Yhteys Kumpulan kampukselle

Voisitko vähän avata kontekstia?
ELY valitti Vallilanlaakson kaavasta olennaisella asiasisällöllä että se on yleiskaavan vastainen (soitin ja kysyin että mistä he tarkalleen valittaa). Näin mm. siksi että yleiskaavassa lukee että puistoon saa tehdä sen liikennettä palvelevia yhteyksiä, ja on vaikea vakavalla naamalla väittää että asvaltoitu katu Kumpula - Pasila on sellainen, mikä ei toki estä virastoa semmoista väittämästä. Pointtina että tämä pitää käsitellä yleiskaavan muutoksena Helsingissä, johon ELYllä ei sinänsä sitten ole sananvaltaa. Tuohon pitää vastata kaupungin kuudessa kuukaudessa.

No, syystä tai toisesta Penttilä toi asian valtuustoon viime tingassa. Ja valtuusto juuri hylkäsi esityksen, eli kaava ei ole sitten voimassa. Eli Vallilanlaakson joukkoliikennekatua ei nyt tule. Asiaan palataan yleiskaavassa, en muista milloin sen on tarkoitus on valmistua, mutta olisiko 2014, tjsp.

Poliittisesti tässä on mielenkiintoista se että kok+dem hävisi äänestyksen.

---------- Viesti lisätty kello 20:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:15 ----------

Ja Hesarista http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/helsinki_kaatoi_vallilan_joukkoliikennekadun/
 
Ja äänijakautuma vielä tässä, unohtui että myös PS vastusti.
 

Liitetiedostot

  • vlaakso.jpg
    vlaakso.jpg
    78.5 KB · Lukukerrat: 572
->Kumileimasin ei toiminut! Mahtaa virkamiehiä sylettää ja pahasti, mutta itseään saavat syyttää. Joskus voisi tehdä jotain kunnolla, eikä aina yrittää laiskalla ponnistuksella sieltä mistä aita on matalin.

Pari vuotta lisäaikaa ajaa puiston läpi ratikkayhteyttä ilman asfalttia. Ei tosin taida tässä pitäjässä riittää, mutta toivoa saa. Joku fossiili saattaa jäädä eläkkeelle, joku saada ahaa-elämyksen matkoillaan jne.
 
Osaako joku muuten vastata ihan yksinkertaiseen kysymykseen, miksei välillä Kumpula - Pasila voi ajaa vaan edestakaisin yhtä kiskobussia?
 
Hups. :) Siis onko se satamarata sieltä laaksostakin purettu jo? Ja jos kyllä, niin miksi mä olen näin pihalla?
Kirjoitin ylläolevan puhtaasti mutu-tuntumalta. Lisäksi muistaakseni Pasilan päässä olen nähnyt, että tunneliin ei menisi kiskoja. Joku paikalla viime aikoina käynyt voisi varmaan kertoa lisää.
 
Hups. :) Siis onko se satamarata sieltä laaksostakin purettu jo?
Laaksosta en ole aivan varma, mutta molemmista päistä kyllä. Keski-Pasila ja Kalasatama ovat molemmat kovassa uudisrakentamista edeltävässä myllerryksessä, vaikka kaikki suunnitelmatkaan eivät vielä ole valmiina. Parhaimmillaankin pystyisi siis liikennöimään Teollisuuskadun kohdalta Hämeentien sillan alle, ja kalusto pitäisi tuoda paikalle autokyydillä. Moinen ei varmaan olisi kovin kustannustehokasta.

Ja jos kyllä, niin miksi mä olen näin pihalla?
Jaa-a. :tongue:
 
Takaisin
Ylös