Sivu 43 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32333394041424344454647 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 631-645/747

Viestiketju: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

  1. #631

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Tarkoitatko Vantaan pakkoliittämistä Helsinkiin?
    Elähän maalaa piruja seinälle... en siis vastusta kuntaliitosta sinänsä, vaan pakkokeinoa korpimetron rakentamiseksi, ja tuo tosiaan ei varmaan ole edes kaukaa haettu skenaario. Plääh. Miten ois Ösundomin tilalle sisääntuloväylien täysbulevardisointi ja reipas rakentaminen? Jos rikkaita ihmisiä sitten pitää ehdottomasti houkutella, niin heille Ösundomiin napakka omakotitaloreservaatti ja pikabussiyhteydet, rannat ja naturat suojellen.

  2. #632

    Liittynyt
    16.10.2007
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Lienee kunnalle "edullinen" kehärata ja naapurikunnan "järkevä" metropäätös hieman avanneet simmuja Vantaalla. Saattavat jatkossa miettiä muutamankin kerran kannattaako sitä loppupeleissä kuitenkaan kaataa miljoonatolkulla euroja helsinkiläisten raskasraidehömpötyksiin.
    Miljoonatolkulla ja miljoonatolkulla. Noin ihan selvennykseksi sanottakoon seuraavaa. Helsingin kuntabudjetti on noin 3,5 mrd€. Varrataampa sitä vaikkapa Kauniaisiin, jonka vastaava on n. 77 miljoonaa. Espoo ja Vantaa jäävät kumpikin luokkaan puolen Helsingin budjetista ja siitäkin eillaisina tulonsiirtoinen (mm. kuntaliitolle siirretyt ex-energia ja ex-vesi) tulouttavat Helsingistä kerättyjä varoja edellä mainituille kaupungeille satoja miljoonia vuositasolla. Kun tämä otetaan huomioon, niin Espoo ja Vantaa saavat yhden länsimetron verran stadilaista pääomaa vuosittain.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Elähän maalaa piruja seinälle... en siis vastusta kuntaliitosta sinänsä, vaan pakkokeinoa korpimetron rakentamiseksi, ja tuo tosiaan ei varmaan ole edes kaukaa haettu skenaario. Plääh. Miten ois Ösundomin tilalle sisääntuloväylien täysbulevardisointi ja reipas rakentaminen? Jos rikkaita ihmisiä sitten pitää ehdottomasti houkutella, niin heille Ösundomiin napakka omakotitaloreservaatti ja pikabussiyhteydet, rannat ja naturat suojellen.
    Täys bulevardisointi tuskin tulee toteutumaan, mutta valtaväylien laidassa olisi mahdollista rakentaa huomattavassa määri nykyistä enemmän. Lisättäköön tähän vielä esim. Tuusulanväylän pään tunnelointi ja ja alueella Keski-Pasilan (ja miksi ei myös osan pohois-Pasilla) ja tunneliosuuden kantakaupunkimainen rakentaminen. Vaihtoehtoja itämerton jatkelle todellakin on olemassa, jos niitä halutaan käyttää. Tässä ei vielä edes lähdetty katsomaan mitä mahdollisuuksia suurten lähiöiden tiivistämisrakentamisella on mahdollista saada. Itse vähän luulen, että Vantaan (ja Espoon) liittäminen Helsinkiin vain toisi lisää matalaa ja harvaa rakentamista seudulle. Se puolestaan ei ole kannatettava kehitys sunta.

  3. #633
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Olen täydentänyt Kaupunkiliikenne-sivujani Östersundomia käsittelevällä artikkelilla. Käyn artikkelissa läpi alueliitoksen historiaa ja esittelen alueen joukkoliikenteestä tehdyt selvitykset. Moniko mahtoi tietää, että Sipoo suunnitteli jo 2005 yleiskaavaa, jossa yhtenä vaihtoehtona oli ”Metrolla Itäsalmeen”. Helsinki esitti pakkoliitosvaatimuksensa kesäkuussa 2006.

    Muut uudet ja päivitetyt sivut löytyvät uusien sivujen luettelosta.

    Antero

  4. #634

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Olen täydentänyt Kaupunkiliikenne-sivujani Östersundomia käsittelevällä artikkelilla.
    Kiitos katsauksesta Ösundomin vaiheisiin. Sivulla kerrotaan puheenjohtaja Vapaavuoren puhuneen metron jatkamisesta itään telkkarissa vuonna 2009 ja myöhemmässä kohdassa mainitaan vuodeksi 2006. Liekö ensimmäinen vuosiluku lyöntivirhe? Silmiin osui myös yksi "taroitusta" (po. "tarkoitusta").

  5. #635
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Kiitos katsauksesta Ösundomin vaiheisiin. Sivulla kerrotaan puheenjohtaja Vapaavuoren puhuneen metron jatkamisesta itään telkkarissa vuonna 2009 ja myöhemmässä kohdassa mainitaan vuodeksi 2006. Liekö ensimmäinen vuosiluku lyöntivirhe? Silmiin osui myös yksi "taroitusta" (po. "tarkoitusta").
    Kiitos huomautuksista. Vuosi on 2006, kuten jäljempänä oli. Typovirheet nyt korjattu.

    Antero

  6. #636

    Liittynyt
    19.06.2011
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Suoraan lainattuna Wikipediasta:
    Östersundomin suur- ja samalla peruspiirissä asui vuodenvaihteessa 2008/2009 ennakkotiedon mukaan 2 095 henkeä, josta Östersundomin osa-alueen osuus oli 542 henkeä.
    Ei kuulosta kovin järkevältä viedä tuonne noilla asukasmäärillä edes pikaratikkaa, saatika sitten metroa, vetäkööt bussirallia Itikseen/Keskustaan, ainakin toistaiseksi. Vai kuinka paljon noille laajennusalueille on kaavailtu asukkeja tulevaisuudessa?

    Sen sijaan pikaraitiotie Mellunmäestä pohjoiseen vaikka linjalla Mellunmäki (M)-Länsimäki-Rajakylä-Jakonmäki-Hakunila saattaisi olla järkevä idea.

  7. #637
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Deko Näytä viesti
    Vai kuinka paljon noille laajennusalueille on kaavailtu asukkeja tulevaisuudessa?
    Yleiskaavaluonnoksen mukaan 64.500, mukaanlukien Länsimäki ja Majvik. Tieto löytyy myös Östersundom-sivultani.

    Antero

  8. #638
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    HKL:n johtokunnan esityslistasta 18.8.2011: "Esimerkiksi Östersundomin metro palvelee periaatteessa vain Helsinkiä." Ihmettelen. Eikös tämä ollutkaan seudullinen hanke, johon sen vuoksi piti tulla valtion rahaa ja asemia Vantaalle ja Sipooseenkin? Vai ovatko naapurikunnat ja valtio jo vetäytyneet?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #639

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HKL:n johtokunnan esityslistasta 18.8.2011: "Esimerkiksi Östersundomin metro palvelee periaatteessa vain Helsinkiä." Ihmettelen. Eikös tämä ollutkaan seudullinen hanke, johon sen vuoksi piti tulla valtion rahaa ja asemia Vantaalle ja Sipooseenkin? Vai ovatko naapurikunnat ja valtio jo vetäytyneet?
    No mutta sehän on Porvooseen ja edelleen Pietariin ulottuva raidekäytävä, kuten HLJ kertoo.

  10. #640
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Jos Östersundomin lausuminen käy uudisasukkaille liian vaikeaksi, pitäisiköhän se uudelleennimetä Metrozavodskiksi (Metroskoi)?

    Vakavasti ottaen: missä vaiheessa nyt mennään, mikä instanssi pystyy edes teoriassa pysäyttämään idän myyräkuumeen ja palauttamaan KSV:n suosiman ja WSP:n selvittämän ratikka-Östiksen?
    Sakari Kestinen

  11. #641

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    840

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Vakavasti ottaen: missä vaiheessa nyt mennään, mikä instanssi pystyy edes teoriassa pysäyttämään idän myyräkuumeen ja palauttamaan KSV:n suosiman ja WSP:n selvittämän ratikka-Östiksen?
    Lähtökohtaisesti Raide-Jokeri on ehdoton edellytys sille, että Östersundomin pikaraitiotiestä voidaan vakavissaan ja virallisesti edes keskustella. Ensinnäkin Helsingissä tarvitaan hyviä kokemuksia nykyaikaisesta raitiotiestä. Toisekseen Östersundom onnistuu helpommin verkoston laajennuksena. Tämähän on keskeinen syy sille, miksi nyt on valittu metro. Jos metroa ei jo olisi, niin Östersundomiin saakka sitä ei saisi rakennettua edes Vepsäläinen.

  12. #642
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    missä vaiheessa nyt mennään, mikä instanssi pystyy edes teoriassa pysäyttämään idän myyräkuumeen ja palauttamaan KSV:n suosiman ja WSP:n selvittämän ratikka-Östiksen?
    Jaa-a, sen kun tietäis. Mikä on se harmaa eminenssi, joka ylipäätään päätti heittää roskiin pikaratikkasuunnitelmat ja toteuttaa metron Östikaan? Tai joka päätti – fiksusti – heittää roskiin kaikki ziljoona vanhaa Jätkäsaaren-suunnitelmaa ja toteuttaa sinne kaksi Kampin läpi menevää keskustalinjaa? Kyllä olis kiva tietää, kuka näissä asioissa todellista valtaa käyttää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #643

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    -- ja palauttamaan KSV:n suosiman -- ratikka-Östiksen?
    KSV:n suosiman? KSV:hän nimenomaan on suosinut metroa.

  14. #644
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    mikä instanssi pystyy edes teoriassa pysäyttämään idän myyräkuumeen
    Valtio. Hukkaputken rahoitusosuus nolliin, niin loppuu helsingissäkin metrohassuttelut.

  15. #645
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mikä on se harmaa eminenssi, joka....Kyllä olis kiva tietää, kuka näissä asioissa todellista valtaa käyttää.
    Niin olisikin. Mistä valmistelevat virkamiehet ja esittelijät sun muut saavat ohjeensa, määräyksensä? Eiväthän vaikka lautakuntien pöliittiset päättäjät voi olla kaikkien asioiden asiantuntijoita. He lukevat esityslistaa ja päätösehdotusta siitä.
    Kai voi olettaa, että isolla rahalla on näppinsä pelissä. Raskaat hankkeet tietävät hintavia sopimuksia.
    Mutta miten se menee. Pitäisikö saada telkkarin MOT asialle?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Malmin bussijonot pikaraitiotieksi?
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 18.03.2011, 14:59
  2. Oma metro
    kirjoittanut hmikko foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 10:38
  3. HKL: HKL tutkii Östersundomin joukkoliikennetarpeita
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.11.2009, 13:00
  4. HKL: Östersundomin joukkoliikennepalvelut 1.1.2009
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 07.01.2009, 09:17

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •