Jos on jotenkin ollut uutispimennossa syksyn, niin tiedoksi että on meillä on investointilama päällä. Tähän valtio reagoi investoimalla esim. korjausrakentamiseen, mikä on ihan fiksua talouspolitiikkaa.
Jotkut tahot ovat myös vaatineet liikenneinvestointeja, mutta näissä on se perusongelma että niiden aloittaminen kestää vuosia, eli jos nyt tehdään päätös niin rakentaminen alkaa vasta vuosien päästä ja tod. näk. seuraavana nousukautena. Toisaalta suhdannepolitiisesti ja rakentamiskustannusten kannalta olisi perusteltua tehdä järkeviä liikenneinvestointeja nyt, siis järkeviä eikä siltoja ei mihinkään.
Kysymykseni kuuluukin, mitkä perustellut joukkoliikenneinvestoinnit esim. Helsingin seudulla olisivat sellaisia, että ne voitaisiin saada työn alle sanotaan nyt vaikka ensi vuoden loppuun mennessä? Jos näitä löytyy, niin saumat saada näihin nyt rahaa on keskimääräistä suuremmat.
Jotkut tahot ovat myös vaatineet liikenneinvestointeja, mutta näissä on se perusongelma että niiden aloittaminen kestää vuosia, eli jos nyt tehdään päätös niin rakentaminen alkaa vasta vuosien päästä ja tod. näk. seuraavana nousukautena. Toisaalta suhdannepolitiisesti ja rakentamiskustannusten kannalta olisi perusteltua tehdä järkeviä liikenneinvestointeja nyt, siis järkeviä eikä siltoja ei mihinkään.
Kysymykseni kuuluukin, mitkä perustellut joukkoliikenneinvestoinnit esim. Helsingin seudulla olisivat sellaisia, että ne voitaisiin saada työn alle sanotaan nyt vaikka ensi vuoden loppuun mennessä? Jos näitä löytyy, niin saumat saada näihin nyt rahaa on keskimääräistä suuremmat.