
Alunperin kirjoittanut
vristo
Edellisessä viestissäni taisin syyllistyä populismiin eli menin siitä, mistä aita on matalin.
Zürichissä ON liityntäliikennettä ja se tapahtuu nimenomaan busseilla. Dieselbusseille onkin jätetty jokseenkin pelkästään se rooli ja ne on myös numeroitu selvästi erilleen (kolminumeroiset linjanumerot). Suuret liityntäterminaalit kuten Bahnhof Oerlikon, Bahnhof Stettbach, Bahnhof Wiedinkon sekä Klusplatz sijaitsevat kaupungin laitoilla ja niiltä tullaan tullaan keskustaan vain sähköisillä kulkuneuvoilla, oli se sitten S-Bahn, raitiovaunu tai trollikka. Jotkin liityntäterminaalit, kuten juuri em. Klusplatz, ovat erituisesti raitioliikenteen liityntäterminaaleja, mutta kaikilta normaaleilta dieselbussilinjoilta jatketaan raitiovaunulla keskustaan ja vaihtomahdollisuuksia on paljon.