Sivu 95 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1535557585919293949596979899 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1411-1425/1503

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #1411
    hamalhel avatar
    Liittynyt
    25.08.2010
    Sijainti
    Marjaniemi ja Kulosaari
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut mlahdenm Näytä viesti
    Ihan mielenkiinnosta: Missä työehtosopimuksessa kodin ja työpaikan välisestä matkasta maksetaan palkkaa?
    Voepj olla eli ei

    Tässä vähän tuosta työajasta https://www.tek.fi/fi/tyoelama/lakip...itieto/tyoaika
    Heli Hämäläinen
    kulosaarelainen ja nykyisin marjaniemeläinen joukkoliikenteen käyttäjä
    Helsinki

  2. #1412

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Osaisiko joku muuten sanoa, miksi Raidejokerille suunnitellaan keskelle Otanientä melkein kilometrin pysäkkiväliä? Se ylittää reippaasti keskimääräisenkin pysäkinvälin, ja on kuitenkin tiheää työ- ja opiskelupaikka-aluetta.

  3. #1413

    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    56

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hamalhel Näytä viesti
    Voepj olla eli ei

    Tässä vähän tuosta työajasta https://www.tek.fi/fi/tyoelama/lakip...itieto/tyoaika
    Niin, tuossa siis puhutaan siitä mikä on työaikaa ja mikä ei. Mutta se mikä minua kiinnosti oli tämä kohta:
    "Itäkeskuksesta matkustettaessa Jorvin sairaalaan kuluu aikaa noin 1,5 tuntia. Se on monen työehtosopimuksen mukaan maksimi palkattomalle työmatkalle."

    Missä TES:ssa tuollainen maksimi määritellään? Ja mitä tapahtuu jos se ylittyy?

  4. #1414
    hamalhel avatar
    Liittynyt
    25.08.2010
    Sijainti
    Marjaniemi ja Kulosaari
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut mlahdenm Näytä viesti
    Niin, tuossa siis puhutaan siitä mikä on työaikaa ja mikä ei. Mutta se mikä minua kiinnosti oli tämä kohta:
    "Itäkeskuksesta matkustettaessa Jorvin sairaalaan kuluu aikaa noin 1,5 tuntia. Se on monen työehtosopimuksen mukaan maksimi palkattomalle työmatkalle."

    Missä TES:ssa tuollainen maksimi määritellään? Ja mitä tapahtuu jos se ylittyy?
    Tämä on väärä foorumi keskustella tästä yksityiskohdasta. En pysty luettelemaan sinulle työehtosopimuksia. Käsittääkseni jossain paikoissa ei vaan saa työntekijöitä jos palkka ei ala juosta 3 tunnin ilmaisen istumisen jälkeen.
    Heli Hämäläinen
    kulosaarelainen ja nykyisin marjaniemeläinen joukkoliikenteen käyttäjä
    Helsinki

  5. #1415
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2081

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hamalhel Näytä viesti
    Tämä on väärä foorumi keskustella tästä yksityiskohdasta. En pysty luettelemaan sinulle työehtosopimuksia. Käsittääkseni jossain paikoissa ei vaan saa työntekijöitä jos palkka ei ala juosta 3 tunnin ilmaisen istumisen jälkeen.
    Toisessa viestiketjussa puhutaan linjasta 345. Se vie Rinnekotiin työntekijöitä. Linjan varrelta pääsee vielä mukavasti töihin, mutta jos joutuu käyttämään kahta bussia niin matka-aika menee helposi yli tunnin. Yksi syy miksi tuuraajia ja keikkalaissia on vaikea saada.

  6. #1416

    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    56

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hamalhel Näytä viesti
    Tämä on väärä foorumi keskustella tästä yksityiskohdasta. En pysty luettelemaan sinulle työehtosopimuksia. Käsittääkseni jossain paikoissa ei vaan saa työntekijöitä jos palkka ei ala juosta 3 tunnin ilmaisen istumisen jälkeen.
    Samaa mieltä, toki työmatkan kesto julkisilla vaikuttaa työntekijöiden saatavuuteen, mutta se että siitä säädeltäisiin jossain (TES) kuulosti vaan niin oudolta että siksi siihen tartuin. Ja nythän väitteen paikkaansapitävyys jäi siis todistamatta joten kaikki hyvin :-)

  7. #1417
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7709

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Vermoon on laskettu tänään raitiovaunukiskoja. Espoo on nyt fyysisesti ratikkakaupunki.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #1418

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    904

    oletus Vs: Raide-Jokeri: Jorvin sairaalan yhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vermoon on laskettu tänään raitiovaunukiskoja. Espoo on nyt fyysisesti ratikkakaupunki.
    Mutta onko tarkoitus keksiä ruutia uudestaan? Eikö raitioradan rakentamiseen ole jo riittävästi osaamista saatavana?

    https://kuljetusnet.fi/raide-jokerin...asennettu.html

  9. #1419
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4751

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Melamiehen ilmoittaman uutislinkin takana oleva teksti on hyvin pitkälti samaa tietoutta kuin Raidejokerin omien sivujen uutinen. Kuljetusnetin (taustalla ilmeisesti Auto tekniikka ja kuljetus?) uutinen on tiivistetty versio alkuperäisestä infosta.

  10. #1420

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    904

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Melamiehen ilmoittaman uutislinkin takana oleva teksti on hyvin pitkälti samaa tietoutta kuin Raidejokerin omien sivujen uutinen. Kuljetusnetin (taustalla ilmeisesti Auto tekniikka ja kuljetus?) uutinen on tiivistetty versio alkuperäisestä infosta.
    Näin varmasti ehkä on, mutta pointtini oli ihmettely siitä, että nyt tehdään koerataa eikä oikeaa rataa ja uskoni koko projektin valmistumiseen aikataulussaan koki aimo kolauksen.

  11. #1421

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Näin varmasti ehkä on, mutta pointtini oli ihmettely siitä, että nyt tehdään koerataa eikä oikeaa rataa ja uskoni koko projektin valmistumiseen aikataulussaan koki aimo kolauksen.
    Allianssimallissa on ihan tavallista tehdä erilaisia kokeiluja ja innovaatioita, joiden tavoitteena on saada aikaan esim. kustannus- tai aikataulusäästöjä ja siten hyötyä allianssin kaikille osapuolille. Vaikea nähdä huonona asiana tai aikataulu-uhkana sitä, että pyritään löytämään sujuvimmat, nopeimmat ja kustannustehokkaimmat tavat toimia ennen kuin menetelmät skaalataan kaikille hankkeen työmaille.

    Raide-Jokerissahan muuten tehdään myös pääkaupunkiseudulla uudenlaista ratarakennetta etenkin nurmiradan osalta ja myös muut ratarakentamisen standardit ovat kehittyneet verrattuna Helsingin nykyiseen kaupunkiraitiotiehen. Tässähän tehdään nyt uudenlaista pikaraitiotietä, eikä samaa perinteistä raitiotietä, johon helsinkiläiset ovat tottuneet.

  12. #1422
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1267

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Eikös nurmirataa kokeiltu jo Paciuksenkadulla nimenomaan Jokeria varten?

  13. #1423

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Eikös nurmirataa kokeiltu jo Paciuksenkadulla nimenomaan Jokeria varten?
    Kyllä. Paciuksenkadun kokeilussa keskitytään löytämään liikennöinnin, kunnossapidon ja kuivuuden kannalta oikeanlainen kasvualusta- ja siemenseosyhdistelmä sekä testataan vedenpidätysmaton vaikutusta. Itse radan rakentamiseen ja kiskojen asennustapoihin tuo kokeilu ei liity, toisin kuin Vermontien kokeilu.

    https://raidejokeri.info/raide-joker...VcLpk2nIQqy3p0

  14. #1424

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    904

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    Allianssimallissa on ihan tavallista tehdä erilaisia kokeiluja ja innovaatioita, joiden tavoitteena on saada aikaan esim. kustannus- tai aikataulusäästöjä ja siten hyötyä allianssin kaikille osapuolille. Vaikea nähdä huonona asiana tai aikataulu-uhkana sitä, että pyritään löytämään sujuvimmat, nopeimmat ja kustannustehokkaimmat tavat toimia ennen kuin menetelmät skaalataan kaikille hankkeen työmaille.
    Jos rakennushanke muuttuu tuote- ja menetelmäkehityshankkeeksi, on vaikeaa olla näkemättä ongelmia aikataulussa.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:40 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti

    Raide-Jokerissahan muuten tehdään myös pääkaupunkiseudulla uudenlaista ratarakennetta etenkin nurmiradan osalta ja myös muut ratarakentamisen standardit ovat kehittyneet verrattuna Helsingin nykyiseen kaupunkiraitiotiehen. Tässähän tehdään nyt uudenlaista pikaraitiotietä, eikä samaa perinteistä raitiotietä, johon helsinkiläiset ovat tottuneet.
    Helsinki-nimisestä tynnyristä korkinreiästä katsomalla asia voi näyttää tuolta, mutta kun kyseessä ei todellakaan ole maailman ensimmäinen pikaraitiotiehanke.

  15. #1425

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Jos rakennushanke muuttuu tuote- ja menetelmäkehityshankkeeksi, on vaikeaa olla näkemättä ongelmia aikataulussa.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:40 ----------

    Helsinki-nimisestä tynnyristä korkinreiästä katsomalla asia voi näyttää tuolta, mutta kun kyseessä ei todellakaan ole maailman ensimmäinen pikaraitiotiehanke.
    Oletko tutustunut allianssimallin käytäntöihin? Innovointi sekä jatkuvan kehittämisen ja parantamisen periaate ovat aivan keskeisiä työkaluja allianssihankkeissa ja mahdollistavat ne yhteistä tavoitetta palvelevat kustannus- ja aikasäästöt. Myös Tampereella allianssihankkeessa on innovoitu kaikenlaista, mm. Vuohenojan painopenkere johti miljoonasäästöihin rakennusvaiheessa. Samoin itse rakentamistöissä ollaan tälläkin hetkellä reippaasti alkuperäistä aikataulua edellä.

    Aikatauluhaasteista puhuminen muutaman kuukauden kestäneiden rakennustöiden jälkeen kuulostaa melko perusteettomalta väitteeltä, etenkin kun se koskee sellaista vaihetta rakentamisessa, jonka tarkoituksena on sujuvoittaa ja nopeuttaa rakentamistöitä kokonaisuudessaan. Allianssimallissa yksi töitä nopeuttava elementti on se, että rakentamistyöt voidaan käynnistää aikaisessa vaiheessa ja suunnittelua jatkaa töiden edetessä ja mahdollisiin ongelmakohtiin voidaan etsiä ja löytää yhdessä ratkaisut joustavasti. Niin kauan kuin työt etenevät aikataulussa, kyynisyydellesi ei oikein löydy katetta. Palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua, mikäli aikataulut siinä vaiheessa näyttävät paukkuvan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 11:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 13:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 06:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 12:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 11:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •