Sivu 46 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62636424344454647484950 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 676-690/747

Viestiketju: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

  1. #676

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    ->Peltomäki sai mediatuomion ennen oikeudenkäyntejä, mutta muuten ei ainakaan minulta riitä hänelle sympatiaa. Poliitikkojen ja virkamiesten tulisi olla ehdottoman tarkkoja sidonnaisuuksistaan, Peltomäki ei ollut, pikemminkin päinvastoin. Jos kyseessä ei ollut tietoinen lehmänkauppa, niin sitten jonkinlainen lapsellisen typeryyden ennätys. Ihanko vakavissaan luuli, ettei ketään kiinnosta, jos asuu entisen työnantajansa kämpässä alihintaan ja nykyisessä työssään käyttää julkista valtaa sfäärissä, jossa sillä ex-työnantajalla on vahvoja intressejä...

    Toinen asia on sitten Hesarin linja näissä kaupunkisuunnittelu- ja joukkoliikenneasioissa. Sitä ei voi järjellä käsittää, joten on ihan tervettä epäillä, että taustalta löytyy taloudellisia kytköksiä.

  2. #677
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Minusta tässä on mielenkiintoisinta se, miten eri tavoin HS kohtelee Loukoa ja Peltomäkeä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #678
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Jo on medialla voimaa!

    Miksei toteuteta sekä metroa että pikaraitiotietä, niin, että metroa jatkettaisiin kahdella asemalla: Länsimäkeen ja -salmeen. Siitä eteenpäin veisi ratikka, joka taas palvelisi Eteläistä Östersundomia Itäkeskuksesta käsin, josta se voitaisiin tietysti yhdistää Raide-Jokeriin. Metrojatkeella houkuteltaisiin sekä toki alueen asukkaita, myös suurväylien autoilijoita vaihtamaan liityntäliikenteeseen suoraan Porvoonväylän ja Kehä III:n rampista parkkipaikalle.
    http://g.co/maps/fpm9u
    Osaisiko kukaan antaa tämänlaiselle järjestelylle karkeata hintalappua?

  4. #679

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Jo on medialla voimaa!

    Miksei toteuteta sekä metroa että pikaraitiotietä, niin, että metroa jatkettaisiin kahdella asemalla: Länsimäkeen ja -salmeen. Siitä eteenpäin veisi ratikka, joka taas palvelisi Eteläistä Östersundomia Itäkeskuksesta käsin, josta se voitaisiin tietysti yhdistää Raide-Jokeriin. Metrojatkeella houkuteltaisiin sekä toki alueen asukkaita, myös suurväylien autoilijoita vaihtamaan liityntäliikenteeseen suoraan Porvoonväylän ja Kehä III:n rampista parkkipaikalle.
    http://g.co/maps/fpm9u
    Osaisiko kukaan antaa tämänlaiselle järjestelylle karkeata hintalappua?
    Jokerin hintalappu on tuollaiset 200M€, Östersundomin jatko kahdella haaralla oli Helsingin ksv:n arviossa noin 100M€ ja yhden aseman (Östersundomin keskusta) metron hinnaksi on arvioitu kai noin 200M€. Tästä voisi sitten ajan myötä rakentaa toisen aseman Sipoon puolelle (Länsimäkeen voi myös laittaa asemavarauksen).

    Ratikan järkevä linjaus kulkee suurimman osan matkasta Itäväylää, jotta Östersundomin asutusalueille saadaan nopea raideyhteys. Jotenkin näin siis http://www.sirunsivut.fi/d/Ostersund...uunnitelma.pdf

  5. #680

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Jo on medialla voimaa!

    Miksei toteuteta sekä metroa että pikaraitiotietä, niin, että metroa jatkettaisiin kahdella asemalla: Länsimäkeen ja -salmeen. Siitä eteenpäin veisi ratikka, joka taas palvelisi Eteläistä Östersundomia Itäkeskuksesta käsin, josta se voitaisiin tietysti yhdistää Raide-Jokeriin. Metrojatkeella houkuteltaisiin sekä toki alueen asukkaita, myös suurväylien autoilijoita vaihtamaan liityntäliikenteeseen suoraan Porvoonväylän ja Kehä III:n rampista parkkipaikalle.
    http://g.co/maps/fpm9u
    Osaisiko kukaan antaa tämänlaiselle järjestelylle karkeata hintalappua?
    Toi sun karttalinkki ei toimi. Mutta kahden aseman metro suoraan, toinen jossain Landbon liittymän nurkilla mutuna n.5 km rataa, kaksi asemaa, öö... 300M€?

  6. #681

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Jos ottaa verrokkia länsimetron jatkosta Kivenlahteen. Nykyinen hinta-arvio on runsaat 700M€ Saunalahteen asti jatkettuna (http://www.espoo.fi/hankkeet/?Path=1098;68844;131102). 5km rataa maksaa noin 40M€, sama määrä tunnelia noin 100M€ ja asema noin 50M€. Yhteensä hintaa 5km:lle tunnelia ja kahdelle asemalle tulisi tuolla hinta-arviolla noin 240M€. Sikäli kuin tämän kesän hinta-arvio länsimetrosta pitää paikkansa. (hinta-arvio on noussut noin 300M€ HLJ:ssä esitetystä arviosta, joten voi jopa olla lähellä paikkansapitävää...)

  7. #682
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Toi sun karttalinkki ei toimi. Mutta kahden aseman metro suoraan, toinen jossain Landbon liittymän nurkilla mutuna n.5 km rataa, kaksi asemaa, öö... 300M€?
    Vielä se kartta: http://g.co/maps/vh7pb

  8. #683
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Särelä Näytä viesti
    Ratikan järkevä linjaus kulkee suurimman osan matkasta Itäväylää, jotta Östersundomin asutusalueille saadaan nopea raideyhteys.
    Itäväylän varrella välillä Kehä I - Kallvikintie on useita kohtia, johon pikaraitiotie, metro tai mikä tahansa riippurataa lukuunottamatta, ei kerta kaikkiaan mahdu maan tasoon.

  9. #684
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Itäväylän varrella välillä Kehä I - Kallvikintie on useita kohtia, johon pikaraitiotie, metro tai mikä tahansa riippurataa lukuunottamatta, ei kerta kaikkiaan mahdu maan tasoon.
    Kehä I - Brahenlinnantie: Tien etelälaidalla on ainakin 10m leveyden edestä joutomaata.

    Brahenlinnantie-Puotilan metrotie: Eteläreunaa voi leventää rakennusten ja alikulun osalta, ainoa haitta on n. 4 kpl liityntäliikenneparkkipaikkojen määrän vähentyminen, mutta toisaalta osa liityntäliikenteen käyttäjistä siirtyisi pikaraitotien ja metron käyttäjiksi

    Puotilan metrotie-Karhulantie: Pohjoissivulla sekä keskellä ylimääräistä tilaa yhteensä >10 metrin osalta.

    Karhulantie-Vehkalahdentie: Keskellä 3m, eteläsivulta voi kaventaa todella leveää kevyen liikenteen väylää, sen ja tien välistä puskaa ja leveää piennarta yhteensä jopa 7m osalta.

    Vehkalahdentie-Mellunmäentie: Pohjoissivusta saa 10m verran tai nurmikkoa pusikkoa pois poistamatta rakennuksia tai kevyen liikenteen väylää.

    Mellunmäentie-Kallvikintie: Eteläsivussa yli 10m leveää nurmikkoa.

  10. #685
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Vielä se kartta: http://g.co/maps/vh7pb
    Erikoinen koukku. En pistäisi paria sataa milliä tuohon metron jatkeeseen, tuskin Vantaakaan.

  11. #686

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    105

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Itäväylän varrella välillä Kehä I - Kallvikintie on useita kohtia, johon pikaraitiotie, metro tai mikä tahansa riippurataa lukuunottamatta, ei kerta kaikkiaan mahdu maan tasoon.
    Haluaisitko olla tarkempi ja kertoa mistä kohdista puhut?

    Nopea Google-mapsilla tiirailu ei osoittanut selviä paikkoja jotka olisivat erityinen ongelma. Samaa mieltä olivat ilmeisestikin Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston Östersundomin ratikkaselvitystä tehneet virkamiehet, kun radan sitä reittiä kuljettivat.

    -Mikko

  12. #687
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Puotilan metrotie-Karhulantie: Pohjoissivulla sekä keskellä ylimääräistä tilaa yhteensä >10 metrin osalta.
    Olet tietysti tietoinen tasoeroista Itäväylän ja Vartiokyläntien kesken välillä Puotilan metrokatu - Karhulantie.
    Itäväylän ja Karhulantien / Riskutien risreyksestä tulisi myös melko erikoinen.
    Toki, jos kiskot lasketaan nykyisille ajoradoille, ei ole tilaongelmaa sitten muulla kuin itse liikenteellä.
    Kaupunkisuunnitteluviraston suunnittelijat ovat kai valmiita tekemään radikaaleja ratkaisuja.
    Varsinkin kun Itäväylä Kehä ykkösestä itään on valtion maantie, ei kaupungin katu.

  13. #688
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Erikoinen koukku. En pistäisi paria sataa milliä tuohon metron jatkeeseen, tuskin Vantaakaan.
    Ei Östersundomiin suunniteltua aluetta voi palvella kohtuukävelyetäisyyksin vain yhdelläkään poikittaisella linjalla, sillä se on pohjois-etelä-suunnassa jopa 3 kilometriä pitkä. Lisäksi tuo koukku palvelee alueen koulua ja Landboa, joille ei tarvittaisi täten omaa bussilinjaa. (auto+metro-)Liityntäliikenteen kasvulla lipputulot kasvaisivat. Muutamia Vantaan linjoja voisi lyhentää Länsisalmeen. Porvoosta Helsinkiin päin kulkevat kaukobussit voisivat ajaa myöskin vain Länsisalmen liittymään, jolloin samalla vuoromäärällä Porvoon ja Helsingin välille saataisiin vanhaa tietä 20 minuutin vuoroväli (ruuhkassa 10 min).

    ---------- Viesti lisätty kello 16:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:34 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Olet tietysti tietoinen tasoeroista Itäväylän ja Vartiokyläntien kesken välillä Puotilan metrokatu - Karhulantie.
    Itäväylän ja Karhulantien / Riskutien risreyksestä tulisi myös melko erikoinen.
    Toki, jos kiskot lasketaan nykyisille ajoradoille, ei ole tilaongelmaa sitten muulla kuin itse liikenteellä.
    Kaupunkisuunnitteluviraston suunnittelijat ovat kai valmiita tekemään radikaaleja ratkaisuja.
    Varsinkin kun Itäväylä Kehä ykkösestä itään on valtion maantie, ei kaupungin katu.
    Kyllä olen tietoinen, asun vieressä, mutta eihän se tasoero mitään muuta - levennetään vain "siltaa" (oikeastaan cut&coverin päällä maantasossa, kuitenkin käytännössä ilmassa, kulkevaa tietä).
    Keskipuskat kaistojen välistä pois, niiden tilalle raitiotie korotuksineen ja tietä levennetään, jotta yhtä monta kaistaa mahtuisi, jos niin halutaan. Kaikkialla on se 10m tilaa, joka riittää vallan mainiosti.

  14. #689
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Olen muuten pikaraitiotien puolesta.
    Esiselvityksessä kuitenkin mennään kuin olan kohautuksella väli Itäkeskus - Kehä III. Ei minulle selvinnyt edes se, että kummalla puolella Itäväylää mennään. Ja jos nyt tuolle välille johonkin asuttuun paikkaan tulee pysäkkejä, tarvitaan enemmän kuin 10 metriä.
    Ja mitäpä noista. Tuohan oli esiselvitys sellaisesta, mitä ei koskaan aiotakaan toteuttaa, valitettavasti.

  15. #690
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Olen muuten pikaraitiotien puolesta.
    Esiselvityksessä kuitenkin mennään kuin olan kohautuksella väli Itäkeskus - Kehä III. Ei minulle selvinnyt edes se, että kummalla puolella Itäväylää mennään. Ja jos nyt tuolle välille johonkin asuttuun paikkaan tulee pysäkkejä, tarvitaan enemmän kuin 10 metriä.
    Ja mitäpä noista. Tuohan oli esiselvitys sellaisesta, mitä ei koskaan aiotakaan toteuttaa, valitettavasti.
    Miten unohdinkaan pysäkit?

    Pysäkeille ajattelin, että yksinkertaisesti pysäkkien kohdalla olisi yksi autokaista suuntaansa. Ei Itäväylä ole kovinkaan ruuhkainen, ainoastaan Linnainvuorentien liikennevaloissa on välillä hiukan ruuhkaa suuntaan Porvoo.

    Vaihtoehto 2 on, että ratikka koukkaa kaistaltaan (raiteita toki) bussipysäkeille Itäväylän varressa risteysten jälkeen. Autoille vihreä tulisi vasta, kun ratikka olisi lähtenyt pysäkiltä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Malmin bussijonot pikaraitiotieksi?
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 18.03.2011, 14:59
  2. Oma metro
    kirjoittanut hmikko foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 10:38
  3. HKL: HKL tutkii Östersundomin joukkoliikennetarpeita
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.11.2009, 13:00
  4. HKL: Östersundomin joukkoliikennepalvelut 1.1.2009
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 07.01.2009, 09:17

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •