Sivu 3 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/115

Viestiketju: Jokeri 2

  1. #31
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Jokeri 2

    Joukkoliikennelautakunta käsittelee Jokeri 2-asiaa 13.11.2008
    2013.

    http://www.hel.fi/static/public/hela...LINJAN_TO.html

    HS kirjoittaa asiasta 9.11.2008

    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135240948218

  2. #32

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1256

    oletus Vs: Jokeri 2

    Siis ajateltu vuoroväli olisi 5 min. Eikös tuo tarkoita että linja kannattaisi samoin tein rakentaa raitiotieksi? Kun linjan perustamiseksi katsotaan tarvittavan noin paljon rakentamista, muun muassa tunneli, niin raideversio valmistuisi varmaan melkein samassa aikataulussa kuin bussivaihtoehtokin. Säästyisi rahaa tällä tavalla kun ei tarvitsisi kahteen kertaan rakentaa samaa linjaa.
    Ville

  3. #33

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Jokeri 2

    Siltä näyttää, että on käymässä sama juttu kuin ekan jokerin kanssa...

  4. #34
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Jokeri 2

    Aiemmin otin esille Talousarvion sivun 378, jossa jokeri 2-tunnelin rakennussuunnittelu mainittiin alkavaksi vasta 2013.

    Poliittiset ryhmät ovat kuitenkin sopineet, että jokeri 2-hankkeen aikaistaminen selvitetään. Hyvä, edes selvitetään...

    Kaupunginvaltuuston 5.11.2008 esityslistan liite.

    http://www.hel.fi/static/public/hela..._muutokset.doc

  5. #35
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Jokeri 2

    http://www.vantaa.fi/i_perusdokument...221;1812;83109

    Vantaan kuntatekniikan ja joukkoliikenneasioiden jaosto otti kantaa Jokeri2-hankkeeseen.

    Mielenkiintoinen teksti!

  6. #36
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    24.09.2009
    Viestejä
    81

    oletus Vs: Jokeri 2

    http://www.hel2.fi/taske/julkaisut/t...0-kokonaan.pdf

    S. 169

    Jokeri 2 – Joker 2
    2010 14 000
    2011 17 400
    2012 6 650

    Jokeri 2 sai Helsingin talousarviossa rahat, ensi vuodeksi 14 milliä!. Rakentaminen alkaa siis ensi vuonna!

  7. #37

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2084

    oletus Vs: Jokeri 2

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaaleppi73 Näytä viesti
    Jokeri 2 sai Helsingin talousarviossa rahat, ensi vuodeksi 14 milliä!. Rakentaminen alkaa siis ensi vuonna!
    s.375

    Joukkoliikenteen seudullinen poikittaisyhteys Jokeri 2 (Vuosaari - Myyrmäki) toteutetaan vuosina 2010–2012. Yhteyteen sisältyvän keskuspuiston alittavan tunneliyhteyden rakentaminen käynnistyy syksyllä 2010.
    Siitä eteenpäin on sitten enemmänkin selitystä. Bussireittien rakentaminen näköjään onnistuu, mutta Raide-Jokerille (siis sille ykköselle) ei ole varattu rahaa ollenkaan, vaikka sen rakentaminen heti kärkeen todetaan prioriteetiksi.

  8. #38

    Liittynyt
    08.06.2009
    Viestejä
    19

    oletus Vs: Jokeri 2

    Bongasin pitkästä aikaa Jokeri 2:seen liittyvän uutisen Vartti.fi sivustolta: http://www.vartti.fi/artikkeli/c9a2f...2-275e7fa2e0d1

    Hyvä että asemaa kehitetään, tuntuu että usein meininki on aika ahdasta varsinkin ruuhka-aikaan. Mielenkiinnolla seurailen rakennustöitä.

  9. #39

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jokeri 2

    Jokeri 2 Kaupsun listalla, http://www.hel.fi/hki/Ksv/fi/P__t_ks...-17_Kslk_21_El

    Ei mitään radikaalia pysäkkijärjestelyjen suhteen. Malmin liityntäterminaali on kyllä asemalaituriin nähden hyvässä paikassa, mutta sijoittuu huonosti suhteessa kauppakeskuksiin. Ei sinänsä että minulla tuohon olisi mitään ratkaisua.

  10. #40
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6508

    oletus Vs: Jokeri 2

    Tämän linkin http://www.hel.fi/static/public/hela...onnos-kslk.pdf takaa löytyvä havainnekuva taitaa olla ensimmäinen, jossa on esitetty Jokeri 2 ratikkalinjana.

    Kuvassa on Kontulan ostoskeskuksen ympäristön asemakaavan muutos, ja kuvaan on sijoitettu Kontulankaarelle ja Kontulantielle raitiotien rata sekä pysäkki Kontulankaaren eteläpäähän, ostarin kohdalle.

    Kuva ja kaavamuutos on ollut lautakunnassa jo syyskuussa 2009.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #41

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jokeri 2

    Tiesittekö että Jokeri 2 jatko Espoon suuntaan edellyttää Kehä II? No en minäkään mutta niin HSL kertoo.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL lausuntoluonnos Kehä II
    Kehä II:n rakentaminen on edellytyksenä Jokeri 2 -poikittaisyhteyden perustamiselle Myyrmäestä lännen suuntaan.
    Tunnelimotarissa on joukkoliikenneyhteytenä tietyt haasteet.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL lausuntoluonnos Kehä II
    Kehä II on moottoritiemäinen väylä, jossa on pitkiä tunneliosuuksia. Tällaisen väylän kytkeminen ympäröivään maankäyttöön on haasteellista, koska esimerkiksi kävelyetäisyydet pysäkeille voivat muodostua pitkiksi.
    Tosin ei ole ihan pakko mennä tunnelissa:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL lausuntoluonnos Kehä II
    Poikittaisten joukkoliikenneyhteyksien kehittämisen kannalta katumainen vaihtoehto olisi riittävä.
    http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl.../2010240-8.HTM

    Ja taustaksi sen verran että Kehä II jatko Turunväylä - Hämeenlinnanväylä maksaisi ainakin 600 miljoonaa.

  12. #42

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Jokeri 2

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Tiesittekö että Jokeri 2 jatko Espoon suuntaan edellyttää Kehä II? No en minäkään mutta niin HSL kertoo.
    Minä kun luulin, että kehä II oli edellytys länsimetrolle, tai ainakin sen jatkamiselle Tapiolasta länteen.

  13. #43

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    810

    oletus Vs: Jokeri 2

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Ja taustaksi sen verran että Kehä II jatko Turunväylä - Hämeenlinnanväylä maksaisi ainakin 600 miljoonaa.
    Ei se katuna niin paljon maksaisi. Tunnelit, sillat ja rampit nostavat hintaa.

    Mielestäni tuo kehä kahden jatko pitäisi rakentaa, mutta nimenomaan katuna ja maankäyttöhankkeena, ei liikenneväylänä. Maastokäytävä on sen verran ahdas, että jos rakennetaan moottoritietä, niin rahaa ei tule mistään mutta sitä kuluu asfaltin lisäksi meluvalleihin. Jos taas rakennetaan katua, niin hanke on mahdollista rahoittaa maata kaavoittamalla ja myymällä (sikäli kun omaa).

    Samallahan sitä vetäisi kiskot Myyrmäestä Matinkylän suuntaan. Maankäytön kannalta pitäisi tulla Karamalmin ja Suurpellon kautta, Leppävaarassa ei ole mitään järkeä.

  14. #44

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Jokeri 2

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Ei se katuna niin paljon maksaisi. Tunnelit, sillat ja rampit nostavat hintaa.

    Mielestäni tuo kehä kahden jatko pitäisi rakentaa, mutta nimenomaan katuna ja maankäyttöhankkeena, ei liikenneväylänä. Maastokäytävä on sen verran ahdas, että jos rakennetaan moottoritietä, niin rahaa ei tule mistään mutta sitä kuluu asfaltin lisäksi meluvalleihin. Jos taas rakennetaan katua, niin hanke on mahdollista rahoittaa maata kaavoittamalla ja myymällä (sikäli kun omaa).
    Karakalliossa taitaisi tulla vähän sanomista, jos ulkoilukallio leikattaisiin kahtia uutta katua varten, ja Hämevaarassa tielinjauksella taitaa olla pientaloalue.

    Mutta joo, kyllä tuosta silti voisi tehdä paljon halvemman, jos tavoite olisi tehdä paikallinen kokoojakatu, eikä moottoritietä seudulliseen liikenneverkkoon uudeksi pääväyläksi. Sitten pitäisi vaan hyväksyä se, että ympäriinsä ajavien autojen määrää ei voida kasvattaa rajatta. Luulen, että tämän hyväksyminen on kyllä tulossa vielä väistämättä eteen, kun tieliikennehankkeiden hinnat alkavat olla ihan absurdeja.

  15. #45

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2084

    oletus Vs: Jokeri 2

    Paloheinän tunnelin hankesuunnitelmasta osui silmään seuraavaa:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tunnelin hankesuunnitelma, 2008
    On kuitenkin mahdollista, että jostain syystä joukkoliikenteen kysyntä kasvaa huomattavasti ennustettua enemmän. Tällöin voisi tulla perustelluksi tunnelia käyttävän linjan muuttaminen raitiolinjaksi. Toisaalta on myös mahdollista, että esimerkiksi ilmastonmuutoksesta tai ilmanlaatukysymyksistä johtuen tunnelin kautta haluttaisiin liikennöidä sähkökäyttöisiä johdinautoja.

    Tunnelin mitoitus ei korkeuden osalta mahdollista raitiovaunujen tai johdinautojen liikennöintiä ilman kehittämistoimenpiteitä. Johdinautojen edellyttämä tila on mahdollista järjestää tunneliin kevyin toimenpitein. Myöskään raitioliikenteen edellyttämät toimenpiteet eivät ole mittaluokaltaan niin järeitä, etteikö niitä tarvittaessa voitaisi tehdä jälkikäteen. Raitioliikenne tunnelissa edellyttäisi tunnelin pohjan louhintaa 30 cm alemmas ja katosta 50 cm lisälouhintaa. Raitioliikenteeseen varautuminen heti tunnelin rakentamisvaiheessa lisäisi kustannuksia 1,5 milj. eurolla eikä sitä ole tarkoituksenmukaista tehdä, sillä matkustajamäärät eivät edellytä raitioliikennettä tunnelissa ainakaan useaan kymmeneen vuoteen.
    Vaikuttaa minusta etäisesti pöljältä säästöltä, varsinkin Jokeri I:n tiedossa olevan matkustajamäärien kehityksen valossa. Ainakin trollikaksi muuttaminen olisi selvästi helpompaa, jos tunneliin itseensä ei tarvitsisi puuttua. Raitiotien tekemisen yhteydessä tietysti tulisi rakennustöitä joka tapauksessa. Uutistietojen mukaan tunnelia ollaan nyt "suunnittelemassa" ja kustannusarviokin on noussut vuoden 2008 summasta 28 miljoonaa 33:een, joten ehkä suunnitelmaakin on rukattu.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokeri
    kirjoittanut kemkim foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1334
    Viimeisin viesti: 19.05.2017, 01:02
  2. Bussi-Jokeri
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 563
    Viimeisin viesti: 29.09.2015, 12:36
  3. Tampereen jokeri
    kirjoittanut Jykke foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.09.2009, 14:17
  4. Jokeri-hölmöilyä
    kirjoittanut Albert foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 01.06.2006, 21:05
  5. Mistä Tampereelle oma Jokeri ?
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 13.11.2005, 10:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •