Sivu 9 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/231

Viestiketju: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

  1. #121
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7547

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Malmin kentän tapauksessa taitaa olla kysymys siitä, että kentän ylläpito aiheuttaa LVM:lle kuluja. Kuluja piti nyt karsia, joten Malmin lentokentän lopettaminen on yksi karsintakohde. Helsingin ja valtion välillä ei tässä liiku rahaa. Alueen luovutus lenotkenttäkäyttöön on tapahtunut korvauksetta. Siten Helsinki ei maksa valtiolle mitään, eikä lentotoiminnan kulut sisällä valtion maksuja Helsingille.

    Itse en kannata Malmin lopettamista, vaikka en itse kenttää tarvitse lentämiseen enkä lenkkeilyyn. Pidän vain huonona kaupungin monimuotoisuuden supistamista. Ja pelkään, että kun Malmin kentästä on nyt jo tullut arvovaltakysymys, asiaa ei suostuta selvittämään kunnolla. Niinpä ensin päätetään kentän lakkauttamisesta, sitten tehdään jotain, joka tekee lentotoiminnan mekaanisesti mahdottomaksi ja vasta sen jälkeen ryhdytään selvittämään, kelpaako alue rakentamiseen. Ja sitten todetaan, että kas, joku olikin oikeassa, ei tätä voi rakentaa. Ja se siitä, lentotoiminta on tärvätty ja alue jää joutomaaksi, jonka laidalla rapistuvat suojellut rakennukset, joita kukaan ei halua käyttää eikä ylläpitää.

    Tällaisesta löytyy jo esimerkki. Arabianrannan piti jatkua Kyläsaareen ja sieltä Kalasatamaan. Suurien suunnitelmien kanssa lopetettiin entiset toiminnat, purettin rautatie ja ryhdyttiin kokeilemaan, saako tänne saveen pysymään taloja pystyssä. Sai kyllä, mutta niin suurella rahalla, että nyt meillä on sitten viihtyisää ja laajaa rantaniittyä hehtaarikaupalla vartin päässä Kaivokadusta.

    Eli kun saveen ja suohon rakentaminen ei ole kannattavaa Kyläsaaren etäisyydellä Kaivokadusta, miten se olisi kannattavaa Malmilla?

    Ja vielä, ei valtion kehysriihessä päätetä Helsingin kaavoituksesta. Kaavoituksen hoitaa kunta. Kehysriihessä karsitaan vain valtion menoja.

    Antero

  2. #122

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Malmin lopettamiseen liittyy vahvasti Helsingin kaupunginjohtajan mittavat omistukset Malmin kauppakeskuksesta. Tämän vuoksi uutta lähiötä kauppakeskuksen viereen on ajettu kuin käärmettä pyssyyn välittämättä lähiöbunkkereiden vaatimasta paalutuksesta suolle ja lentokentän päällysteissä käytetyn öljyn pilaamista maista, mitkä molemmat tulevat nostamaan rakentamisen hinnan pilviin. Oman lisänsä antaa myös viereinen Tattarisuon alue, jonka teollisuus on omiaan lisäämään pilaantuneita maita putsattavaksi.

  3. #123

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    819

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Timppak Näytä viesti
    Malmin lopettamiseen liittyy vahvasti Helsingin kaupunginjohtajan mittavat omistukset Malmin kauppakeskuksesta. Tämän vuoksi uutta lähiötä kauppakeskuksen viereen on ajettu kuin käärmettä pyssyyn...
    ...70-luvulta saakka. Pajusesta voi olla mitä mieltä tahansa ja itsekin näkisin hänet mieluummin eläkkeellä kuin "kehittämässä" Helsinkiä, mutta intressi Malmin lentoaseman alueen rakentamista asunnoiksi on vanha ja käynyt vuosien saatossa aina vain vääjäämättömämmäksi.

  4. #124

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tällaisesta löytyy jo esimerkki. Arabianrannan piti jatkua Kyläsaareen ja sieltä Kalasatamaan. Suurien suunnitelmien kanssa lopetettiin entiset toiminnat, purettin rautatie ja ryhdyttiin kokeilemaan, saako tänne saveen pysymään taloja pystyssä. Sai kyllä, mutta niin suurella rahalla, että nyt meillä on sitten viihtyisää ja laajaa rantaniittyä hehtaarikaupalla vartin päässä Kaivokadusta.
    Antero
    Onko tuo nyt noin? Arabianrannan kohdalla loppu ranta jätetään kyllä rakentamatta, mutta kyllä Arabianrannan ja Kalasataman väliselle alueelle rakennetaan. http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/kala...stietoa/kartat: Tuosta kun katsoo tuon toisen kartan, niin näkee, että aikataulun mukaan tuo alue rakennetaan hitaasti. Suurin osa rakentamisesta tapahtuu vuosina 2018-2030. Tuon aloituskorttelin alueella on jo alkanut tapahtua. http://www.hel.fi/static/public/hela...5_ja_6_as.html: Kyläsaarenkujan varteen on jo rakennettu noita opiskelija-asuntoja. Hankalan maaperän vuoksi rakennuksia on jouduttu sijoittelemaan uudelleen. Tässä vielä lainaus asiasta:

    Asemakaavan muutoksessa rakennusmassat on sijoitettu uudelleen siten, että vältetään rakentaminen pohjaolosuhteiltaan kaikkein vaativimmalle alueelle. Rakennusoikeus on keskitetty Kyläsaarenkujan varteen yhteen 5–7-kerroksiseen rakennusmassaan. Muutos tekee alueen varauksen saajan tutkimusten mukaan hankkeesta toteuttamiskelpoisen.

  5. #125

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5478

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Jospa se Viira-pikaraitiotie kanssa toteutuisi samassa yhteydessä kuin Malmiin saadaan asuntoja sen reitin varrelle. Eilispäivän Hesarin kartassakin oli raitiotie piirretty siihen.

    Väitteet että Helsingin pormestarilla olisi oma lehmä ojassa saada asuntoja rakennetuksi sinne kuuluu noihin toistuviin olkiukkojuttuihin mitä on saanut lukea tästä lentokentästä. Se on pormestarin veli joka omistaa yhden K-cittarin Malmilla eikä pormestari. Mikä takaa että lentokentän uudet asukkaat kävisivät juuri siinä kaupassa? Yhtä hyvin ne voi käydä Prismassa joita on yksi sekä Malmilla että toinen Viikissä.

    t. Rainer

  6. #126

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Jospa se Viira-pikaraitiotie kanssa toteutuisi samassa yhteydessä kuin Malmiin saadaan asuntoja sen reitin varrelle. Eilispäivän Hesarin kartassakin oli raitiotie piirretty siihen.

    t. Rainer
    Näin minäkin toivon, mutta perustuen siihen mikä esimerkiksi Latokartanon joukkoliikenneratkaisu on, uuden alueen joukkoliikenne perustuu busseihin 705, 705B, 705V ja 705N, joilla menee noin puoli tuntia keskustaan. Osa busseista ajaa Malmin kautta mutta ne ajavat eri vuorovälillä kuin juna.

  7. #127
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3331

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Raitiotie ei vaikuta realistiselta, kun se käytännössä vaatii Jokeri 2:sen raitiotienä (joka taas ei tule Jokeri-1-raitiotietä ennen) ja sekä Viiran jatkeen, vaikkei edes Viiraa Viikkiin ole tehty.
    Olen kuullut selityksen, että Viiraa ei tehty juuri siksi, kun Malmin kenttä sai jatkoaikaa.
    Sakari Kestinen

  8. #128

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    1975

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Kuulostaa selittelyltä. Viiralle olisi riittävästi käyttäjiä jo Arabian-Viikin-Latokartanon akselilta, josta jatko edelleen uusille alueille olisi helpompaa kuin koko pätkän rakentaminen kerrallaan.

    Lahdenbulevardin odottamisen vielä ostaisin, kun sitä pitkin voisi saada Viikin mutkaista katuverkkoa vähän nopeamman linjan keskustaan.

  9. #129
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3489

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Hallituspuolueet ovat tänään sopineet kulttuuri -ja liikenneministerien salkkujen jaosta. Kulttuuriministerin salkku menee demareille ja Liikenneministerin pestin saa kokoomus. Uusia ministereitä ei tule, vaan pestit jaetaan nykyisille ministereille.

    Lähde: YLE

    Katsotaan nyt sitten kenelle tuo liikenneministerin pesti menee. Itse pitäisin tyydyttävänä vaihtoehtona hallinto -ja kuntaministeri Henna Virkkusta. Epäilen kuitenkin että tähän halutaan nyt mies, joten ehkäpä salkku meneekin elinkeinoministeri Vapaavuorelle tai eurooppaministeri Stubbille

  10. #130

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3583

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Tässähän on vielä toivoa, että metrorahoitus vielä lisäbudjettiin ilmaantuu kun Kokoomus saa liikenneministerin salkun. Toivotaan parasta.

  11. #131
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1399

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Olen kuullut selityksen, että Viiraa ei tehty juuri siksi, kun Malmin kenttä sai jatkoaikaa.
    Raide-Jokeri-2:n toteutus ei kuitenkaan tästä riipu, ja se taas tarvitaan, että saadaan laajennettua koko ratikkaverkostoa Malmille. Pelkkä tynkäratikan jatke+liityntäbussit olisi yhtä järkevä ratkaisu, kuin Kivenlahden metrokin, sillä erolla, että keskustaankin päästäkseen joutuisi joko köröttelemään tai vaihtamaan. Nyt, kun on aikaa suunnitella, voitaisiin tehdä kerralla hyvää jälkeä esimerkiksi vähentämällä dieselbussien roolia seudulla.

    Sekä junaan että ratikkaan pitää päästä 30 000 asukkaan kaupunginosasta vaihdotta ja raitiovaunuverkon on oltava kattava. Juna tarjoaa nopean yhteyden Malmin keskustaan, Pasilaan, itään (mieluiten Pietariin saakka), Helsingin ytimeen ja rautatieverkolle ylipäätään. Raitiotie taas tarjoaisi hyvän paikallisliikenneverkon - Raide-Jokerit ja kaksi ratalinjausta Viikin suunnalta, toinen kutosen päättäriltä Viikinrannan, tiedepuiston ja Latokartanon kautta sekä toinen linjan h73 reittiä Malmin Nesteelle ja siitä pohjoiseen. Linjaukset toimisivat samalla liityntäyhteyksinä "Malmin lentokentän" juna-asemalta etelään/Viikin suuntaan, eikä asemalta etelään/keskustan suuntaan tarvittaisi busseja ollenkaan. Lyhyet liityntälinjat Puistolantielle-Heikinlaaksoon-Porttipuistoon, Alppikylään ja ympäröiville omakotitaloalueille kuten Kuusikkoon voitaisiin hoitaa vaikka sähköbusseilla - alueelle tyypilliset harvat vuorovälit, ruuhkattomat tieyhteydet, nopeat sekä lyhyet linjasivut ja pitkät odotusajat päätepysäkeillä sopivat niille mainiosti.

  12. #132
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Espoon metron mahdollista jatkoa Matinkylästä pitäisi tutkia vain pintaratana. Eli uudet selvitykset vaihtoehdoista. Sille varmasti löytynee nyt Kokoomuksen välityksellä suunnittelurahaa, ilman että paljon missään kysellään on niihin [lisäselvityksiin] rahaa. Ulkoistetaan se vielä jollekin kaupunkien usein (aina) käyttämistä Konsultti Oy firmoista.

  13. #133

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Olisiko luotettava siihen, että pienen apupuolueen jättämät ministeripaikat annetaan jollekin toiselle pienelle apupuolueelle. Vihreätkin tosin on nykyään syvällä metroveli/veeär-verkostoissa.
    Ei näyttänyt käyvän näin;

    "Katainen: Liikenneministerin tehtävät Virkkuselle
    01.04.2014 14:05 | STT
    Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) kertoo, että Henna Virkkunen ottaa hoitaakseen liikenneministerin tehtävät. Hän hoitaa jatkossa myös kuntaministerin tehtäviä.
    SDP päättää kulttuuri- ja urheiluministerin tehtävien jaosta ministeriensä kesken torstaina, sanoo valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd.).
    Urpilaisen mukaan päätös tehdään puoluehallituksen ja eduskuntaryhmän kokouksien yhteydessä aamupäivällä.
    Hallituspuolueet sopivat eilen, että vasemmistoliitolta vapautuneita ministerisalkkuja varten ei nimitetä uusia ministerejä. Tehtävät jaetaan SDP:n ja kokoomuksen kesken. Kokoomus saa hoitaakseen liikenneministerin salkusta jäävät tehtävät.
    Vasemmistoliiton ministereiltä vapautuvien erityisavustajien tehtävät jaetaan tasan hallituspuolueiden kesken. Valtiosihteerin pestiä ei täytetä."

    http://www.elisa.net/katainen-liiken...t-virkkuselle/

  14. #134

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3583

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Tämä vaikuttaa hyvältä, Henna Virkkunen on tyyppi, joka voi hyvinkin saada Länsimetrorahoitukseenkin vauhtia.

  15. #135
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3489

    oletus Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Tämä vaikuttaa hyvältä, Henna Virkkunen on tyyppi, joka voi hyvinkin saada Länsimetrorahoitukseenkin vauhtia.
    Minä taas luulen että kehysriihessä sovittuja asioita ei enää tämän hallituksen aikana tulla avaamaan. Käsittääkseni Henna Virkkusen tehtäväksi loppukaudelle jää lähinnä pitää kiinni tehdyistä säästöpäätöksistä ja hoitaa keskeneräisiä hankkeita hallituskauden loppuun saakka. Eiköhän se Kivenlahden jatkeen rahoitus jää seuraavan hallituksen riesaksi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Seuraavan hallituksen liikenneinvestoinnit
    kirjoittanut I-Tuovinen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 08.01.2011, 10:18
  2. HSL: Tatu Rauhamäestä HSL:n hallituksen puheenjohtaja
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.01.2010, 13:10
  3. Liikennepolitiikka Espoossa vs. Helsingissä
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 29.12.2008, 12:28
  4. SuLi: Hallituksen on lisättävä kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen osuutta
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 13.11.2007, 14:13
  5. Tampere-Pirkkalan halpaterminaali, liikennepolitiikka ja aluepolitiikka
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 30.01.2007, 18:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •