Munkkivuoren raitiotie

Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

Mutta mistä ne asiakkaat tulevat Kaareen, keskustastako?

Varmaan aika paljon muutaman kilometrin säteeltä joka puolelta, toki sitten lisäksi Kehä I:stä kulkijoita. Tulisikohan Kannelmäki - Pohjois-Haaga alueelta 20 % asiakkaista? Ei toki Kaaresta millään Itäkeskuksen tai Sellon tasoista saa julkisen liikenteen saavutettavuudelta.
 
Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, ratikan pitää mennä Kaaren vierestä.

Tähän voisi hieman provokatorisesti todeta, että kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, Kaari oli aivan väärä idea alunperinkin ja joutaa kuolla.
 
Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

Ei toki Kaaresta millään Itäkeskuksen tai Sellon tasoista saa julkisen liikenteen saavutettavuudelta.

Eikä muutenkaan, kun palveluja vertaa. Isosta omenasta, Sellosta, Jumbosta ja Itäkeskuksesta muodostuu jo kaari, joka sisältää paljon suurempia ja sisältörikkaampia kauppakeskuksia kauempaa saapuville. Helsingin ja Espoon keskuksista, Tikkurilasta, Tapiolasta, Myyrmannista, Columbuksesta ym. aluekeskuksista löytyy myös vähintään Kaarta vastaava tarjonta. Näinollen sijainti on ainoa kilpailuvaltti, joten esim. Itäkeskusta vastaan on hankala kilpailla. Kaari saattaa kuitenkin syödä lähiostareiden ja asemien palveluita.
 
Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

Ei kai se mihinkään ole kuolemassa, vaan pikemminkin tappaa lähipalveluja Luoteis-Helsingistä?

Älyttömyyden huippu on, että Pitäjänmäen, Haagan, Lassilan ja Kannelmäen postit yhdistettiin Kaaren postikonttoriin, lisäämättä virkailijoiden määrää. Hankaloittaa päivittäistä elämää.
 
Vs: Keski-Pasila ja Pasilan aseman uudistaminen

Minusta Munkkivuoren ratikan suunnitelmat olisi syytä piirtää uusiksi, tässä yksi reititysvaihtoehto, kun Kaari ei voi tulla ratikan luo, ratikan pitää mennä Kaaren vierestä.

[katso kuva alkuperäisestä viestistä]

Ei hassumpi idea. Itse tosin tutkisin ensisijaisesti kahta muuta vaihtoehtoa: 1. Kympin (jonka linjausta Ruskeasuolla voisi myös vähän muuttaa) jatkoa Huopalahden asemalle ja Näyttelijäntietä Kaaren kautta Kantsun asemalle. 2. Kympin jatkoa tulevaa Hämeenlinnanbulevardia Kehä I:lle, josta Kaaren kautta Kantsun asemalle.

Pitäjänmäeltä taas veisin ratikan Konalaan, josta Myyrmäkeen (joskus lopulta; voisi hyvin rakentaa vaiheittain) asti joko Vihdintietä Rajatorpan kautta, Malminkartanonhuipun itäpuolelta (jos sen Helsingin luoteiskulman voisi rakentaa) tai sitten itäpuolelta 39:n reittiä. Erityistä siinä olisi kohtaaminen Jokeri II:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liito-oravia pysyvästi Munkkivuoressa:

http://www.metro.fi/uutiset/a1387800864243

www.metro.fi sanoi:
Liito-oravalla on luontodirektiivin ja luonnonsuojelulain mukaan erityinen suojeluasema. Pakarinen muistuttaa, että liito-oravan elinpiirejä ei saa hävittää eikä heikentää.

– Tämä on otettava huomioon paitsi metsänhoidossa, myös muussa maankäytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan Talin golfaajat lukeneet Soininvaaran valtuustoaloitteen ja tilanneet papanoita netistä?
 
Mietitäänpä asia toisin päin: Jos liito-orava voi muuttaa asutuksen lähelle, voi asutusta rakentaa liito-oravan takapihalle.;)
 
Mietin tässä ihan muita asioita ja tulin miettineeksi, että missäpä pidettäisiin Munkkivuoren linjan vaunuja?

Sehän olisi aika selvästi Töölön varikon vaikutusalueella, mutta mitä olen käsittänyt on, että se on jo nelosesta ja kympistä aika täynnä... Millaisilla ratkaisuilla sinne saisi kenkälusikoitua noin 50 % lisää vaunuja?
 
Mietin tässä ihan muita asioita ja tulin miettineeksi, että missäpä pidettäisiin Munkkivuoren linjan vaunuja?

Sehän olisi aika selvästi Töölön varikon vaikutusalueella, mutta mitä olen käsittänyt on, että se on jo nelosesta ja kympistä aika täynnä... Millaisilla ratkaisuilla sinne saisi kenkälusikoitua noin 50 % lisää vaunuja?

Otetaan Korjaamo takaisin varikkokäyttöön ja tehdään sinne säilytysraiteita sekä pidennetään nykyisen Töölön hallin raiteita rakentamalla laajennusosa takapihan parkkipaikan päälle. Noillakaan toimilla ei tosin 50 prosenttiin yllettäisi.
 
Takaisin
Ylös