Espoon ja Pietarin metrojen yhdistäminen

Liittynyt
31 Tammikuu 2006
Viestit
2,686
MARA-työ on poikinut uusia raikkaita ideoita. Kuten asiakirjasta Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan rakennemallit 2035, http://www.hel.fi/static/public/hel...nmaan_ja_Ita-Uudenmaan_rakennemallit_2035.pdf sivun 38 kuvasta (liitteenä) näkee Silmukkamallissa on otettu tarkasteluun Kivenlahti - Volkovskoya linja, joka lienee alustavasti kannattava.

Sukellusveneiden Ystävät Ry suhtautuu varovaisen myönteisesti metroon merenalaiseen liikenteen tukiyhteytenä, kunhan se on aseistettu ja ydinkäyttöinen.

Vai olisiko pikaratikka sittenkin parempi vaihtoehto, mites raideleveys? Ja käykö seutulippu?
 

Liitetiedostot

  • metro_pietariin.JPG
    metro_pietariin.JPG
    35.3 KB · Lukukerrat: 495
Tämä loistokas idea kuopattiin oikeastaan jo sodan aikana, kun vedettiin liinat kiinni ennen Leningradia. Ei tainnut olla metrokioskin miehiä pääesikunnassa.
 
Harmi, ettei kuutoskasin päättärin tienoille ole suunniteltu metroasemaa. Mikä olisi päheempää kuin metromatka Kongo-Arabia?
 
Metron tulevat junaemännät ja isännnät voivat kätevästi matkan aikana tarkistaa kaikkien viisumit. :tongue:
 
Harmi, ettei kuutoskasin päättärin tienoille ole suunniteltu metroasemaa. Mikä olisi päheempää kuin metromatka Kongo-Arabia?
Kongo - Arabia - Kaukoitä - Pietari
Ihan jo kosmopoliittista syistä.

---------- Viesti lisätty kello 10:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 10:35 ----------

Möh, siitä tulee tietysti 1524 + 1520 = 3044 mm.
Tämä on ilmeisesti Hotel California -mallinakin tunnettu yksisuuntainen liikenne. Toisaalta jos jatkaa tarpeeksi kauas itään niin tulee lännestä takaisin.
 
Takaisin
Ylös