Näytetään tulokset 1-10/10

Viestiketju: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

  1. #1

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Tukholman läänin joukkoliikenteen kehittämissuunnitelma vuoteen 2020:

    http://www1/sl.se/pdf/Trafikplan%202020_klickbar.pdf

    Projektit vaikuttavat mielenkiinoisilta. Erityisesti pikaraitiotien (Tvärbanan) laajennukset.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  2. #2

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Linkki oli rikki, tässä ehjä:

    http://www1.sl.se/pdf/Trafikplan%202020_klickbar.pdf

  3. #3

    Liittynyt
    28.07.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    174

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Onko Helsingissä vastaavanlaista julkaisua? Eikö YTV vastaa (suurinpiirtein) Landstingin regionkontoria Tukholmassa?

    Omasta mielestäni Helsingin seudulla on aina ollut niin monta tykkääjää ja tekijää että asiat ovat jääneet pitkään penkkiin vuosikausiksi (esim. Länsimetro). HKL näyttää kuitenkin kehittävänsä liikennettään, kuten uuden 9:n luominen.
    On kuvani oikeudenmukainen?
    Viimeisin muokkaaja vko; 14.02.2010 kello 10:28. Syy: turha lainaus poistettu

  4. #4

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Vuoden alusta asti HKL:n ja YTV:n joukkoliikennesuunnittelu ja -tilaus vedettiin yhden katon alle HSL:ksi. Ei vielä ole selkeää näkymää siitä, onko homma menossa hyvään vai huonoon suuntaan.

  5. #5

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3669

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antaeus Näytä viesti
    Onko Helsingissä vastaavanlaista julkaisua?
    Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma on olemassa. Ei kyllä ole yhtä laaja ja yksityiskohtainen kuin Tukholman julkaisu. Ja autoliikennehankkeetkin ovat mukana.

    http://www.hsl.fi/FI/HLJ2011/Documen...2007_netti.pdf
    Viimeisin muokkaaja petteri; 13.02.2010 kello 12:13.

  6. #6

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Aika asialliselta vaikutta, kun pikaisesti selasin läpi. Harmittaa kuitenkin, että paljon paikallismediassa puhutut suunnitelmat, kuten vaikkapa Älvsjö-Flemingsberg-ratikka, on Lokalbana vasta "Skenariot Hög"-osiossa. Samaisesta suunnitelmasta on jäänyt pois puhuttu jatko Tumbaan saakka. Lisäksi nyt ymmärtääkseni melko varmaksi käynyt vaihtoehto raitiovaunu Karolinskaan (Sekä Odenplanilta että Solnasta) on jäänyt pois ja "Skenariot Högissä" ilmestyy kuvaan tunnelbana, jonka ymmärsin kaikista mahdollisista hyödyistä huolimatta olevan aivan liian kallis lähivuosikymmenille.

  7. #7
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Tukholman kauppakamari on lausunnossaan sitä mieltä, että raitiovaunuliikenteen laajentaminen on virhe ja sen sijasta pitäisi laajentaa tunnelbanaa.

  8. #8

    Liittynyt
    14.11.2005
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Stockholms Handelskammare
    Det är det enda av SL:s trafikslag som har ett helt eget system, skilt från annan trafik. Det kan därför byggas ut med fler linjer och ökad turtäthet utan att det drabbar annan trafik.
    Kauppakamarin mielestä tunnelbana on siis muita liikennemuotoja parempi lähinnä siitä syystä että se ei ole henkilöautoliikenteen tukkona.

  9. #9

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Kauppakamari sai viime lokakuussa melko näkyville mielipiteensä DN:ssä. Tuolloin he ilmoittivat, että heidän mielestä raitiovaunuliikenne on verorahojen tuhlausta ja sen sijaan tulisi rakentaa tunnelbanaa. Perusteluna oli mm. se, kun heidän mielestään 250 metriä rataa maksaa 228 miljoonaa kruunua. Tähänhään ei tietenkään otettu laskuihin mukaan sitä uusittavaa ja paranneltavaa osuutta Waldemarsuddesta Sergelin torille saakka, jolloin yhteensä saadaan noin neljän kilometrin matka. Lisäksi tuo 250 oli reilusti alakanttiin, sillä oikea pituus on lähes 400 m. He myös tuon perusteella laskivat hinnan koko matkalle, Värtanista Hornsbergiin.

    En tiedä, oliko koko mielipidekirjoitus pelkkä vitsi vai tarkoitus herättää keskustelua. Keskusteluahan asiasta toki syntyikin, mutta heidän tuota kirjoitusta ei kyllä otettu kovin vakavasti. Nyt rakennustyöt keskustassa on vauhdissa eikä yllätyksiä ole tullut eteen. Päätös Lidingöbananin satsauksesta on lyöty lukkoon, ja siitä on tulossa kaupungin seuraava moderni ratikkalinja. Seuraavaksi, ensi toukokuussa, tehdään ymmärtääkseni lopullinen päätös Saltsjöbananin muuttamisesta ratikkalinjaksi ja jonkinnäköinen alustava päätös Karolinskan ratikasta tehtiin muutama kuukausi takaperin. Tämän lisäksi myös, ei pelkästän linja 4, vaan kaikkien neljän sinisten keskustalinjojen raiteillenostamisesta aiotaan tehdä selvitykset lähivuosina.
    Viimeisin muokkaaja Vesa Nurminen; 23.02.2010 kello 16:40.

  10. #10
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020

    Mieleeni tulee kysymys: mikä yhdistää pohjoismaisia kauppakamareita?
    • Halu tehdä mahdollisimman kalliita autoliikenteen ja raskaan raidelliikenteen hankkeita
    • Vastustaa järkevää kaupunkisuunnittelua kuten kävelyskustoja ja kevyttä raideliikennettä


    Ei siis merkitystä kuinka kaupunkirakenne muotoutuu tai miten ihmiset pystyvät liikkumaan. Laadukasta joukkoliikennettä (kuten pikaraitioteitä) ei saa toteuttaa, sillä se ei ole miljardihanke, eikä siten palvele bisnesmaimaa.

    Raskaat hankkeet, kuten Ylöjärven oikorata tai Viinikan ratapihan siirto ovat välttämättömiä, sillä niihin palaa tähtitieteellisiä summia rahaa. Vaikka veronmaksajat eivät hankkeista tule mitään hyötymään riittää, että bisnesmailma on tyytyväinen. Tarvitseehan betonipuolue rakentamista.
    Näin se nyt vaan menee

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitioliikenteen kokonaiskehittämissuunnitelma 2020
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 317
    Viimeisin viesti: 22.08.2014, 10:54
  2. Tampereen seudun joukkoliikennesuunnitelma
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 12.10.2011, 17:53
  3. YTV:n seudun joukkoliikennesuunnitelma 2010 - 2014
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 15.08.2011, 22:35
  4. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  5. Tampereen seudullinen joukkoliikennesuunnitelma
    kirjoittanut Allison foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 11.01.2008, 21:39

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •