Sivu 22 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2121819202122232425263242 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 316-330/747

Viestiketju: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

  1. #316
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Penttilän mielestä valtiolta pitää löytyä rahat Östersundomin välttämättömien liikenneväylien rakentamiseen, kun se kerran maat Helsingille antoi.
    Varsin huvittava tapaus tämä apulaiskaupunginjohtaja.

  2. #317
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Tämä uusin metro-veto on yhtä naurettavaa kuin johdinautohölmöily.

  3. #318
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Penttilän mielestä valtiolta pitää löytyä rahat Östersundomin välttämättömien liikenneväylien rakentamiseen, kun se kerran maat Helsingille antoi.
    Varsin huvittava tapaus tämä apulaiskaupunginjohtaja.
    Oikea ilmaisu on tietenkin, että valtio suostui Helsingin vaatimukseen. Eihän kunnan aluetta voi edes valtio kenellekään antaa. Sipoo voi itse luovuttaa eli ”antaa” aluettaan toisen kunnan hallintaan.

    Metroon ei tuon mukaan valtiolta tarvitse rahaa löytyä. Eihän se ole mitenkään välttämätön.

    Antero

  4. #319

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    843

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Minä odottelen edelleen liitosalueen joukkoliikenneselvityksen raporttia. Siinä kun piti tutkia metro ja pikaratikka. Mutta ehkä sitä selvitystä ei ole tarpeen tehdä loppuun asti ollenkaan, kun paras ratkaisu löytyikin näin helposti ja yllättäen.
    Oleellisinta olisi tutkia lähijuna Malmilta Porvooseen.

    En tiedä johtuuko politikoinnista, VR:n monopolista vai mistä, että KSV:ssa(?) on päädytty likipitäen huonoimpaan vaihtoehtoon. Itäsalmi asettuisi metrojatkeen myötä matka-ajaltaan jotakuinkin Järvenpään tasolle Helsingin keskustaan nähden. Siinä nyt ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä.

  5. #320

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Onko muuten tietoa, miten Tukholmassa linja 13 eli punaisen linja eteläisin osuus on menestynyt? Siellä asetelma on hyvin vastaava: matka-aika Norsborgista keskustaan on 37 minuuttia, ja kilpaileva moottoritieyhteys E4/E20 on myös tarjolla.

  6. #321
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Niin ja siis Hesari kirjoittaa että metron hinnaksi on aiemmin laskettu 400 miljoonaa. Eli oikeasti jotain 600.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ollaanpas nyt realisteja. Vähintään 800.
    Lällällää. Nyt ollaan jo 640 miljoonassa. Kohta päästään siihen 800:aan. Mitä luulet, paukahtaakohan miljardi vielä rikki?

    HS:kin kertoo hauskasti ja pitkin hampain kustannusnoususta. Otsikossa on hintana 540 Me, millä ei sitten pääsekään Majvikin päätepysäkille asti. Vähän sama kuin sanoisi, että Munkkivuoren ratikka maksaa 7 miljoonaa Meilahteen asti.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 23.08.2010 kello 10:56. Syy: korjattu lainaus
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #322

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Lällällää. Nyt ollaan jo 640 miljoonassa. Kohta päästään siihen 800:aan. Mitä luulet, paukahtaakohan miljardi vielä rikki?
    Kieltämättä potentiaalia on kun vähän kaivetaan:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HS Kaupunki 23.8.
    Hälvän mukaan tunnelilouhinta ei välttämättä ole merkittävästi kalliimpaa kuin metron rakentaminen maanpinnalle.

    Sen sijaan aseman rakentaminen tunneliin tulisi hyvin kalliiksi. Majvikin asema on kuitenkin tarkoitus tehdä maanpinnalle.
    j-lu:n kanssa ihan samaa mieltä tuosta paikallisjunasta. Enkä nyt oikein osta perustelua että se on liian kallis sattuneesta syystä...

  8. #323

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Oleellisinta olisi tutkia lähijuna Malmilta Porvooseen.
    Metrossa ja lähijunassa on kummallakin hyvät ja huonot puolensa. Tällaisessa tapauksessa lähijunakin olisi varteenotettava vaihtoehto jos:
    - Valtio todella sitoutuu rakentamaan rautatien vähintään Porvooseen asti jos kuntien mukaantulo on n 30% rakennuskustannuksista
    - Lähijuna joka kulkisi n 15 min vuorovälillä mahtuu mukaan nykyiselle pääradalle myös ruuhka-aikaan ilman nykyisten junien karsimista
    - VR:n monopoli lähijunaliikenteessä puretaan siihen mennessä
    - Jos rata menee Sipoonkorven tai muiden suojeltujen viheralueiden poikki, niin ei tarvita eritasoratkaisuja kuten metro tarvitisisi eläinten liikkumisen mahdollistamiseksi

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja R.Silfverberg; 23.08.2010 kello 14:54. Syy: jatkettu

  9. #324

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Kremnologian harrastajille: Hesarin pääkirjoituksen mukaan metromatka "Sipoon rajalta" Itäkeskukseen sujuu 12 minuutista kun se vie pikaratikalla 20 minuuttia (n . 30km/h muuten). Melkoinen pikametro, Itis-Mellunkylä on 6 min, ja liitosalueen rata saman lehden tietojen vähän yli 8km ajassa 6 min eli 80km/h keskinopeus sisältäen neljä pysähdystä. Korjaus: Viisi pysähdystä jos se Vantaan nimeämätön asema ei ole varaus.
    Viimeisin muokkaaja teme; 23.08.2010 kello 19:30.

  10. #325
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    - VR:n monopoli lähijunaliikenteessä puretaan siihen mennessä
    Eihän VR:llä ole mitään yksinoikeutta uusiin rataosuuksiin.
    Sakari Kestinen

  11. #326
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Kaupunkisuunnittelulautakunta on tänään hyväksynyt Östersundomin kaavoituksen uuden työohjelman, jossa kaavoituksen lähtökohtana on kiemurteleva metrolinja. Eilen YLEn aikaisessa haastateltu Sipoon kunnan edustaja tosin totesi, ettei Sipoolla ole aikomuksia ja rahaa rakentaa metroasemaa, joten hyvinhän se suunnittelu lähtee liikkeelle. Ihmettelen myös sitä, millä rahalla ja miksi Vantaa rakentaisi Mellunmäen aseman viereen peräti kaksi metroasemaa. Vantaa on sitonut rahansa ja kasvunsa toiselle puolelle lentokenttää Marja-Vantaalle, jossa valtio kustantaa metron.

    Antero

  12. #327

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3668

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kaupunkisuunnittelulautakunta on tänään hyväksynyt Östersundomin kaavoituksen uuden työohjelman, jossa kaavoituksen lähtökohtana on kiemurteleva metrolinja. Eilen YLEn aikaisessa haastateltu Sipoon kunnan edustaja tosin totesi, ettei Sipoolla ole aikomuksia ja rahaa rakentaa metroasemaa, joten hyvinhän se suunnittelu lähtee liikkeelle. Ihmettelen myös sitä, millä rahalla ja miksi Vantaa rakentaisi Mellunmäen aseman viereen peräti kaksi metroasemaa. Vantaa on sitonut rahansa ja kasvunsa toiselle puolelle lentokenttää Marja-Vantaalle, jossa valtio kustantaa metron.
    Helsingin ja Vantaan kuntaliitos näyttää aika suurella todennäköisyydellä(minusta yli 50 %) olevan toteutumassa muutaman vuoden kuluessa. Kuntaliitos voi toki muuttaa myös joukkoliikennehankkeiden prioriteetteja.

  13. #328

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kaupunkisuunnittelulautakunta on tänään hyväksynyt Östersundomin kaavoituksen uuden työohjelman, jossa kaavoituksen lähtökohtana on kiemurteleva metrolinja. Eilen YLEn aikaisessa haastateltu Sipoon kunnan edustaja tosin totesi, ettei Sipoolla ole aikomuksia ja rahaa rakentaa metroasemaa, joten hyvinhän se suunnittelu lähtee liikkeelle. Ihmettelen myös sitä, millä rahalla ja miksi Vantaa rakentaisi Mellunmäen aseman viereen peräti kaksi metroasemaa. Vantaa on sitonut rahansa ja kasvunsa toiselle puolelle lentokenttää Marja-Vantaalle, jossa valtio kustantaa metron.
    Ja eihän ne kustanna kuin sata miljoona kappale Vantaalle. Myös Vantaan KJ antoi ymmärtää että katsotaan nyt mihin rahat riittää. Väliäkö sillä kun bussiliityntä toimii. Sinänsä sama, kunhan joskus saan sen ne paperit käsiini, niin arvelen huomaavani että sillä vaihtaako Landbo - Östersundom (M) - Itäkeskus bussista metroon Östersundomin vai Itäkeskuksen asemalla ei ole ajallisesti mitään merkitystä, se suora tielinja on vaan niin paljon suorempi.

  14. #329
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Helsingin ja Vantaan kuntaliitos näyttää aika suurella todennäköisyydellä(minusta yli 50 %) olevan toteutumassa muutaman vuoden kuluessa. Kuntaliitos voi toki muuttaa myös joukkoliikennehankkeiden prioriteetteja.
    Sehän tässä varmasti on tausta-ajatuksena, sillä itsenäisellä Vantaalla ei ole rahkeita eikä todennäköisesti kiinnostustakaan ruveta rakentamaan kunnan itänurkkaan mitään. Vantaalla on vuosikymmeniksi hommaa Kehäradan asemien ja asemavarausten ympäristössä.

    Mitä Sipooseen tulee, niin tuo Majvikin metroasema on samanlaista huttua kuin Hyrylän metro.

    HS puhuu kovasti siitä, että Östikan vaihtoehdot ovat pikaratikka Itikseen, jossa on pakkovaihto metroon, sekä sitten metro Östikaan. Ja eka olisi sen pakkovaihdon takia huonompi.

    On tainnut unohtua se sivuseikka, että suurin osa näistä "pientaloalueen" uusista asukkaista on kuitenkin kuskattava bussilla sinne metroasemalle. Asukkaiden mielestä lie suunnilleen samantekevää, onko pakkovaihto Östikan vai Itiksen asemalla. Tosin kuitenkin sillä erotuksella, että raideliikennekertoimen vuoksi ratikka+metro kerää enemmän porukkaa kuin bussi+metro.

    Unohtunut on myös se, että Itiksestä pääsee moneen muuhunkin paikkaan kuin keskustaan. Pikaratikka tarjoaisi kokonaan vaihdottoman yhteyden ympäri jokeri-linjaa sekä yhden vaihdon yhteydet kaikkiin niihin paikkoihin, jonne Itiksestä on bussiyhteys. Sen sijaan metro tarjoaa näissä tapauksissa vain kahden vaihdon yhteyksiä niille friikeille, jotka jostain syystä yrittävät kulkea Östikan suunnalta joukkoliikenteellä muualle kuin metroradan varrelle eivätkä suostu ottamaan omaa autoa, joka sentään lyhentää matka-ajan neljäsosaan.

    Lisättäköön nyt vielä se, että jos ideologisista syistä vain metro sopii Östikan joukkoliikennevälineeksi, niin se pitäisi haaroittaa Itiksessä ja tuoda Itäväylän alla liitosalueelle. Lyhentäisi matka-aikaa reippaasti. Hinnallahan ei ole mitään väliä, niin kuin ei metrosuunnitelmissa yleensäkään. Tämä myös tasapainottaisi metrolinjojen kuormitusta Itiksen länsipuolella, kun haaroja olisi kolme. Sitäkään ei ole HS:n toimittajat huomanneet ajatella, että jos Östikan haaran varrella asuu se 60 000 ihmistä enemmän kuin Vuokin haaran, niin aika lailla epätasaisesti kuormittuvat nuo metrojunat. Onneksi en asu Herttoniemessä.
    Viimeisin muokkaaja 339-DF; 27.08.2010 kello 00:17. Syy: lisäys Itiksessä haaroitettavasta metrosta
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #330

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Unohtunut on myös se, että Itiksestä pääsee moneen muuhunkin paikkaan kuin keskustaan. Pikaratikka tarjoaisi kokonaan vaihdottoman yhteyden ympäri jokeri-linjaa sekä yhden vaihdon yhteydet kaikkiin niihin paikkoihin, jonne Itiksestä on bussiyhteys. Sen sijaan metro tarjoaa näissä tapauksissa vain kahden vaihdon yhteyksiä niille friikeille, jotka jostain syystä yrittävät kulkea Östikan suunnalta joukkoliikenteellä muualle kuin metroradan varrelle eivätkä suostu ottamaan omaa autoa, joka sentään lyhentää matka-ajan neljäsosaan.
    Minulle on itseasiassa viime aikoina kirkastunut että isoin ongelma on nimenomaan yhteys Pasilaan, eikä niinkään edes keskustaan, koska sen kautta kulkee taas matkaketjut useaan muuhuun paikkaan. Senkin takia juna olisi hyvä. Tai miksei vaikka Itäväylä - Teollisuuskatu - Pasila jatke sille pikaratikalle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Lisättäköön nyt vielä se, että jos ideologisista syistä vain metro sopii Östikan joukkoliikennevälineeksi, niin se pitäisi haaroittaa Itiksessä ja tuoda Itäväylän alla liitosalueelle. Lyhentäisi matka-aikaa reippaasti. Hinnallahan ei ole mitään väliä, niin kuin ei metrosuunnitelmissa yleensäkään. Tämä myös tasapainottaisi metrolinjojen kuormitusta Itiksen länsipuolella, kun haaroja olisi kolme. Sitäkään ei ole HS:n toimittajat huomanneet ajatella, että jos Östikan haaran varrella asuu se 60 000 ihmistä enemmän kuin Vuokin haaran, niin aika lailla epätasaisesti kuormittuvat nuo metrojunat. Onneksi en asu Herttoniemessä.
    Jep mutta se ei mene sitten Vantaalle, ja ylikunnallinen yhteistyö on maailman tärkein asia. Yritin joskus ehdotella että mitäs jos Vuosaaren ja Mellunkylän haarat yhdistyisi Ösundomissa. Kuulin että maksaa liikaa. Henkilökohtaisesti iskee suorastaan tarve käydä suihkussa kun joku voi maksaa 600 miljoonaa, mutta jotkut muut asiat vaan sen kummemmin erittelemättä maksaa esimerkiksi liikaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Malmin bussijonot pikaraitiotieksi?
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 18.03.2011, 14:59
  2. Oma metro
    kirjoittanut hmikko foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 10:38
  3. HKL: HKL tutkii Östersundomin joukkoliikennetarpeita
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.11.2009, 13:00
  4. HKL: Östersundomin joukkoliikennepalvelut 1.1.2009
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 07.01.2009, 09:17

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •