Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Saapa nähdä, miten tämä omituinen prosessi etenee. Mahdetaankohan valtuustollekaan kertoa, mitkä ovat metron ja ratikan hinnat ja kulkumuoto-osuudet. Ja miksi ”joku” päätti, että Östersundomiin rakennetaan metro. Sillä paitsi, että asia on kirjoitettu kaupunginhallituksen hyväksymään työohjelmaan, näkyy tämä tekemätön päätös myös Helsingin talous- ja suunnittelukeskuksen internetsivulla:Mitä minä rohkenen tulkita niin että se pikaratikkakin on edelleen kuvioissa. Seuraavaksi sitten valtuustoon.
TASKE 1.9.2010 sanoi:http://www.hel.fi/wps/portal/Talousjasuunnittelukeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/taske/fi/Aluerakentaminen/Esittely13
Metro vai pikaraitiotie?
Raideliikenteen suhteen metrovaihtoehto on nyt valittu ensisijaiseksi yleiskaavoituksen pohjaksi, mutta kaavoitus ei vielä sulje kokonaan pois pikaraitiotietäkään.
”Esimerkiksi pääkatujen varaukset tehdään joustavasti siten, että voidaan lopulta sen hetkisen poliittisen tahdon, taloudellisen tilanteen ja teknisen tiedon mukaan tehdä paras mahdollinen ratkaisu. Vuonna 2015 itämetron rakentamisen aloittaminen olisi kuitenkin teknisesti mahdollista”, Karjalainen vahvistaa.
Pikkuisen tässä täytyy helsinkiläisenä ihmetellä, kenellä on valtuudet tehdä tällaisia puolen miljardin euron suuruisia päätöksiä, kun niitä ei tee valtuusto eikä kaupunginhallitus, koska kumpikaan ei ollut tuon sivun julkaisupäivänä edes käsitellyt tällaista asiaa.
Saati että vielä joskus kuulisi, mikä on tällaisen päätöksen perustelu.
Antero
Viimeksi muokattu: