Sivu 10 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112131420 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 136-150/320

Viestiketju: Turun seudun joukkoliikenne 2020

  1. #136
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Braide Näytä viesti
    No eipä jääny epäilystä mitä sitten teit ?
    Poistit evästeitä ja näpyttelit EI vaihtoehtoa..?
    Se, että en sinisilmäisesti usko manipuloituun äänestystulokseen ei tarkoita sitä, että en kannattaisi ratikkaa Turkuun. Asia ei henkilökohtaisesti ole edes kovin kiinnostava, mutta jokatapauksessa kallistun KYLLÄn puolelle. Tälläiset äänestykset ovat kyllä ihan hauskoja, mutta miten esim. Oulusta ja helsingistä annetut äänet peilaavat turkulaisten mielipiteitä, joille tätä ratikkaa kuitenkin loppupeleissä puuhataan?

  2. #137

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Huomasitko Eira, että suunnitelman mukaan raitiotie Runosmäkeen ei mene Tampereen valtatien vartta, vaan Hepokullan ja Nättärin kautta?

    Se on varmasti fiksua, koska noiden alueiden asukasluku hakkaa mennen tullen Kastun ja Takakirveen.
    Niinpä meneekin, kun katsoo tarkemmin karttaa. Ihan hyvä on, itsekin käytän säännöllisesti Palloiluhallin (Nättinummi I) pysäkkiä. Rata kulkisi Pillipiiparinpolun vieressä Runosmäestä Nättinummi III - alueelle.

    Mahtaisiko Myllysilta kestää Majakkarannasta keskustan suuntaan tulevaa rataa? Ilmeisesti molempien suuntien radat jouduttaisiin rakentamaan tasaisesti kaarevalle nyt yksisuuntaiselle Martinsillalle.

  3. #138

    Liittynyt
    10.11.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    67

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Mahtaisiko Myllysilta kestää Majakkarannasta keskustan suuntaan tulevaa rataa? Ilmeisesti molempien suuntien radat jouduttaisiin rakentamaan tasaisesti kaarevalle nyt yksisuuntaiselle Martinsillalle.
    Miksei kestäisi? vai onko jotenkin rakenteellisesti erilainen kuin Martinsilta..?
    Pikaraitiota Suomessa..?

  4. #139

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Niinpä meneekin, kun katsoo tarkemmin karttaa. Ihan hyvä on, itsekin käytän säännöllisesti Palloiluhallin (Nättinummi I) pysäkkiä. Rata kulkisi Pillipiiparinpolun vieressä Runosmäestä Nättinummi III - alueelle.
    Tuo reitti on siinäkin mielessä fiksumpi, että siellä on tilaa rakentaa uutta kaupunkia, jota pikaraitiotie kaipaa. Kun taas Tampereentien linjaus on vanhaa ja aika lukkoon lyötyä seutua rakentamisen suhteen.

  5. #140
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Rata kulkisi Pillipiiparinpolun vieressä Runosmäestä Nättinummi III - alueelle.
    Jotta ei tulisi väärinkäsityksiä: Raitiotien on ajateltu kulkevan Nättinummi III - alueelta Ekmaninkadun kohdalta Runosmäkeen Munterinkadun päähän tunnelissa kallion ali. Noin 400 m mittainen pysäkitön kalliotunneli ei todennäköisesti tule kohtuuttoman kalliiksi.

    Nättinummen ja Runosmäen välissä on Parolanpuisto - niminen laaja virkistysalue, joka on Turun käytetyimpiä metsäpuistoja. Se ei ole mahdollinen rakentamisalue.

    Sen sijaan on perusteltua selvittää raitiotien varressa lähiöiden täydennysrakentamismahdollisuudet esimerkiksi laajojen pysäköintikenttien, tyhjentyneiden pienostoskeskusten, lämpökeskusten tms. rakennusten tilalle, tai esimerkiksi lisäkerrosten rakentaminen hissittömiin 3-4 kerroksisiin taloihin.

  6. #141

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Braide Näytä viesti
    Miksei kestäisi? vai onko jotenkin rakenteellisesti erilainen kuin Martinsilta..?
    Myllysiltaa ei ole alkuaankaan rakennettu kiskoliikennettä varten, kuten raitiotiesillat Tuomiokirkko-, Auran- ja Martinsilta. Pitkäjännevälinen Myllysilta lienee keskeltä liian ohkainen raitiotien vaatimia perustuksia varten, lisäksi alkuaan kaareva silta on keskeltä taipunut puolisen metriä lähes suoraksi, josta sillan kantavuus on varmasti kärsinyt. Ja ovatko sillan valaisinpylväät tarpeeksi vahvat kannattaakseen ilmajohdon? Mikäli raidetta ei vedetä Myllytunnelin kautta, niin matkaan tulisi Itäisen Rantakadun kautta pari ylimääräistä suora kulmaa. Nämä vain maallikon ajatuksia, joku insinöörismies osaisi kyllä paremmin selvittää.

  7. #142

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Onko tosiaan niin, että 1946 tehtiin Turun raitiotiellä 28 miljoonaa matkaa? Se on todella paljon kun vertaa, että Helsingissä tehtiin 2004 56 miljoonaa matkaa. Mikä mahtaa olla muutos Helsingin raitiotien matkustaja määrissä 50 vuoden aikana?

    http://www.turku.fi/Public/default.a...4219&nodeid=23
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_raitioliikenne

  8. #143
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Kartta ja kaikki muukin oleellinen löytyy ketjuun jo aiemmin linkitetystä väliraportista:

    Raportti
    Tuo linkki on lakannut toimimasta. Lieneekö väliaikaista vai missä vika?

  9. #144

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Nimeämistä vain muutettu. Alla oleva linkki toimii!

    väliraportti: Turun seudun joukkoliikenne 2020 -selvitys
    Viimeisin muokkaaja JaniP; 30.12.2008 kello 15:29.

  10. #145
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Kiitoksia JaniP

    Voisiko joku vielä avata minulle sivistymättömälle raportissa esiintyvän käsitteen pyöristyssäde? Arvelen sen liittyvän radan nousujen ja laskujen jyrkkyyteen, mutta varmaan joku osaa kuvata tarkemmin? Lienee tärkeä siksi, ettei vaunu hyppää vauhdissa ilmaan mäen harjalla tai vaihtoehtoisesti mene ruttuun alas tasaiselle tultaessa? Mikä on Helsingin raitiolinjojen vastaava pyöristyssäde?

  11. #146

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Voisiko joku vielä avata minulle sivistymättömälle raportissa esiintyvän käsitteen pyöristyssäde? Arvelen sen liittyvän radan nousujen ja laskujen jyrkkyyteen, mutta varmaan joku osaa kuvata tarkemmin?
    Se on "vertikaalinen kaarresäde", eli sama asia kuin kaarresäde, mutta pystyyn käännettynä. Eli minkä säteisellä ympyrän kaarella pituuskaltevuus muuttuu. Juna kun taipuu huonommin pystysuunnassa kuin sivuttaissuunnassa, pituuskaltevuus"kaarteet" täytyy tehdä paljon loivemmiksi kuin "tavalliset" kaarteet.

  12. #147
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Mikä on Helsingin raitiolinjojen vastaava pyöristyssäde?
    Helsingissä raitioteiden pystykaarresäde voi lyhyellä matkalla olla reilusti alle 200 m. Tällaisia voi tulla vastaan vähän yllättävissä paikoissa, kuten tultaessa Paavalinkirkolta Hämeentielle. Eli pienetkin korkeuserot voivat aiheuttaa jyrkkiä pystykaarteita, vaikka itse mäki olisi loiva.

    Pystykaarteiden merkitys on varsin suuri. Lissabonissa on siksi käytössä edelleen 2-akselisia raitiovaunuja. Pidemmät vaunut eivät selviä vanhan kaupungin pienistä pystykaarresäteistä, vaikka sivusuunnassa kadunkulmista menisivätkin.

    Antero

  13. #148

    Liittynyt
    06.04.2008
    Sijainti
    Tammerfors
    Viestejä
    153

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Tampere tekee omaa laajaa raitioliikennetutkimustaan, Turku omaansa ja Pääkaupunki omiansa.
    Onko näiden kesken yhteistyötä tällä hetkellä olemassa?
    Sanomattakin kun selvää on, että synergiaedut olisivat sekä suunnittelu- että toteutusvaiheessa mittavat varmasti kaikille osapuolille.

  14. #149
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jawahl Näytä viesti
    Tampere tekee omaa laajaa raitioliikennetutkimustaan, Turku omaansa ja Pääkaupunki omiansa.Onko näiden kesken yhteistyötä tällä hetkellä olemassa?
    Yhteistyö Turun, Tampereen, Helsingin ja YTV:n joukkoliikenneviranomaisten kesken on varsin tiivistä sekä virallisella että epämuodollisella tasolla.

    Lisäksi selvityksissä on osaksi käytetty samoja konsultteja, mikä ei toki ole ratkaisevaa asian kannalta.

    Tekniseen ja hankintayhteistyöhön on varmasti hyvät edellytykset.
    Lisäksi monia asioita on viime aikoina lobattu yhteistyössä eri tasoilla. Kaikki nämä yhteistyöt eivät toki ole olleet virallisia.
    Viimeisin muokkaaja Mikko Laaksonen; 01.01.2009 kello 20:50.

  15. #150
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Turun seudun joukkoliikenne 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Mikä on Helsingin raitiolinjojen vastaava pyöristyssäde?
    Uusille linjoille nykyisillä suunnitteluohjeilla 300 metriä, joskin käytännössä yleensä enemmän. Jokerilla taitaa olla käytössä 1000 (625) m, jossa jälkimmäinen on minimi. 300 metrin minimi tulee kevään mittaan vielä tarkasteltavaksi ja ainakin tavoite määritellään varmaankin korkeammaksi.

    Nykyisillä radoilla Helsingissä on lyhyillä osuuksilla Anteron mainitsemia hyvin jyrkkiä kohtia, joissa pystysäde voi lyhyellä matkalla olla sadan metrin luokkaa. Samalla voisi mainita, että lyhyellä pätkällä myös nousukulma (jyrkkyys) on peräti 8,1 %.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Helsingin seudun joukkoliikenne on eurooppalaista kärkeä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 21.09.2011, 16:32
  2. HSL: Helsingin seudun joukkoliikenne kesäaikaan siirryttäessä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 22.03.2011, 15:45
  3. HSL: Helsingin seudun joukkoliikenne kesäaikaan siirryttäessä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.03.2010, 16:20
  4. Koko seudun kattava joukkoliikenne?
    kirjoittanut antaeus foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 28.03.2008, 08:53
  5. Turun seudun junaratojen historiaa
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 31.03.2006, 09:14

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •