Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-34/34

Viestiketju: Olemassaolevat radat uuden pohjana?

  1. #31
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    09.05.2010
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Olemassaolevat radat uuden pohjana?

    Mielessäni on ollut idea hyödyntää vanhaa satamarataa Kalasatamaan pääradan ruuhkajunien vaihtoehtoisena pääteasemana. Siis osa pääradan ruuhkajunista ohjattaisiin satamaradan tunnelin kautta Kalasatamaan, jonne tehtäisiin pääteasema niitä varten. Kalasatamasta taas pääsee hyvin metroon. Ratayhteys voisi olla yksiraiteinen, jos pääteasemalla on riittävästi raiteita esimerkiksi kolmea ruuhkajunaa varten. Alueella on riittävästi tilaa näitä raiteita varten. Jos junissa on vielä ohjausvaunut, niin ne ehditään pakittaa pois ennen seuraavan junan tuloa, jolloin asemalle mahtuu enemmänkin junia.

    Pasilaan pitäisi rakentaa pari matkustajaraidetta nykyiselle tavararatapihalle sekä tietysti sähköistää tuo vanha satamarata.

  2. #32
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Olemassaolevat radat uuden pohjana?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piikkimonni Näytä viesti
    Mielessäni on ollut idea hyödyntää vanhaa satamarataa Kalasatamaan pääradan ruuhkajunien vaihtoehtoisena pääteasemana.
    Rata vaan on jo purettu ja sen paikka kaavoitettu muihin tarkoituksiin.

    Antero

  3. #33
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    09.05.2010
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Olemassaolevat radat uuden pohjana?

    Tämä idea tuli seisoessani raiteilta putoamisen takia seisovassa täpötäydessä ruuhkajunassa. Ruuhkajunille pitäisi saada joku vaihtoehtoinen pääteasema ihan jo poikkeustilanteiden varalta. Helsingin pääteasema ei ole pitemmän päälle toimiva ratkaisu koska kauko-ja lähiliikenne menee ristiin edestakaisen liikenteen takia. Pienikin häiriö riittää sotkemaan koko kuvion.

    Siis tehdään sitten se pisararata. Tosin minä taidan olla jo eläkevaari siihen aikaan enkä tarvitse koko rataa.
    Viimeisin muokkaaja Piikkimonni; 09.05.2010 kello 14:44.

  4. #34
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Olemassaolevat radat uuden pohjana?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piikkimonni Näytä viesti
    Tämä idea tuli seisoessani raiteilta putoamisen takia seisovassa täpötäydessä ruuhkajunassa. Ruuhkajunille pitäisi saada joku vaihtoehtoinen pääteasema ihan jo poikkeustilanteiden varalta.
    Olet aivan oikeassa. Mutta Helsingistä pitäisi myös tehdä vikasietoisempi. Nyt ajojohtojännitten pois kytkevä häiriö Helsingissä pimentää liikenteen Pasilan pohjoispuolelle asti. Puolenvaihto Pasilan eteläpuolella ei myöskään ole mahdollinen, jotta Pasilaa voisi käyttää sujuvasti poikkeustilanteiden pääteasemana.

    Itse pidän satamien rataurien umpeen kaavoittamista huonona ratkaisuna. Vaikka niille ei olisi välitöntä käyttöä tiedossa, maailma muuttuu ja kaupungissa pitää olla tilaa muutoksille.

    Antero

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden hallituksen liikennepolitiikka?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 230
    Viimeisin viesti: 15.07.2016, 19:43
  2. HKL rakentaa uuden metrovalvovomon, miksi?
    kirjoittanut insula foorumissa Metrot
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 18.05.2010, 12:51
  3. 3T:n uuden osuuden varrelta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 15.04.2009, 22:53
  4. Mitkä radat ovat korpiratoja?
    kirjoittanut Vekku foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 12.09.2007, 15:50
  5. Suomen tärkeät radat hajoavat käsiin
    kirjoittanut kemkim foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 15.12.2006, 00:26

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •