- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2006
- Viestit
- 359
Hesari näytti viime viikolla ilmakuvan Koivuhovin asemasta. Samaisessa artikkelissa oli myös kuva Myyrmäen asemasta. Koivuhovin ympäristö kasvoi metsää, kun Myrtsissä betonikerrostalot olivat miltei radassa kiinni. Tiesin asian entuudestakin, mutta ilmakuva paljasti todellisuuden jotenkin niin konkreettisesti. Google Earthillakin voi katsella, ja kyllä hukkalääniä on paljon. Lähellä on ainoastaan Ymmerstadin asuinalue, sekä pientaloja pohjoispuolella. Mutta itse aseman vierusta kasvaa risukkoa ja metsää. Hesarissakin ihmeteltiin, miksei Espoo kaavoita radan varteen asuinalueita kuin esim Vantaa.
Onko syynä Espoon kaupunkiradan linjauksen epäselvyydet, vai mikä? Eikö linjaus olisi pieni homma lyödä lukkoon, vaikkei rataa ihan heti rakennetakaan? Koivuhoviin olisi mahdollisuus rakentaa tiiviisti kerrostaloasutusta ihan radan välittömään läheisyyteen, molemmin puolin. Lisäksi Ymmerstadin länsipuolella on iso lääni metsää mihin rakentaa. Mahdollisuus olisi tehdä Koivuhovista ainakin Kannelmäen kokoinen asema, samantiheyksisellä kerrostaloratkaisulla. Ja Kannelmäen asemaltahan tulee aina M-juna tupaten täyteen.
Onko syynä Espoon kaupunkiradan linjauksen epäselvyydet, vai mikä? Eikö linjaus olisi pieni homma lyödä lukkoon, vaikkei rataa ihan heti rakennetakaan? Koivuhoviin olisi mahdollisuus rakentaa tiiviisti kerrostaloasutusta ihan radan välittömään läheisyyteen, molemmin puolin. Lisäksi Ymmerstadin länsipuolella on iso lääni metsää mihin rakentaa. Mahdollisuus olisi tehdä Koivuhovista ainakin Kannelmäen kokoinen asema, samantiheyksisellä kerrostaloratkaisulla. Ja Kannelmäen asemaltahan tulee aina M-juna tupaten täyteen.