Samainen taideteos oli tänään Aamulehdessä. Uutinen Tampereen kehittämisestä.
Täysin uusi asia ainakin itselle oli tuo jokeribussi Ylöjärveltä Pirkkalan kautta Kangasalle. Olisivatko saaneet peräti idean JLF:stä?
Kyseinen bussireitti menee suurimman osan matkastaan motarilla Kangasalan keskustasta aina Ylöjärvelle asti. Pirkkalassa kyseinen bussi näyttäisi poistuvan palvelemaan hiukan motarin reunoja (Huovin teollisuusalue ja Kurikan littymän tuleva asiointialue)?
Jos halutaan tällainen oikeasti tehokas Tampereen Jokeri, niin se vaatii selkeät vaihdot lähijuniin Ylöjärvellä, Kalkussa ja Sarankulmassa ja lisäksi infottu vaihtoyhteys Pirkkalan ABC:n kohdalla lentoaseman bussiin. Tällaiselle linjalle kokonaan muista eroava brändäys olisi myös paikallaan.
Itse en luonnollisesti voinut olla pohtimatta jo tässä vaiheessa kyseisen linjan muuttamista raide-jokeriksi. Kyseinen linjahan kulkisi pitkän matkaa suunnitellun läntisen ohitusradan varressa. Kuvitellaan vaikkapa tällainen duoratikka: Ylöjärvi - Kalkku (- Pirkkalan lentoasema) - Pirkkalan logistiikkakeskus - Sääksjärvi - Vuores - Hervanta - Saarenmaa - Kangasala.