NFC-siru ja matkakortti

[citation needed]



Mahdollisesti, ei todennäköisesti. Yksittäisen liikkeen palautuksiin vaikuttaa esim. liikkeen oma myyntipolitiikka. Ja sullakin varmaan on lähde tuolle palautusmäärälle.

Toki,jokin lehti julkaisi siitä jutun, voin sen myöhemmin etsiä ja linkittää ja jokainen voi mennä vapaasti katselemaan verkkokauppa.comin sivuilta noita. Verkkokauppa.com julkaisee nykyään tuotteidensa tietojen yhteydessä mm. huolto ja palautusprosentit. Olikohan IltaSanomat vai mikä joka oli koonnut listalle nuo, ja iPhonen oli ylimpänä parhaimmillaam jopa 5prosentin erolla kilpailijaansa nähden.
 
Toki,jokin lehti julkaisi siitä jutun, voin sen myöhemmin etsiä ja linkittää ja jokainen voi mennä vapaasti katselemaan verkkokauppa.comin sivuilta noita. Verkkokauppa.com julkaisee nykyään tuotteidensa tietojen yhteydessä mm. huolto ja palautusprosentit. Olikohan IltaSanomat vai mikä joka oli koonnut listalle nuo, ja iPhonen oli ylimpänä parhaimmillaam jopa 5prosentin erolla kilpailijaansa nähden.

Julkaisee näköjään jokaisen yksittäisen mallin palautusprosentin erikseen. Ihan mielenkiintoinen tieto, mutta en kyllä suoraan sen perusteella vetäisi mitään johtopäätöksiä tuotteen laadusta, ainakaan kokoamatta prosentteja yhteen myyntimäärillä painottaen (ja sitä en rupea tekemään itse). Huonoimminkin menestyneen iPhonen ero satunnaisesti valitsemaani Samsungiin oli 4,4 prosenttiyksikköä (prosenttiyksikköä kuitenkin tarkoitit, oletan), joten vaikka eroja olisi, eivät ne ihan noin merkitseviä ole. Mielenkiintoinen trendi palautusprosenteissa oli myös, että jokseenkin järkiään kalliimpia puhelimia palautetaan eniten. Tämä menee, arvaan, postimyynnin ja vapaan palautusoikeuden piikkiin: On huomattu, ettei olekaan rahaa pitää kallista puhelinta.


Kumpikin uutinen käsittelee sitä, ettei iPhone jonkin tutkimuksen mukaan enää houkuttelekaan teinejä. Sukupuolesta ei mainittu yhtään mitään. Pidän lisäksi myyntilukuja luotettavampana mittarina kuin tuollaisia tutkimuksia.
 
Julkaisee näköjään jokaisen yksittäisen mallin palautusprosentin erikseen. Ihan mielenkiintoinen tieto, mutta en kyllä suoraan sen perusteella vetäisi mitään johtopäätöksiä tuotteen laadusta, ainakaan kokoamatta prosentteja yhteen myyntimäärillä painottaen (ja sitä en rupea tekemään itse). Huonoimminkin menestyneen iPhonen ero satunnaisesti valitsemaani Samsungiin oli 4,4 prosenttiyksikköä (prosenttiyksikköä kuitenkin tarkoitit, oletan), joten vaikka eroja olisi, eivät ne ihan noin merkitseviä ole. Mielenkiintoinen trendi palautusprosenteissa oli myös, että jokseenkin järkiään kalliimpia puhelimia palautetaan eniten. Tämä menee, arvaan, postimyynnin ja vapaan palautusoikeuden piikkiin: On huomattu, ettei olekaan rahaa pitää kallista puhelinta.

Kukaan ei olekkaan laadusta puhunut, vaan iPhonen markkinoiden pienentymisestä ja palautusprosenteista. Etsin vieläkin sitä uutisista, sillä nyt en muista mistä sen löysin, IltaSanomia muistelin aikaisemmin, muttei ollutkaan...

Ja muuten, kun huomautit kirjoitusvirheistä niin viesti oli kirjoitettu nopeasti jonka vuoksi välilyönnit olivat unohtuneet :)


EDIT: Löyty näköjään oman facebookkini aikajanalta: http://mobiili.fi/2013/04/02/iphone...in-selkea-selitys-asiakkaat-tyytymattomampia/

Lisätään vielä yksi huippumalli, HTC One X jonka palautusprosentti on pyöreä NOLLA! (lähte: Verkkokauppa.comin sivut juuri äsken).
iPhone 5 32gb on vieläkin samalla tuloksella: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...32GB-multimediapuhelin-valkoinen-lukitsematon
Samsung Galaxy Note 2: 1.61%, http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Note-II-Android-multimediatietokone-valkoinen

Tulokset otettu huonoimmasta mahdollisesta palautusprosentista, verrattu muihin väreihin ja valittu huonoin.

Huoltoprosentit ovat taas eri, iPhone 5 on tässä parhaimmillaan (32gb valkoinen): 0.47%; HTC One X: 7.81%, tämän suurin syy on paljon puhuttu "death grip"; Galaxy Note 2: 0.97%.
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan ei olekkaan laadusta puhunut, vaan iPhonen markkinoiden pienentymisestä ja palautusprosenteista. Etsin vieläkin sitä uutisista, sillä nyt en muista mistä sen löysin, IltaSanomia muistelin aikaisemmin, muttei ollutkaan...

[...]

EDIT: Löyty näköjään oman facebookkini aikajanalta: http://mobiili.fi/2013/04/02/iphone...in-selkea-selitys-asiakkaat-tyytymattomampia/

Laadusta on puhuttu sikäli, että minä väitän, ettei laatu ole ainoa syy palauttaa puhelin. Toisaalta niihin muihin palautussyihin ei välttämättä ole valmistajalla niin paljon mahdollisuuksia vaikuttaa. Nuo mobiili.fin mainitsemat luvut ovat kyllä korkeita, mutta esimerkiksi Lumioidenkin kohdalla kalliimpaa palautetaan enemmän. Minusta tässä ei ole mitään otsikon mukaista "selkeää selitystä", vaan syy nimenomaan jää hämärän peittoon. Tyytymättömyys on vain toimitusjohtajan heitto, jolla tietysti on jonkinlainen painoarvo silläkin.

Huoltoprosentit ovat taas eri, iPhone 5 on tässä parhaimmillaan (32gb valkoinen): 0.47%; HTC One X: 7.81%, tämän suurin syy on paljon puhuttu "death grip"; Galaxy Note 2: 0.97%.

Minusta tämä erityisesti puhuu sen puolesta, ettei ongelma ole niinkään puhelimessa kuin esimerkiksi hinnassa. Jos puhelimessa olisi laatuongelmia, se kävisi myös huollossa useammin.
 
Turun bussikortti alkaa soittamaan erikoista ääntä napsauttamalla sitä Windows Phoneen. En ole löytänyt hyvää lukijaa tälle.. Mikään muu kortti ei aktivoitunut edes ääntä soittamaan. Tätä äänen merkitystä en ole vielä tajunnut.
 
Takaisin
Ylös