pakollinen käynti kaapelitehtaalla joukkoliikenteestä kiinnostuneille. Nyt en muista mihin saakka maketti on siellä.
    20. kesäkuuta saakka (siis keskiviikkoon).

  10. #1360

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    911

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Luin että Raide-Jokerilla tulee olemaan vain yksi varikko. Mitenhän liikenteen aloitus ja lopetus tullaan hoitamaan, meneekö nykyisen raitioliikenteen tapaan yleisön käytettävissä olevat hallivuorot niin että päivän viimeinen vuoro menee suunnilleen 2.00 Westendinasema - 2.45 Holkkitie ja ensimmäinen 3.40 Holkkitie - 4.25 Westendinasema, meneekö nuo ilman matkustajia vai onko päätepysäkeillä mahdollista, toisin kuin nykyisillä raitioteillä, säilyttää kalustoa?

  11. #1361

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    259

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Luin että Raide-Jokerilla tulee olemaan vain yksi varikko. Mitenhän liikenteen aloitus ja lopetus tullaan hoitamaan, meneekö nykyisen raitioliikenteen tapaan yleisön käytettävissä olevat hallivuorot niin että päivän viimeinen vuoro menee suunnilleen 2.00 Westendinasema - 2.45 Holkkitie ja ensimmäinen 3.40 Holkkitie - 4.25 Westendinasema, meneekö nuo ilman matkustajia vai onko päätepysäkeillä mahdollista, toisin kuin nykyisillä raitioteillä, säilyttää kalustoa?
    Hyvä kysymys pitkät siirymät tulee olemaan ja aamuyöajoa (kuljettajien työvuorot ja palkat).

  12. #1362

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    744

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Vantaanjoen ylitykseen kait suunnitellaan uutta siltaa, että skurut mahtuisivat sillalla kohtaamaan. Muutaman kymppimiljoonan saisi säästettyä, jos käytettäisiin nykyistä siltaa ja pantaisiin liikennevalot päästämään vaunut vuorotellen sillalle. Aikaviivästys kuitenkin vain 1 - 2 minuuttia eli melkoinen minuuttihinta uudella sillalla.
    antti

  13. #1363

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1207

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Vantaanjoen ylitykseen kait suunnitellaan uutta siltaa, että skurut mahtuisivat sillalla kohtaamaan. Muutaman kymppimiljoonan saisi säästettyä, jos käytettäisiin nykyistä siltaa ja pantaisiin liikennevalot päästämään vaunut vuorotellen sillalle. Aikaviivästys kuitenkin vain 1 - 2 minuuttia eli melkoinen minuuttihinta uudella sillalla.
    15e per h ja vaikka 10K minuuttia per päivä, niin vähän vajaan miljoonan vuodessa makselee siltaa pois.

    Eiköhän se ole kannattavaksi laskettu.

  14. #1364

    Liittynyt
    31.03.2015
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Vantaanjoen ylitykseen kait suunnitellaan uutta siltaa, että skurut mahtuisivat sillalla kohtaamaan. Muutaman kymppimiljoonan saisi säästettyä, jos käytettäisiin nykyistä siltaa ja pantaisiin liikennevalot päästämään vaunut vuorotellen sillalle. Aikaviivästys kuitenkin vain 1 - 2 minuuttia eli melkoinen minuuttihinta uudella sillalla.
    Potentiaaliseen säästöön vaikuttaa myös aika paljon nykysillan kunto ja odotettu käyttöikä. Silta on peräisin vuodelta 1939 eikä siihen tietääkseni ole tehty mitään isoa remonttia, joten se saatettaisiin joka tapauksessa joutua nyt tai lähitulevaisuudessa remontoimaan.

  15. #1365
    PSi
    PSi ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    125

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Etika Näytä viesti
    Potentiaaliseen säästöön vaikuttaa myös aika paljon nykysillan kunto ja odotettu käyttöikä. Silta on peräisin vuodelta 1939 eikä siihen tietääkseni ole tehty mitään isoa remonttia, joten se saatettaisiin joka tapauksessa joutua nyt tai lähitulevaisuudessa remontoimaan.
    Silta kesti vielä muutama vuosi sitten raskaan tavarajunan veturin, joten sillan lujuus tuskin on syynä vaihtoon. Raitiovaunujen vuorottelu sillalla on aikataulutekninen juttu. Eiköhän tärkein syy ole se että pyöräilijät ei halua ajaa sillan alla olevaa nykyistä kevyen liikenteen väylää vaan heille tarvitaan nopeampi ja suorempi reitti. Kun kyse on polkupyöräilyn edistämisestä ei mikään uhraus ole liian suuri (vrt. Mäkelänkadun ja Hämeentien tulevaisuus)
    Viimeisin muokkaaja PSi; 22.01.2019 kello 17:49.
    ... joukkoliikenteen edistäminen tapahtuu tekemällä henkilöautoilusta hankalampaa, eikä tekemällä joukkoliikenteestä houkuttelevampaa...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 10:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 12:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 05:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 11:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 10:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •