Tästä en ole ihan samaa mieltä. Jos jokin bussilinja sähköistettäisiin, tarvitaan ~750V tasavirtasyöttö ala-asemineen ja kaapelointeineen, kuparilangat ripustuksineen ja niiden tukipylväät = linjan infrastruktuuri. Jos tavoitteena on samaa reittiä käyttävä katuratikka, tuo investointi ei välttämättä mene hukkaan.
Kokonaan eri asia on, kannattaako mahdollinen ratikkalinja vetää kulkemaan nykyistä katuverkkoa pitkin.
Voi hyvinkin olla, että pääosa näiden linjojen matkustajista nousee kyytiin näiltä pysäkeiltä (johonkin vuorokaudenaikaan). Mutta tarkastelussa pitää ottaa huomioon myös se, minne he ovat menossa. Kaikki eivät välttämättä pyri Nekalan kautta Keskustorille saakka.
Kunhan nyt nähtäisiin Tampereella se ensimmäinenkin synkronoitu vaihto... Ne eivät tunnu toimivan kuin hiljaisen ajan liikenteessä.