Jokeri 2

Nythän puhe oli siis Yhdyskunnantien vaihtopysäkeistä. ;)

Ah. No niinpä oli. Jotenkin silmät hyppäsivät eri viestien välilä :-/

Yhdyskunnantiellä kaupunki on rakentanut omat pysäkkinsä kyllä valmiiksi, mutta se ei paljoa tosiaan lohduta ennenkuin Tuusunlanväylälle saadaan myös omat pysäkit,
 
Älä unohda kallioleikkauksia, j-lu. Turuntien pohjoispuolella Google Mapsin mukaan näyttäisi olevan kallio, jonka läpi Kehä II:n pitäisi mennä kallioleikkauksessa.
 
En ymmärrä, miksi juuri tästä linjasta 560 tehtiin runkolinja, kun Malmin ja Myyrmäen välillä reitti on enimmäkseen metsää ja välissä pari asuinaluetta, paitsi heti Malmilta luoteeseen, mutta siltä alueelta kulkee myös 70T, 77A ja 561 Malmille, eikä 560 tuo tarjontaan enää prosentuaalisesti paljoa lisää, ja näin olleet bussit kulkee melko tyhjinä.

Monia poikittaislinjoja on olemassa, joilla matkustajapotentiaali on paljon parempi. Esimerkiksi 57 ajaa suurelta kerrostaloalueelta ja merkittävältä työpaikka- ja koulualueelta oikaisten nopeasti useille suurille asuinalueille. Sillä olisi potentiaalia saada paljon matkustajia, jos se muutettaisiin runkolinjaksi tiheällä vuorovälillä.
 
En ymmärrä, miksi juuri tästä linjasta 560 tehtiin runkolinja, kun Malmin ja Myyrmäen välillä reitti on enimmäkseen metsää ja välissä pari asuinaluetta, paitsi heti Malmilta luoteeseen, mutta siltä alueelta kulkee myös 70T, 77A ja 561 Malmille, eikä 560 tuo tarjontaan enää prosentuaalisesti paljoa lisää, ja näin olleet bussit kulkee melko tyhjinä.

Monia poikittaislinjoja on olemassa, joilla matkustajapotentiaali on paljon parempi. Esimerkiksi 57 ajaa suurelta kerrostaloalueelta ja merkittävältä työpaikka- ja koulualueelta oikaisten nopeasti useille suurille asuinalueille. Sillä olisi potentiaalia saada paljon matkustajia, jos se muutettaisiin runkolinjaksi tiheällä vuorovälillä.

Katso Korpisen perustelut Kruununsilloista: "Kaupungin kasvulle hanke on strategisesti tärkeä." (HS 31.8) Eli tulevaisuusaspekti on voimakkaasti mukana.
 
Katso Korpisen perustelut Kruununsilloista: "Kaupungin kasvulle hanke on strategisesti tärkeä." (HS 31.8) Eli tulevaisuusaspekti on voimakkaasti mukana.

Projekti on tehty tulevaisuutta varten, ensin liikenne ja sitten talot Kuninkaatammeen mikäsenytoli.

Samoin Vuosaari-Malmi väli kyllä suosittu

Bussihan toimii myös monen alueen sisäisenä linjana samalla, Mellunmäki tai Kontula, usein ihmisiä menee bussilla vain yhden pysäkin Kontulan metrikselle.... 550 mielestäni juuri hieman erilaisen profiilin matkustajille...

Ja vaikka kaikki väitää että linja tyhjä, liki aina se on myöhässä kun käytän sitä.
 
Uuden vyöhykejärjestelmän pitäisi tulla ensi vuoden lopulla, mikä pistää Myyrmäen uuteen asemaan linjalla. Myös Kuninkaantammen rakentamisen pitäisi kiihtymän viimein. Kaupunkisuunnittelulautakunnan listalla on ens viikolla yksi alueen kaava, entisen vesilaitoksen altaan puisto ja sen viereiset kerrostalot.
 
Projekti on tehty tulevaisuutta varten, ensin liikenne ja sitten talot Kuninkaatammeen mikäsenytoli.

Samoin Vuosaari-Malmi väli kyllä suosittu

Bussihan toimii myös monen alueen sisäisenä linjana samalla, Mellunmäki tai Kontula, usein ihmisiä menee bussilla vain yhden pysäkin Kontulan metrikselle.... 550 mielestäni juuri hieman erilaisen profiilin matkustajille...

Ja vaikka kaikki väitää että linja tyhjä, liki aina se on myöhässä kun käytän sitä.
Kyllä siinä oli perusteita tehdä tämmöinen runkolinja Vuosaari-Malmi välille, mutta laittaisivat nyt edes B-vuorot välille Vuosaari-Malmi niin, että joka toinen vuoro ajaa Myyrmäkeen, koska 10 minuutin välein ajaminen Malmi-Myyrmäki välillä on TOISTAISEKSI ylitarjontaa. Siitä kun saa pari-kolme autoa säästettyä voidaan se raha käyttää johonkin muuhun, esim. linjoille, jotka selkeästi tarvitsevat parannuksia vuoroväleihin tms.
 
Kyllä siinä oli perusteita tehdä tämmöinen runkolinja Vuosaari-Malmi välille, mutta laittaisivat nyt edes B-vuorot välille Vuosaari-Malmi niin, että joka toinen vuoro ajaa Myyrmäkeen, koska 10 minuutin välein ajaminen Malmi-Myyrmäki välillä on TOISTAISEKSI ylitarjontaa. Siitä kun saa pari-kolme autoa säästettyä voidaan se raha käyttää johonkin muuhun, esim. linjoille, jotka selkeästi tarvitsevat parannuksia vuoroväleihin tms.

Juu, voisi kai olla parempi, mutta ihemettelen vain miksi ne bussit on aina Myyrmäestä iltaisin myöhässä vaikka on tasaukset ja kaikki....

Mutta varmaan ollut ideana houkutella metsään ihmiset osoittamalla että on linjat valmiina eikä olla kuten Suurpellossa motissa....
 
Juu, voisi kai olla parempi, mutta ihemettelen vain miksi ne bussit on aina Myyrmäestä iltaisin myöhässä vaikka on tasaukset ja kaikki....

Mutta varmaan ollut ideana houkutella metsään ihmiset osoittamalla että on linjat valmiina eikä olla kuten Suurpellossa motissa....
Hyvä pointti :D 560:llä on todella tiukat ajoajat ja sen takia on usein myöhässä. Olin kerran ainut matkustaja välillä Myyrmäki-Malmin sairaala ja sillä välillä jäi Scaania minuutin myöhään huolimatta siitä, että kuski ajoi kuin Räikkönen :D Sitten vielä tähän summattuna satunnaiset matkustajat, niin helposti myöhästyminen on parin kolmen minuutin luokkaa.
 
Takaisin
Ylös