Sivu 12 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213141516 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/247

Viestiketju: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

  1. #166
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040 ja metrin raideleveys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Pohjautuuko se samaan pyörä- ja teliratkaisuun kuin HKL:n Variot? Miten luotettava Mannheimin Vario on ollut?
    Vähän huonosti hallussa minulla tuo tekninen puoli.
    Mutta saksankielisen Wikin mukaan ko. vaunu kuten meidän variomme perustuu Chemnitziläiseen varioon (prototyyppi valmistunut 1993).
    Luotettavuudesta en tiedä muuta, kuin että kaikki yhtä lukuun ottamatta ovat tänäpänä ajossa. Sillä yhdellä on ollut vakava suistumien. Sitä en tiedä, että suistuiko se siksi, että se on vario.
    Viimeisin muokkaaja vko; 22.01.2008 kello 17:55. Syy: lainausta siivottu

  2. #167
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Ilmeisesti Helsingin seudulla ei ole todellista tarvetta alkaa liikennöidä raitiovaunuilla jatkossakaan raskasraideverkon millään osalla.
    Sanoisin ennemmin niin, ettei ole tarvetta yhdistää raskasaraideverkkoa ja nykyiseen raitiovaunuverkkoon liittyvää liikennöintiä. Pieniä poikkeuksia voi syntyä.

    Mahdottomana en pidä duotyyppistä liikennöintiä, jossa nykyistä raideverkkoa hyödyntävät junat siirtyisivät kadulle tai kevyelle erillisradalle seudun ulommissa osissa. Tällä liikenteellä ei liene tarvetta yhdistyä nykyiseen raitiotieverkkoon.

  3. #168
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Sanoisin ennemmin niin, ettei ole tarvetta yhdistää raskasaraideverkkoa ja nykyiseen raitiovaunuverkkoon liittyvää liikennöintiä. Pieniä poikkeuksia voi syntyä.
    No, nykyinen ja nykyinen. Aika kovia laajentamissuunnitelmia on (esim. KSV:llä) jo seuraavaksi 10 vuodeksikin. Kun ajatellaan, että ketjussa puhutaan vuoden 2040 tilanteesta, niin "nykyisen" (raitio)verkon perillinen voikin olla ihan jo uskomattoman erilainen kuin vuoden 2008 alun verkko.

  4. #169

    Liittynyt
    16.10.2007
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut walttu Näytä viesti
    Jos (ja kun) suora ratayhteys lentoasemalla rakennetaan todennäköisesti myös kaukoliikennettä varten, vapautuu nykyisiltä radoilta kapasiteettia lähiliikenteelle.
    Minkä suunnitelman mukaan?

  5. #170

    Liittynyt
    01.01.2008
    Viestejä
    54

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Teme444 Näytä viesti
    Minkä suunnitelman mukaan?
    Esiselvitystyö Pietarin radan vetämisestä lentoaseman kautta on parhaillaan käynnissä. Eli siis vahvistettuja suunnitelmiahan ei kaukoliikenneyhteyden rakentamisesta lentoasemalle ole. Oma mielipiteeni on että rata välille Pasila-Lentoasema-Kerava tulisi rakentaa, koska tällöin kaikki idän ja pohjoisen suunnan kaukoliikenne voitaisiin yhdistää lentoasemaan vapauttaen kapasiteettia pääradalta välillä Pasila-Kerava.

  6. #171

    Liittynyt
    16.10.2007
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut walttu Näytä viesti
    Esiselvitystyö Pietarin radan vetämisestä lentoaseman kautta on parhaillaan käynnissä. Eli siis vahvistettuja suunnitelmiahan ei kaukoliikenneyhteyden rakentamisesta lentoasemalle ole. Oma mielipiteeni on että rata välille Pasila-Lentoasema-Kerava tulisi rakentaa, koska tällöin kaikki idän ja pohjoisen suunnan kaukoliikenne voitaisiin yhdistää lentoasemaan vapauttaen kapasiteettia pääradalta välillä Pasila-Kerava.
    Ok. Tuo oli mulle uusi tieto. Tosin ainakin minun tietääkseni nykyinen kehärata suunnitelma ei kaukojuna liikennettä huomioi ja siksi ratakin on sen verran kevyt, ettei kestä kaukojunien akselipainoja. Korjaa toki jos väärässä olen.

  7. #172

    Liittynyt
    01.01.2008
    Viestejä
    54

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Teme444 Näytä viesti
    Ok. Tuo oli mulle uusi tieto. Tosin ainakin minun tietääkseni nykyinen kehärata suunnitelma ei kaukojuna liikennettä huomioi ja siksi ratakin on sen verran kevyt, ettei kestä kaukojunien akselipainoja. Korjaa toki jos väärässä olen.
    Vastasin jo tuonne Heli-ratakeskustelun puolelle, mutta tarkennan vielä tännekin. Eli en tarkoittanut Kehärataa, vaan Pasilasta suoraa kohti lentoasemaa kulkevaa täysin uutta linjausta joka jatkuisi Keravalle. Eli puolittainen pääradan oikaisu joka vähentäisi liikennettä ruuhkaisella Pasila-Kerava-osuudella. Tämä tosin on vain oma ehdotukseni johon voisi liittää myös lähiliikennettä, en tiedä mihin RHK selvityksissään päätyy.

  8. #173
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Teme444 Näytä viesti
    Ok. Tuo oli mulle uusi tieto. Tosin ainakin minun tietääkseni nykyinen kehärata suunnitelma ei kaukojuna liikennettä huomioi ja siksi ratakin on sen verran kevyt, ettei kestä kaukojunien akselipainoja. Korjaa toki jos väärässä olen.
    Tässä suurimmat akselimassat:
    • Sm1 18,8 ton
    • Sm2 15,9 ton
    • Sm3 (Pendolino) 14 ton
    • Sm4 17 ton
    • Sr1 21 ton
    • Sr2 21 ton
    • Eil 11 ton
    • Ed 16 ton

    En näe mitään syytä, miksi Marjarata rakennettaisiin alhaisemmalle akselipainolle kuin mitä sähköveturimme edellyttävät.

    Antero

  9. #174
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040

    Minulla on tässä keskustelussa kommentoitavaa. Koska kuitenkin keskustelu kääntyi ikäväksi jo ensimmäisellä sivulla, ja myöhemmin mentiin hurjastikin ohi kurssin, ehdotan tämän keskustelun sulkemista ja poistamista, kuten Antero Alku myös kirjoitti. Toivoisin, että ikävä ja varmasti huvittavakin sivustaseurattava sättiminen, nokkiminen ja sähiseminen vähenisi ylipäätään muissakin ketjuissa, ja että pääkaupunkiseudun joukkoliikennerungosta 2040 voitaisiin aloittaa uusi maltillisemmin käyty keskustelu.

    Tosiaankin esitän ylläpidolle ja Anterolla tämän keskustelun poistamista, ja että tässä kesken jääneitä asioita käsitellään uudelta puhtaalta pohjalta.

  10. #175
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Mitä mieltä olet seba siitä, että Meilahden Shellin kohdalle tulisi metroasema ja Manskun bussit jättäisivät siinä matkustajat ulos?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.02.2008 kello 19:07. Syy: jaettu viesti kahtia

  11. #176
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    että Meilahden Shellin kohdalle tulisi metroasema ja Manskun bussit jättäisivät siinä matkustajat ulos?
    Taitaa olla niin, että juurikin vastaavanlaisesta runkolinjakokeilusta ja sen "erinomaisuudesta" on Helsingissä vielä muistot hyvin tallessa.

  12. #177
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    että Meilahden Shellin kohdalle tulisi metroasema ja Manskun bussit jättäisivät siinä matkustajat ulos?
    Henkilöautoilijat hurraavat täällä Oulussa asti...

  13. #178
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetro

    Raideliikennettä on pakko kehittää ja ruuhkamaksulla sitä voidaan rahoittaa. Ei tietenkään kehäteillä ole joukkoliikennettä, kun Espoo tai Vantaa eivät sitä ole kehittäneet. Helsingin uutiset kirjoitti asiasta mielenkiintoisen jutun "Kumman vuorovälit voittavat?" Tämä kuvaa juuri sitä, että Espoossa ja Vantaalla on onnettomat vuorovälit ja Espoossa liikennöinti voi sisäisillä linjoilla loppua jo seitsemän aikaan illalla.
    Tiedän kokemuksesta, että esimerkiksi Haagasta (h40, h41, h43) ovat ruuhkassa erittäin hitaita, vaikka on olemassa bussikaistat. Jos ja kun automatisoitua metroa jatketaan pohjoiseen, niin tuhansien ihmisien matka nopeutuu, sillä siirtyminen Meikun Shelliltä (karmea rötiskö muuten) keskustaan vie odotuksineenkin alle 10 min, luultavasti 6-7 minuuttia. Tapahtuu sama mitä Sörkassa aamuisin: ihmiset vaihtavat oma-aloitteisesti metroon bussista. Lisäksi hirvittävä bussiralli Manskulta loppuu. Samanaikaiset ruuhkamaksut rankaisevat autoilijoita, joten on mahdollista, että meillä on Mansku ilman bussirallia ja 25-30% vähemmän henkilöautoja. Metro on osoittanut ylivoimaisuutensa, kukaan ei jää Anteron lisäksi kaipaamaan 45min bussimatkaa Haagasta Elielille.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.02.2008 kello 19:12. Syy: jaettu viesti kahtia

  14. #179
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Länsimetro

    Jos raidejoukkoliikenne on esimerkiksi tämänlainen:
    kuvalinkki

    Ei Meilahden asemasta tule niin suurta vaihtoasemaa. Jos ensi vaiheissa Keskustan manskun puoleinen bussiralli jää Meilahteen on silloin jo monia tavoitteita toteutettu. Myöhemissä rakennusvaiheissa metroa voi laajentaa siten, että varsinkin pitkältä tulevat voivat vaihtaa metroon paljon aikaisemmin.
    Viimeisin muokkaaja vko; 04.02.2008 kello 17:05. Syy: kuva linkiksi

  15. #180

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Tapahtuu sama mitä Sörkassa aamuisin: ihmiset vaihtavat oma-aloitteisesti metroon bussista.
    Vaikea uskoa. Kurvissa vaihdetaan toiseen bussin tai ratikkaan, metroon vaihtamisessa ei ruuhkassakaan ole ajan tai vaivan kannalta mitään järkeä jos ei ole menossa itään tai Ruoholahteen. Toistonkin uhalla, metro on ovelta ovelle kolmanneksi nopein julkinen liikenneväline Kurvista keskustaan, sekä Reittioppaan mukaan että käytännössä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.02.2008 kello 19:06. Syy: jaettu viesti kahtia

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pääkaupunkiseudun kaupunkien yhdistäminen
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 229
    Viimeisin viesti: 12.10.2013, 15:56
  2. Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 17.01.2011, 15:52
  3. Pääkaupunkiseudun lähijunien lipunmyynti
    kirjoittanut Ville O. Turunen foorumissa Junat
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.07.2007, 12:53
  4. Pääkaupunkiseudun kombiratikkaverkko?
    kirjoittanut jhaarni foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 14:04
  5. Pääkaupunkiseudun bussikuvasto
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 08.12.2005, 18:09

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •