Sivu 7 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/231

Viestiketju: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

  1. #91

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Ja 50 pinnan ratkaisu tuonne lienee suhteellisen haastellista toteuttaa.
    Juu, selonteossa "metro" tarkoittanee helsinkiläistä mallia. Vaikka saattavathan liikenneministeriön tyypit kukaties viettää keskenään aikaa keskustellen JFL-tyyliin metron määritelmästä.

    Eikös 30 pinnaa olisi sekin aika hyvin Laajasalon ratikalle, kun Soininvaara laskeskeli, että sen saisi rahoitettua tonttien arvonnousulla muutenkin.

  2. #92
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Eikös 30 pinnaa olisi sekin aika hyvin Laajasalon ratikalle, kun Soininvaara laskeskeli, että sen saisi rahoitettua tonttien arvonnousulla muutenkin.
    Olisi, mutta jos olisin LVM niin edellyttäisin kyllä kunnollisia suunnitelmia eikä mitään autojen ja arkkitehtien armoilla olevaa hidasratikkaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #93

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Juu, selonteossa "metro" tarkoittanee helsinkiläistä mallia. Vaikka saattavathan liikenneministeriön tyypit kukaties viettää keskenään aikaa keskustellen JFL-tyyliin metron määritelmästä.

    Eikös 30 pinnaa olisi sekin aika hyvin Laajasalon ratikalle, kun Soininvaara laskeskeli, että sen saisi rahoitettua tonttien arvonnousulla muutenkin.
    Onko sillä nyt väliä, kun ei se metrokaan saa enempää kuin 30 % rahoitusta? 50 % edellyttää, että rata on valtion rautatie. Tai niin ainakin veikkaisin, että metro ja juna viime kädessä määritellään toisistaan eroavaksi.

  4. #94
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Liikennepoliittisen selonteon luonnos on julkaistu: http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/17748/63606.PDF

  5. #95

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Hesarin pääkirjoitus "Hallitus siirsi painopisteen raiteille":

    http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Hal...a1305558518029

  6. #96

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HS:n pääkirjoitus
    Helsingin ja Riihimäen välille tulee lisää raiteita.
    Eli Kytömaan ja Riihimäen välille. Ymmärtääkseni aluksi siis Kytömaan ja Kyrölän välille sekä Purolan ja Jokelan välille.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut HS:n pääkirjoitus
    Oikoradalta rakennetaan suora yhteys Riihimäen pohjoispuolelle --
    Juu ei.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut HS:n pääkirjoitus
    Eräällä tavalla hallituksen liikennehankkeiden linjaus on kuitenkin Münchausenin temppu --
    Münchhausen.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 25.03.2012 kello 10:03. Syy: lisätty lainauksiin kirjoittaja

  7. #97
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Kyllä se on niin, että valtioneuvostossa on taas sössitty vaikka Hesari aivan selvästi ilmoittaa mitä rakennetaan ja minne. Ja sama pätee sakuihin, opettelisivat kirjoittamaan vapaaherrojensa nimet oikein.

  8. #98

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Silleen jännä tämä sixpack, että päätöksiä syntyy eikä edes aivan huonoja sellaisia, vaikka koko ajan tuntuu olevan joku selkkaus ja skandaali päällä.

  9. #99

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Olen kasvavalla arvostuksella seurannut liikenneministerin tekemisiä viimeisten viikkojen aikana. Ensimmäistä kertaa aikoihin tuntuu, että maalla on liikenneministeri, joka tekee itse työtään, eikä ainoastaan lue ääneen ja kumileimaa velikerhojen keskenään tekemiä päätöksiä.

    Tuntuu aivan epätodelliselta, että kerrankin joku puuttuu tähän liikennehankkeissa rehottavaan sisäpiirikulttuuriin, jossa aliarvioidaan kustannuksia, ylitetään ne rajusti ja katsotaan sormien läpi suuriakin virheitä projekteissa.

    Onkohan tämä unta?

    (Vielä kun Kyllönen pistäisi myös raidepuolen kerhot polvilleen, suoritus olisi täydellinen.)

  10. #100
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Olen kasvavalla arvostuksella seurannut liikenneministerin tekemisiä viimeisten viikkojen aikana.
    Et ole ainoa.

  11. #101

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Öh, saako näin kestopuusilmänä kysyä että missä nuo em. nimim. Kanin ja janihyvärinen mainitsemat "tekemiset" nyt sitten näkyvät erityisen hyvinä?

    Minusta siinä ei ole kummoisia saavutuksia vielä että toimii kuten kepublikaani Tiilikainen sanoi, "postinkantajana ministeriön ja eduskunnan välillä" tuoden säkki päässä asiakirjoja ministeriöstä eduskunnan käsittelyyn.

    Kyllösen Kiljotiini vaikuttaa puolestaan olevan isännätön operaattori vailla muuta punaista lankaa kuin karsinta. Karsintaa osaa tehdä kuka vaan, se ei ole erityinen osaamisala. Tervala & The Boyz virkakunnan pitkäaikaisina jäseninä lienevät tienneen faktaksi sen, että
    a) hankkeita ei saa läpi päätöksenteon rationaaliargumentein vaan muutoin,
    b) hankkeita ei saa läpi oikeilla hintalapuilla vaan pienemmillä, joskus tuntuvasti pienemmillä jolloin
    c) A+B= maan tapa.

    Vai uskooko joku tosissaan että julkisen puolen päätöksenteossa olevat hankkeet toteutuisivat talousarviossaan?
    Milloin näin olisi historiassa käynyt, edes inflaatiokorjatusti?

    Minun silmääni ministeri Kyllösen aikaansaannokset ovat olemattomia.
    Kyllösen julkisuudessa olleissa tekemisissä ja lausunnoissa paistaa kirkkaana perehtymättömyys faktapremisseihin ja menettelytapoihin. Voi toki olla että lupaukset repiä ja polttaa asiakirjoja ovat mukaansatempaavia ja hienoja mutta en osaa pitää niitä minään erityisosaamisena.
    Idols-myötähäpeää tulee avauksista GPS-seurannasta tienkäyttäjien verotukseen, joka hienona saunaillan puheenvuorona pääsi Kyllösen huulilta julkisuuteen saakka.
    1,5 vuotta on ollut nyt jo six-packin kommunistisiiven liikenneministerillä aikaa perehtyä hallinnonalansa asioihin eikä vielä sille vaikuta että pitäisi ainakaan asiaosaamisesta paljoa kiitosta jakaa. Tällä forumillakin kirjoittaa (tie- ja joukko-) liikenneasioista paremmin perillä olevia asiaosaajia kuin Kyllönen on. Siten Kyllönen mahtuu hienosti samaan sarjaan edellisten liikenneministerien kanssa erottumatta siitä erityisesti mitenkään. Ehkä en vaan huomaa, mutta yleensä kysyvälle vastataan ja ohjataan sokeaa.

  12. #102

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Kyllönen toimii hyvin koska hän laittaa aktiivisesti vastuualueensa virastoa kuriin ja noudattamaan sovittua käytäntöä, ei maan tapaa. Sillä, mitä höyrypäisiä visioita on tullut eduskunnassa sovittua, ei ole niinkään väliä tämän varossa.

    Hän nimenomaan on postinkantaja. Postinkantaja, joka kovistelee virastolta postin, mikä on sovittu tehtäväksi. Ja järjestää seuraukset, jos sovittua postia ei tule.

  13. #103

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Idols-myötähäpeää tulee avauksista GPS-seurannasta tienkäyttäjien verotukseen, joka hienona saunaillan puheenvuorona pääsi Kyllösen huulilta julkisuuteen saakka.
    1,5 vuotta on ollut nyt jo six-packin kommunistisiiven liikenneministerillä aikaa perehtyä hallinnonalansa asioihin eikä vielä sille vaikuta että pitäisi ainakaan asiaosaamisesta paljoa kiitosta jakaa.
    GPS:n yhdistäminen verotukseen ei ole mikään Kyllösen saunassa keksimä idea. Mm. edellisen hallituksen keskustalaisen pääministerin nimittämä ilmastopoliittinen asiantuntija Oras Tynkkynen (vihr.) esitti tätä.

    Edellisen hallituksen keskustalainen liikenneministeri puolestaan teetti jopa selvityksen siitä, miksi liikennehankkeiden budjetit eivät pidä paikkaansa. Nyt sama ex-ministeri ja sama puolue tekee kaikkensa kampittaakseen Kyllöstä, joka on puuttunut samaan asiaan. Hämminkiä hyödyntääkseen keskusta on eilen myös ilmoittanut vaativansa liikennehankkeiden kärjestä pudonneen, kyseenalaisen viitostien remontin takaisin listalle, vaikka hämmingin syy on se, että liikennerahaa on entistäkin vähemmän.

    Vallan Suomessa tulisi kaikilla muillakin aloilla kuulua kansalle, jota edustaa eduskunta ja sen hallituksen ministerit. Rakennusliikkeiden, maakuntalehtien ja virkamiesten muodostamalle äänekkäälle velikerholle valta ei kuulu, vaikka tähän asti niin on ollutkin.

  14. #104
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Tällä forumillakin kirjoittaa (tie- ja joukko-) liikenneasioista paremmin perillä olevia asiaosaajia kuin Kyllönen on. Siten Kyllönen mahtuu hienosti samaan sarjaan edellisten liikenneministerien kanssa erottumatta siitä erityisesti mitenkään. Ehkä en vaan huomaa, mutta yleensä kysyvälle vastataan ja ohjataan sokeaa.
    Koska meillä on ollut viimeksi JLF-kirjoittajia pätevämpi liikenneministeri?
    Sakari Kestinen

  15. #105
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Kyllösen asiantuntemus ei välttämättä ole sen suurempi kuin edeltäjillä eikä sen suurempi kuin perusjantterilla muutenkaan, mutta ero aikaisempiin on siinä, että hän edellyttää virkamiesten noudattavan ohjeita, määräyksiä ja käskyjä. Siitä on nyt noussut hirveä meteli, kun maan tapa on ollut se, että virkamies tekee mitä tykkää ja ministeri on kumileimasin.

    Minusta on suorastaan huvittavaa, että puhutaan jopa ministerin eroamisesta sen vuoksi, että Tervalan esikunta valehtelee tiehankkeiden budjeteissa, kuten on ollut maan tapa iät ja ajat. Ja puhutaan vieläpä pikkusummista. Siis pikkusummista verrattuna vaikkapa länsimetron satojen miljoonien kustannusylityksiin. Kenen eroa vaadittiin, kun metro maksoi 452 Me:n sijaan, jaa, paljonkohan se tällä hetkellä onkaan? 900 Me? Vielä ei ole miljardi kai paukkunut, mutta kyllä se sieltä vielä tulee, onhan tässä neljä vuotta aikaa.

    Minä nostan hattua Kyllöselle. Rohkea tyyppi. Harmi vaan, että kun hallituskausi päättyy, Maan Tapa varmaankin siirtää hänet mahdollisimman vähähaittaisiin tehtäviin jonkun kemijärven kunnanjohtajaksi. Eihän noin vahvaa ja tekevää ihmistä saa päästää herrojen hiekkalaatikolle.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Seuraavan hallituksen liikenneinvestoinnit
    kirjoittanut I-Tuovinen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 08.01.2011, 10:18
  2. HSL: Tatu Rauhamäestä HSL:n hallituksen puheenjohtaja
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.01.2010, 13:10
  3. Liikennepolitiikka Espoossa vs. Helsingissä
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 29.12.2008, 12:28
  4. SuLi: Hallituksen on lisättävä kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen osuutta
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 13.11.2007, 14:13
  5. Tampere-Pirkkalan halpaterminaali, liikennepolitiikka ja aluepolitiikka
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 30.01.2007, 18:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •