Pahoitteluni jos tätä on jo pohdittu.
Ainakin Rainerin kanssa joskus puhuttu, että pitäisi olla semmoinen juna joka tulee Tikkurilassa ja kääntyy Leppävaaran. Tätä odotellessa, tuli mieleen asia jota kummastelin Pasilan laiturijärjestelyissä.
Nyt homma menee suurin piirtein niin että I ja K junat käyttävät laitureita 1 ja 2, M ja A junat taas laitureita 7 ja 8. Eli ne jotka vaihtavat pääradalta rantaradalle ja toisinpäin joutuvat kävelemään koko aseman poikki, mikä on aikaa vievää ja hankalaa, vaikka junat onkin suht hyvin synkattu.
Voisiko joku raideteknisesti sivistyneempi kertoa, että olisiko ihan mahdoton tällainen järjestely:
Laituri 3 - I ja K pohjoiseen
Laituri 4 - A ja M keskustaan
Laituri 5 - I ja K keskustaan
Laituri 6 - A ja M pohjoiseen
Ideana siis, että voisi vaihtaa suoraan laiturin yli. Olisin kiittänyt kovasti muutama vuosi takaperin, eikä tuo vaihtajien määrä ole silmämääräisesti mitenkään marginaalinen.
Ainakin Rainerin kanssa joskus puhuttu, että pitäisi olla semmoinen juna joka tulee Tikkurilassa ja kääntyy Leppävaaran. Tätä odotellessa, tuli mieleen asia jota kummastelin Pasilan laiturijärjestelyissä.
Nyt homma menee suurin piirtein niin että I ja K junat käyttävät laitureita 1 ja 2, M ja A junat taas laitureita 7 ja 8. Eli ne jotka vaihtavat pääradalta rantaradalle ja toisinpäin joutuvat kävelemään koko aseman poikki, mikä on aikaa vievää ja hankalaa, vaikka junat onkin suht hyvin synkattu.
Voisiko joku raideteknisesti sivistyneempi kertoa, että olisiko ihan mahdoton tällainen järjestely:
Laituri 3 - I ja K pohjoiseen
Laituri 4 - A ja M keskustaan
Laituri 5 - I ja K keskustaan
Laituri 6 - A ja M pohjoiseen
Ideana siis, että voisi vaihtaa suoraan laiturin yli. Olisin kiittänyt kovasti muutama vuosi takaperin, eikä tuo vaihtajien määrä ole silmämääräisesti mitenkään marginaalinen.