Veikkaisin ettei tämä ota tulta alleen. Vantaa on myös suunnittellut raitiotietä Lentoaseman/Tikkurilan suunnalta Malmille. Helsinki taas vastustaa tätä, sillä ylipäätään Helsingin maalaiskunta on siirtymässä takaisin Helsingin hallintopiiriin. Kehärata / Ringbanan on ennen kaikkea Helsingin paikallisjunarata. Helsinki on vetämässä myös uutta pohjoista metrolinjaa Kampista Töölön ja Meilahden kautta Pasilaan mistä Olympiakylän, Pohjois-Pasilan/Metsälän ja Maunulan kautta lentokentälle. Pasilan ja Lentokentän välille on tulossa 4-7 uutta asemaa.

Itsehän kannatan myös tuota raitiolinjaa, sikäli mikäli seudulla tulevien jokerien ja HKL:n spårien lisäksi tarvitaan ratikkalinjaa. Mitään muutaman kilometrin tynkaa ei välttämättä kannata rakentaa. Sinänsä mielenkiintoista Vantaan haluavan ratikkalinjan myös Malmille, onhan Malmi entinen Helsingin maalaiskunnan keskus, nykyinen Pohjois-Helsingin keskus, tosin Tikkurila on vienyt Malmin asemaa tässä asiassa kuntaliitosten jälkeen.

Jos näitä projekteja vertailee ei ne ole toisiansa poissulkevia. Kuten ei Pisara tai Pohjoinen metrolinjakaan. Raitiovaunu on parhaimmillaan lyhyeen kiireettömään lähialueliikkumiseen, kun taas Kehärata, Pisara ja Pohjoinen metrolinja yhdessä muiden ratojen kanssa liikuttavat ihmisiä laajasti ja nopeasti ympäri seutua.

Joillekin metro- ja junaratavastustajille on ollut vaikea ymmärtää, että esimerkiksi lähijunaradoilla ja Pohjoisella metrolinjalla on täysin eri linjaukset, eli niitä ei vedetä vierekkäin tai edes lähekkäin, vaan palvelevat täysin eri alueita. Mutta edelleen kuuluu disinformaatio-soraääniä: Pohjoisella metrolinjalla ja Pisaralla on Töölössä vierekkäiset asemat, toinen tai molemmat on jätettävä rakentamatta!

HUH.. Kyllä minäkin vastustaisin esim. pääradan varteen vedettävää uutta metrolinjaa. Siinä päällekäisyyttä löytyisi.