Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Heiluri- vai keskustaan päättyvä linja?

  1. #16

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Sumpuuntumisen korjaus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Alan olla pikku hiljaa sitä mieltä, että heiluribussilinjat olisivat keskustan päätepysäkkejä parempi ratkaisu Helsingissä. Rautatientori ja Elielinaukio ovat niin tukossa, etenkin Rautatientori, että jotain olisi pakko keksiä. Sääli kun Kampin toimiva läpiajotunneli katkaistiin, sitä kautta olisi voitu yhdistää Espoon ja Vantaan seutulinjat sujuvasti. Miksi se Kasarmitorikin poistettiin käytöstä, eikö se olisi ollut hyvä lisäpäättäri keskustaan suuntaaville busseille?
    Rautatientorin ja Elielinaukion voisi yhdistää melko helposti Rautatieasemaa kiertäen, mutta siinähän menisi parkkipaikkoja tai autokaistoja..

    Espoon heilurit ovat kieltämättä haastavia, mutta eikös Kampista olisi vieläkin melko helppoa puhkaista ajoramppi nykyiselle (leveälle, loivalle) kävelykadulle josta edelleen Postitalon ohi Elielinaukion reunalle?

  2. #17
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Itä-Helsinki, Kontula
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Heiluri- vai keskustaan päättyvä linja?

    Minulla on joskus käynyt mielessä että linjat 21V ja 71 voisi yhdistää omaksi heilurilinjakseen, molemmilla on suunnilleen samantyyppiset tittabellit ja linjasta 71A tulisi suurinpiirtein samanpituinen kuin linjoista 65A ja 66A.
    Volvo B10M Wiima K202 - Korkeatasoista kaupunkiliikennettä jo vuodesta 1984!

  3. #18

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Sumpuuntumisen korjaus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Seudun joukkoliikenteen yleinen ongelma on, ettei se ole sopeutunut kaupunkirakenteen muutokseen keskustakeskeisestä hajautuneeksi. Joukkoliikenne on jättänyt tämän rakennemuutoksen hoitamisen yksityisautoilun tehtäväksi. Ja tätä vielä perustellaan selittämällä, ettei joukkoliikenne voi hoitaa kehämäisiä liikennetarpeita, koska linjoista tulee liian pitkiä eikä niitä siten voi ajaa.
    Mielestäni pitkät bussilinjat sopivat heilureiksi Helsingin kokoisessa ja tapaisessa kaupungissa vain ruuhkautuneimman keskustan ulkopuolella, ja parhaimmassa elementissään ne ovat jokeri-tyyppisillä omilla etuisuuksila varustetuilla poikittaislinjoilla. Keskustan läpi kulkevien kuormitetuimpien ja pidempien joukkoliikennelinjojen pitäisi olla etupäässä raiteilla kulkevia. Ainoastaan hiljaiseen aikaan kuten puolenyön jälkeen tai sunnuntai-aamuina voisi ajatella keskustan läpi kulkevia pidempiä heilurilinjoja. Sitten kun länsimetro on otettu käyttöön, niin olisi ehkä ideaa ajaa metroa korvaavat yöbussit heilureina esim Matinkylästä Vuosaareen.

    t. Rainer

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linja 120 lakkautetaan. Uusi linja 107 aloittaa 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2011, 13:55
  2. Joensuun Linja Linja-Karjalalle
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 11.11.2008, 17:43
  3. HKL:llä suunnitteilla yöajan "bilebussi" Keskustaan
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 28.04.2008, 01:51
  4. HS: Kaupunginjohtaja J. Pajunen haluaa lisää autoja Helsingin keskustaan
    kirjoittanut a__m foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 14.12.2007, 13:18
  5. Bussiyhteyden sujuvuutta Länsiterminaalista Helsingin keskustaan
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 14.11.2007, 15:38

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •