Sivu 17 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71314151617
Näytetään tulokset 241-246/246

Viestiketju: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

  1. #241

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Tässä on minusta myös olemassa Lohja - Salo radan linjausvaihtoehto vanhaa Lohjan satamaradan linjaa ja sen jälkeen Lohjanjärven yli tien 1070 linjaa pohjoisemman Lempolan aseman ja E18 moottoritien linjan sijasta.

    Jostain syystä tuota linjausta ei ole vielä ollenkaan selvitetty. Ei tuossa Lohjalle niin pitkää matkaa 200 tai 160 km/h rataa tai lisämatkaa taitaisi tulla, että sillä olisi Turun matka-aikaan olennaista merkitystä.

    Jos ja kun Espoo - Lohja väli rakennetaan ensin ovat Lohja - Salo välin suunnitelmamuutokset vielä ihan tehtävissä.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  2. #242

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Tässä on minusta myös olemassa Lohja - Salo radan linjausvaihtoehto vanhaa Lohjan satamaradan linjaa ja sen jälkeen Lohjanjärven yli tien 1070 linjaa pohjoisemman Lempolan aseman ja E18 moottoritien linjan sijasta.

    Jostain syystä tuota linjausta ei ole vielä ollenkaan selvitetty. Ei tuossa Lohjalle niin pitkää matkaa 200 tai 160 km/h rataa tai lisämatkaa taitaisi tulla, että sillä olisi Turun matka-aikaan olennaista merkitystä.
    Ja miten ajattelit että noin tiivillä alueilla ja tuollaisilla kaarresäteillä pystyisi kulkemaan edes 160km/h? Hyvä kun 100km/h saattaisi juuri ja juuri onnistua. Sitten kun matka pitenee ja nopeus laskee niin pidennys matka-aikaan voi olla jopa kymmenen minuutin luokkaa.

  3. #243

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    Ja miten ajattelit että noin tiivillä alueilla ja tuollaisilla kaarresäteillä pystyisi kulkemaan edes 160km/h? Hyvä kun 100km/h saattaisi juuri ja juuri onnistua. Sitten kun matka pitenee ja nopeus laskee niin pidennys matka-aikaan voi olla jopa kymmenen minuutin luokkaa.
    Ei nyt sentään 10 minuuttia, oletetaan vaikka Lohjan kautta 13 km 100 km/h rataa (kiihdytys/hidastus on mukana), siinä menisi 7,8 minuuttia ja vaihtoehtona 10 km 250km/h rataa 2,4 minuuttia. 5,5 minuuttia hitaampaa, jos ajetaan läpi pysähtymättä. Jos Lohjalla tai Lempolassa on pysähdys matka-aikojen ero olisi 3-4 minuuttia. Vaikka maantasolinjaus olisi 100 km/h radalla huono vaihtoehto ja toki tuossa linjauksessa on kaarresäteiden ja tilan lisäksi myös ongelmana löytää suora aseman paikka maantasossa.

    Kyse on kuitenkin myös siitä kuinka monen minuutin Turun junan nopeutuksen takia tai millä kustannussäästöillä Lohjan taajama kannattaa kiertää? Ja toisaalta onko ajatuksena ajaa houkuttelevaa lähiliikennettä vai ei? Lohjan keskustaajama, 32852 asukasta 2021, on Suomen kolmanneksi suurin taajama, johon ei kulje henkilöjunaa. (Suuremmat junattomat taajamat Porvoon keskustaajama 39652 ja Rauman keskustaajama 33302.) Lisäksi Lohja kasvaa aika reippaasti ja on osa Helsingin työssäkäyntialuetta.

    Onko oikeasti järkevää rakentaa Lohjalle asema kauas taajaman ulkopuolelle moottoriteiden risteykseen?
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  4. #244

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1207

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Joukahaisenkadun asema ja 1070 tien vartta kohti Turkua ovat aivan liian hyviä ja 150 vuotta ajastaan jäljessä olevia ideoita.

    Nykytrendien mukaiset junat kulkevat metsässä lujaa, kiertävät asutuksen kaukaa ja niiden käyttö edellyttää henkilöautoa. Vain silä tavoin voidaan taata, että ihmiset eivät häiritse liiaksi junan kulkua metsässä lujaa. Miettikään nyt pljonko Lohjan pysäkkiajat kasvaisivat, jos asema oli Lempolan sijaan keskustassa? Seisova juna on ihan hirveää tuhlausta.

  5. #245

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    325

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kyse on kuitenkin myös siitä kuinka monen minuutin Turun junan nopeutuksen takia tai millä kustannussäästöillä Lohjan taajama kannattaa kiertää? Ja toisaalta onko ajatuksena ajaa houkuttelevaa lähiliikennettä vai ei? Lohjan keskustaajama, 32852 asukasta 2021, on Suomen kolmanneksi suurin taajama, johon ei kulje henkilöjunaa. (Suuremmat junattomat taajamat Porvoon keskustaajama 39652 ja Rauman keskustaajama 33302.) Lisäksi Lohja kasvaa aika reippaasti ja on osa Helsingin työssäkäyntialuetta.

    Onko oikeasti järkevää rakentaa Lohjalle asema kauas taajaman ulkopuolelle moottoriteiden risteykseen?
    Mä en edes ymmärrä miksi nämä olisivat toisiaan poissulkevia. Tuo vanha rata menee jo vähintään keskustan vierestä, ja jos/kun Helsingin lähijunat tuskin jatkavat Turkuun saakka, voisivat nämä lähijunat ihan hyvin päättää lähemmäs keskustaa ja sitten taas Turun junat menisivät ohi kauempaa.

  6. #246

    Liittynyt
    02.11.2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    84

    oletus Vs: Helsingin ja Turun välisen nopean radan selvitys valmistunut

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sane Näytä viesti
    Mä en edes ymmärrä miksi nämä olisivat toisiaan poissulkevia. Tuo vanha rata menee jo vähintään keskustan vierestä, ja jos/kun Helsingin lähijunat tuskin jatkavat Turkuun saakka, voisivat nämä lähijunat ihan hyvin päättää lähemmäs keskustaa ja sitten taas Turun junat menisivät ohi kauempaa.
    Tässä on ymmärtääkseni ongelmana Lohjalaisille se, että IC-junat pysähtyvät joko Lohjalla tai Vihti-Nummelassa. Jos lähijunat tulisivat keskustaan asti, ei kaukojunat varmaankaan pysähtyisi Lohjalla.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Rauman henkilöjunat, selvitys
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 11.11.2020, 19:54
  2. Helsingin nopean raideliikenteen verkosto 2035
    kirjoittanut Renne foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 05.01.2013, 19:42
  3. Selvitys: vakiominuuttiaikataulut Helsinkiin
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 24.02.2010, 17:07
  4. Selvitys Itä-Helsingin liityntäliikenteestä
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 27.12.2009, 23:42
  5. Helsingin ja Turun väliseen bussiliikenteeseen muutoksia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 05.02.2006, 13:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •