Kaikkein fiksuin tapa nopeuttaa Rantaradan junia, olisi unohtaa Espoon pysähdys kokonaan ja hoitaa Espoosta/Espooseen syöttöjunat Kirkkonummelle/lta jokaiselta Turun suunnan junalta ja junalle. Koska jokainen IC-juna joka tapauksessa pysähtyy jo nyt Kirkkonummella ja heti IC:n perään lähtee mediaanina 7 minuuutin vaihtomarginaalilla S-juna kohti Helsinkiä. Sama juttu toisin päin: Espoosta Kirkkonummen suuntaan kulkee IC-junien edellä U-junia, joiden tuloaika Kirkolle on 20 yli tasatunnin ja IC-junien lähtöaika Karjaan suuntaan pääsääntöisesti 34 minuuttia yli tasatunnin. Aikatauluja snadisti rukkaamalla nämäkin saataisi sovitettua fiksusti yhteen - ja kyllä, aikatauluja voi hienosäätää, sanoi LiVi, LVM, erikoisspesialisti Kari Rajamäki (VR:n hallintoneuvoston puheenjohtaja) tai VR tähän mitä tahansa.
Tällä hienosäädöllä säästettäisi ehkä kolmisen minuuttia kokonaismatka-ajasta Helsingin ja Turun välillä, jolloin nykyliikennemäärällä päästäisi joitain pysähdyspaikkoja ja -aikoja tarkistamalla ehkä johonkin ajoaikaan 1h 55min, jolloin tuo Edo-runko ehtisi nippanappa kääntyä molemmissa päissä, JKV:n starttaaminen huomioiden; lähtö Helsingistä esim. .00, tulo Turkuun .55 (+1h), lähtö Turusta .00, tulo Helsinkiin .55 (+1h). Kaikkein fiksuintahan tässä olisi ajaa Edo-runkoja Helsinki-Turku-Tampere-kolmiossa. Muistaakseni ehdotinkin tätä joskus VR:n FB-sivuilla, voisin joskus kaivella jutun ja heidän vastauksen, joka todennäköisesti oli: "Kiitos Mikko ehdotuksestasi, viemme asian heti eteenpäin."