Sivu 25 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51521222324252627 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 361-375/396

Viestiketju: Munkkivuoren raitiotie

  1. #361

    Liittynyt
    06.07.2010
    Viestejä
    232

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut brynkka Näytä viesti
    Munkkivuoressa Ve 2.2 C:n linjauksella voisi jatkaa Ulvilantielle ja siitä edelleen Taiteentekijäntien risteyksen jälkeen Talin urheilupuiston ja golfkentän välistä Purotietä Pitäjänmäetielle. Radalle tulisi siis yli kilometrin pysäkitön ja nopeasti ajettava "metromainen" puisto-osuus.

    Kartta
    Näen muutaman ongelman tässä: Purotien ja Pitäjänmäentien risteys on Purotien osalta hyvinkin kapea, sekä Purotie nousee aika jyrkästi Pitäjänmäentielle. Lisäksi Purotieltä purkautuu iltapäivän ruuhka-aikaan aikamoinen määrä autoja, joka pitäisi saada läpi noista valoista jotenkin. Nykyisinkin valoissa saattaa joutua odottelemman pari valokiertoa ennen kuin pääsee yli.

  2. #362
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Turunväylän siirtäminen Haagan liikenneympyrään, voisi olla toimivin vaihtoehto liikenteen jakautumiselle väylältä/väylälle.

    Turunväylän alkupään voisi siirtää merentäytöillä tai ilman.

    Iso-Huopalahden ja Laajalahden pienimuotoisella täyttämisellä liikenneratkaisut helpottuisivat huomattavasti, kuten raitiotiesuunnitelmatkin. Sekä alueelle saisi kokonaan uuden kaupunginosan.

    Jos Turunväylän alkupäätä ei siirrettäisi, silloin merentäytöt kuitenkin helpottaisivat tuon alueen suunnittelua ja rakentamista.

    Tässä ehdotus-malli:
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.12.2012 kello 12:06. Syy: iso kuva linkiksi

  3. #363

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Turunväylän siirtäminen Haagan liikenneympyrään, voisi olla toimivin vaihtoehto liikenteen jakautumiselle väylältä/väylälle.

    Turunväylän alkupään voisi siirtää merentäytöillä tai ilman.

    Iso-Huopalahden ja Laajalahden pienimuotoisella täyttämisellä liikenneratkaisut helpottuisivat huomattavasti, kuten raitiotiesuunnitelmatkin. Sekä alueelle saisi kokonaan uuden kaupunginosan.

    Jos Turunväylän alkupäätä ei siirrettäisi, silloin merentäytöt kuitenkin helpottaisivat tuon alueen suunnittelua ja rakentamista.
    Ei muuten mikään tyhmä ehdotus se Turunväylän siirtäminen vaikka ei Laajalahtea täytettäisi. Talin alue josta se menisi on nykyisin joutomaata, entistä kaatopaikkaa jonne ei voi rakentaa mitään asutusta muutenkaan. Turunväylän nykyinen osuus voitaisiin muuttaa tavalliseksi kaduksi.

    Mahtaisiko mennä läpi?

    t. Rainer

  4. #364
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Kyllähän Talin alueelle voi rakentaa, kunhan ei täyttömäelle. Merentäytöllä saisi myös lisätilaa Munkkiniemen ja Munkkivuoren lisärakentamiseen. Tietysti täyttömäellekin voi suorittaa maansiirron. Onhan Hietsun uimarantakin entinen kaatopaikka. Mutta tosiaan - tuon Turunväylän voisi siirtää Haagan liikenneympyrään, mieluummin kuin rakentaa tunnelia Hämeenlinnanväylälle/Pasilanväylälle.

  5. #365
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Onhan Hietsun uimarantakin entinen kaatopaikka.
    Hietaniemen uimaranta ei nyt ole siinä mielessä "kaatopaikka" kuin me sen sanan tänään ymmärrämme. Sinne kuskattiin aikoinaan "puhdasta" hiekkaa suuriin varastokasoihin ja anskattoon niin se jo jonkin ajan kuluttua oli levinnyt tasaiseksi ja kaupunkilaiset ottivat sen lupaa kysymättä uimarannakseen.

  6. #366
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Munkkivuoren ratikan H/K on juuri noussut 1,1:stä 1,4:ään, kun bussilinjalle 14 tuodaan ensi syksynä lisäauto ja samalla pidennetään tiheän vuorovälin liikennettä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #367

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Talin alue josta se menisi on nykyisin joutomaata
    Golf on kyllä minunkin mielestäni täysin joutava laji.

  8. #368
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Niin, on tuo golfkenttä Talissa liian keskeisellä paikalla. Alue sopii asuntorakentamiseen. Turunväylän siirrolla ja/tai tunneloinnilla aluetta voisi kehittää, niin meluhaittojen kuin raideliikenteenkin osalta. Meren pienimuotoiset täytöt ovat myös harkinnan arvoisia. Alueelle saisikin kokonaan uuden kaupunginosan. Turunväylän siirtäminen Haagan liikenneympyrään on liikenteen jakautumiselle tarkoituksenmukaisin ratkaisu.

    Hietsun uimaranta on kyllä aikoinaan ollut kaatopaikka. Siellä helsinkiläiset köyhät lapset ja aikuisemmatkin tonkivat mahdollista käyttötavaraa.

    Pointti siis kuitenkin on ettei täyttömäki estä asuntorakentamista. Se voidaan tarvittaessa siirtää ja maa puhdistaa.

  9. #369

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Motarin väsääminen meren yli ja ulkoilualueen läpi ei kyllä mene läpi nyky-Suomessa. Realismia on tehdä nykyisestä Munkinseutua arpeuttavasta moottoritiestä katu ilman korvaavaa moottoritietä.

    Jos Helsingin saavutettavuutta Espoon suunnasta halutaan parantaa, se on tarkoituksenmukaista parantamalla Espoon suunnan joukkoliikenneyhteyksiä. Nykyisin samat joukkoliikenneyhteydet ovat samassa puuroutuneessa liikenteessä kuin autoilijat, joka on helpointa korjata asentamalla ruuhkaisille kaduille esteettömät joukkoliikenneväylät. Autoilu vähenee samalla, kun vähäistä katutilaa otetaan autoilulta pois.

    On sitten kaupunkiautoilun kasvattamiskomitean juttu kaivaa rahat moottoritietunneleihin Pasilanväylälle. Liik enne vira ston toimihenkilöiden menoa seuraamalla voi itse kukin vetää johtopäätökset, tuleeko niitä tunneleita ikinä.

  10. #370
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    No hei, laitetaan siirron ehdoksi, että turhaksi jäävä Turunväylän pätkä puretaan kokonaan ja tilalle rakennetaan uusi virkistysalue.

  11. #371
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Munkkivuoren raitiotie

    Munkkivuoren ja Munkkiniemen välissä Turunväylän molemmin puolin on vaikka kuinka paljon virkistysaluetta. Kovinkaan monessa kaupunginosassa ei ole niin paljoa puistopinta-alaa kuin tuolla, ja on uimarantakin. Eihän golfkenttä palvele kuin muutamia, ja Helsingissä on muitakin golfkenttiä -kuten Paloheinässä. Ei tuota jätetäyttömäen viereistä "peltoaukeaa" käytä kukaan. Turunväylä siirretäköön sinne ja yhdistetään Haagan liikenneympyrään. Merta täytetään kuten tuohon kuvaan olen laittanut, ja rakennetaan uusi kaupunginosa. Kasvaa ne puut ja nurmikot ja puistot täyttömaallakin.

  12. #372

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3667

    oletus Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Sama asia koskee myös bussirallia 14-18 Munkkivuori-Töölö-Kamppia. Etenkin Munkkivuoren kunniakierrokset 18 ja 58 pistävät entistä enemmän tukkoon jo muutenkin ahdasta ostarin ympäristöä. Rataa vaan pikaisesti, niin päästään busseista eroon.
    Monen risteyksen etuudet on helpompi järjestää saman suunnan julkisille.
    Minusta Munkkivuoren ratikan suunnitelmat olisi syytä piirtää uusiksi, tässä yksi reititysvaihtoehto, kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, ratikan pitää mennä Kaaren vierestä.

    Nimi: Munkkivuoren ratikka.JPG
Katselukertoja: 463
Koko: 40,2 KB
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.02.2014 kello 21:15. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  13. #373
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Minusta Munkkivuoren ratikan suunnitelmat olisi syytä piirtää uusiksi, tässä yksi reititysvaihtoehto, kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, ratikan pitää mennä Kaaren vierestä.
    Menisi aika ahtaaksi, jos Kaupintietä ja Kantelettarentietä kulkisi vielä ratikka
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.02.2014 kello 21:14. Syy: lyhennetty lainausta

  14. #374

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

    Ahtauttahan tuolla ratikalla ratkaistaan. Ratikkaan mahtuu enemmän poppoota kuin bussiin, ja roimasti enemmän kuin autoihin. Miksei siis ratikkaa olla jo rakentamassa alueen ruuhkaongelmien ratkaisuksi?

  15. #375

    Liittynyt
    31.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    673

    oletus Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, ratikan pitää mennä Kaaren vierestä.
    Mutta mistä ne asiakkaat tulevat Kaareen, keskustastako?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Hernesaaren raitiotie
    kirjoittanut olanik foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 18.02.2017, 16:27
  2. Bulevardin raitiotie
    kirjoittanut hylje foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 16.07.2014, 19:39
  3. Itäkeskuksen raitiotie
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.05.2011, 23:09
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •