Sivu 21 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111718192021222324253141 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 301-315/883

Viestiketju: Kivenlahden metro

  1. #301
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Joo, mutta se että puolivälissä lyödään hanskat tiskiin vaikka valittuun ratkaisuun olisi voinut myös vaikuttaa, ei siitä voi syyttää kuin itseään.

  2. #302

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Joo, mutta se että puolivälissä lyödään hanskat tiskiin vaikka valittuun ratkaisuun olisi voinut myös vaikuttaa, ei siitä voi syyttää kuin itseään.
    Päätänihän mä tässä seinään lyön, mutta...

    Viitsisitkö selittää, mitä tarkoitat? Jos joukko ihmisiä tekee vapaaehtoisesti vaihtoehtoisen suunnitelman, ja tekee kaikkensa sen edistämiseksi, miten ihmeessä tämä tarkoittaa hanskojen lyömistä tiskiin puolivälissä?

  3. #303
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Länsimetron jatkeen osalta seisoivat tumput suorina jo lyötyään hanskat tiskiin, vaikka tehdystä ratkaisusta olisi voinut saada paremman edellyttämällä pintaratkaisun tutkimisen. Mutta suut olivat supussa.

  4. #304

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Joo, mutta se että puolivälissä lyödään hanskat tiskiin vaikka valittuun ratkaisuun olisi voinut myös vaikuttaa, ei siitä voi syyttää kuin itseään.
    TramWest-suunnitelman päivitetty versio on julkaistu 28. 2. 2008. Espoon valtuusto äänesti Länsimetron puolesta 26. 9. 2006. Kyseisen valtuuston päätöksen reunaehtona oli valtion sitoutuminen myös Kivenlahteen ulottuvaan kakkosvaihtoehtoon. Toisin sanoen TramWest-ryhmä teki töitä ainakin puolitoista vuotta sen jälkeen, kun metroratkaisu oli hyväksytty valtuustotasolla.
    Viimeisin muokkaaja hmikko; 03.01.2013 kello 22:30.

  5. #305

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Se että ratikkapuolue seisoi tumput suorina silloin kun olisi ollut aika toimia, niin siitä saa syyttää vaan itseään. Pintaradalle oli useita edellytyksiä, ja ratikkapuolue ei edes hiiskunut pintaradan selvitysedellytyksestä. Suuri virhe.
    Olit ilmeisesti itse tekemässä toteutunutta selvitystä, kun olet noin tuohtunut. Voisitko valaista enemmän asiaa ja osuuttasi seudun joukkoliikennehankkeissa?

  6. #306

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Länsimetron jatkeen osalta seisoivat tumput suorina jo lyötyään hanskat tiskiin, vaikka tehdystä ratkaisusta olisi voinut saada paremman edellyttämällä pintaratkaisun tutkimisen. Mutta suut olivat supussa.
    Miksi ratikkapuolueen pitäisi ylipäätään ottaa kantaa siihen, tehdäänkö Kivenlahden metro pintaan vai tunneliin? Se on metro silti. Käsittämätön tämä syyllistämistarpeesi. Yhtä hyvin voisin syyllistää sinua metropuolueeseen kuuluvana siitä, että seisoit tumput suorina 30 vuotta, kun Espoossa jahkattiin länsimetron kanssa.

  7. #307
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Kivenlahteen kannattaa muutenkin mennä tunnelissa jos Espoo päättää jatkeen toteuttaa. Lisääntyvän rakennusoikeuden arvo noilla seuduilla kompensoi varmasti hyvin mahdollista rakennuskustannusten hintaeroa pintavaihtoehtoon nähden.

  8. #308

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Metron aiheuttama maan arvon nousu kun on ollut niin tehokasta Kalasatamasta itään. Maa on niin kallista, että sen paras käyttö on nelikaistainen katu eritasoristeyksin.

  9. #309
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Nyt puhutaan länsimetron jatkeesta, eli osuudesta Matinkylä-Saunalahti. Ratikkapuolue olisi voinut vaikuttaa siihen että rata tehdään pintaan, mutta suut olivat supussa. Tunnelimetro on hyvä ratkaisu Matinkylään asti, mutta sen jälkeen olisi ollut paljon edellytyksiä pintaradalle, mutta kukaan ei hiiskunut asiasta, edes sen vertaa että pintalinjaus olisi selvitetty. Oleellisesti pintarata ei tietenkään ole erityisen parempi kuin tunnelirata - paitsi maisemat. Edes niiden maisemien takia jatkeosuus olisi voinut olla pinnassa.

    Tramwest suunnitelmaa päivitettiin, mutta ei silloin kun päätettiin jatkeesta, ei kukaan hiiskunut sanallakaan että tutkittaisiin metrojatkeen pintareitti. Seisoivat suut supussa, lapaset kädessä, kun hanskat oli lyöty tiskiin. Ja miksi Tramwest suunnitelmaa edes päivitettiin? Sitä päivitettiin nimimerkki Sebastinin esittämän kritiikin takia, jolloin Tramwestiin lisättiin muun muassa eritasoratkaisuja tasoristeysten sijaan.

  10. #310
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Metron aiheuttama maan arvon nousu kun on ollut niin tehokasta Kalasatamasta itään. Maa on niin kallista, että sen paras käyttö on nelikaistainen katu eritasoristeyksin.
    Tarkoitin lähinnä Kivenlahden metron tilannetta, tunneli versus pintarata. Se on selvä, että mihinkään taloudellisesti järkeviin ratkaisuihin ei olla päästy, eikä päästä millään osuudella kun konseptina on metro.

  11. #311

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Sitä päivitettiin nimimerkki Sebastinin esittämän kritiikin takia, jolloin Tramwestiin lisättiin muun muassa eritasoratkaisuja tasoristeysten sijaan.
    Kerro terveisiä Sebastinille!

  12. #312

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Sitä päivitettiin nimimerkki Sebastinin esittämän kritiikin takia,
    Tarkkanäköinen huomio kirjoittajalta, joka ei ollut edes foorumin jäsen tuohon aikaan... Osaatko kertoa muiden täältä suljettujen nimimerkkien saavutuksia?

  13. #313
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Sitä päivitettiin nimimerkki Sebastinin esittämän kritiikin takia, jolloin Tramwestiin lisättiin muun muassa eritasoratkaisuja tasoristeysten sijaan.
    Tramwestiin tehtiin päivitys siksi, että kustannustaso tarkistettiin kun julkaistiin uusia metrosuunnitelmia uusin kustannuksin. Lainaus projektin etusivulta:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tramwest.fi
    TramWest julkaistiin ensi kerran maaliskuussa 2006. Kun länsimetron kasvanut kustannusarvio tuli julkisuuteen tammikuussa 2008, ryhdyimme tarkistamaan, mitä kuluneet kaksi vuotta ovat vaikuttaneet TramWestiin.
    Vuoden 2006 jälkeen Helsingissä oli myös tehty isojakin kaavoituspäätöksiä, joista osa oli ristiriidassa vuoden 2006 Tramwest-suunnitelman kanssa. Nämä uudet kaavat otettiin huomioon Tramwestiin alkuvuodesta 2008.

    JLF:llä nimimerkkiä Sebastin käyttävä henkilö ei kuulunut porukkaamme.

    Antero

  14. #314
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Metron aiheuttama maan arvon nousu kun on ollut niin tehokasta Kalasatamasta itään.
    HSL:n julkaisussa 30/2010 kirjoitetaan:

    "...asunnon hinta riippuu merkittävästi metroaseman läheisyydestä, jota on mitattu aineistoissa asunnon ja aseman välisenä linnuntie-etäisyytenä (kuva 6.5). Tämä kuvaa liikenneyhteyden paikallista vaikutusta. Tuloksen mukaan 250–750 metrin etäisyydellä asunnon hinta on noin 4 % korkeampi kuin yli 1000 metrin etäisyydellä, kun muut tekijät on kontrolloitu. Välittömästi metroaseman lähellä (alle 250 m.) positiivinen vaikutus on pienempi kuin 250–750 metrin etäisyydellä, mikä viittaa metroaseman läheisyyden mukanaan tuomiin negatiivisiin ulkoisvaikutuksiin (häiriöt, melu, liikenne)."

    Asuinkiinteistöjen arvoa nykyisen metroverkon alueella on tutkittu ja keskimäärin kiinteistöjen arvo on kasvanut 250 - 750 metrin etäisyydella metroasemista. Yli kilometrin etäisyydellä metroasemista kiinteistöjen arvo on hieman negatiivinen verrattuna metroa edeltävään aikaan. Muutokset johtuvat saavutattavuuden muutoksista.
    --
    Lauri Räty

  15. #315
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Kivenlahden metro

    Ei tuo 4 % vielä tee Kontulasta Munkkiniemeä. Ei edes Roihuvuoresta Munkkivuorta. Itä-Helsingin asuntojen hintataso laahaa kaukana perässä. Metrosta huolimatta, metron vuoksi, metron ansiosta. Valitkaa itse mukavin ja sopivin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sipoon metro
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 30.09.2017, 13:11
  2. Automaattinen metro
    kirjoittanut Saaresi foorumissa Metrot
    Vastauksia: 2184
    Viimeisin viesti: 26.08.2017, 20:32
  3. Oma metro
    kirjoittanut hmikko foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.05.2010, 10:38
  4. Le métro de Montréal
    kirjoittanut MCW foorumissa Metrot
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 02:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •