Yhteys Kumpulan kampukselle

Aivan jarkyttavan nakoisia. Mutta rehellisia, mika on tietysti sinansa positiivista. Olisikohan kslk:lla rohkeutta pyytaa ennen paatoksentekoa tiedoksi kuvat vastaavista paikoista niin, etta kadun sijaan siella onkin kaksiraiteinen nurmirata ratikalle? ;)
Kieltämättä syytä kiitellä siitä ettei turhaan kaunistella. Radastahan on vertailukuva kun sellainen siellä jo on.
 

Liitetiedostot

  • vallilanlaakso.JPG
    vallilanlaakso.JPG
    31.5 KB · Lukukerrat: 255
Kieltämättä syytä kiitellä siitä ettei turhaan kaunistella. Radastahan on vertailukuva kun sellainen siellä jo on.

Vaan, jos kaunistelisi edes sen verran, mitä tuossa bussikatukuvassa, niin ehkä tämän näköinen riittäisi.
 

Liitetiedostot

  • vallilanlaakso_r.JPG
    vallilanlaakso_r.JPG
    39.6 KB · Lukukerrat: 203
Toivottavasti ei haittaa

Ei haittaa minua. Ja hyvä, että teit kollaasin kaikista kuvista. Minunkin piti niin tehdä, mutta väsäsin tuon kiiressä enkä lopulta viitsinyt uhrata enempää aikaa.

On keino kaivaa linkki myös suoraan JLF:n liitekuvaan, mutta en tiedä onko se ylläpidon mieleen.
 
Joo, mutta kun siihen lähijunaankin tulee useimmat bussilla niin tuo on sitten kaksi vaihtoa. Tietenkin jos 7 menisi Vallilanlaaksoa Kalasatamaan niin siihen voisi saada näpsäkät vaihdot Lahdentietä tulevista busseista.

Toisaalta yksittäisen linjan tai edes muutaman linjan joidenkin vuorojen ohjaamisella Mannerheimintielle on luultavasti aika vaikeaa vähentää niitä vaihtoja olennaisesti. Sen verran harva niistä suorista yhteyksistä hyötyisi. Toimiva vaihto esimerkiksi tuollaiseen ratikkaan toimisi todennäköisesti paremmin.

Etsittäessä rajakohtaa suorien yhteyksien ja vaihdollisten runkolinjayhteyksien välillä, ollaan tietysti aina perimmäisten kysymysten äärellä.
 
Toisaalta yksittäisen linjan tai edes muutaman linjan joidenkin vuorojen ohjaamisella Mannerheimintielle on luultavasti aika vaikeaa vähentää niitä vaihtoja olennaisesti. Sen verran harva niistä suorista yhteyksistä hyötyisi. Toimiva vaihto esimerkiksi tuollaiseen ratikkaan toimisi todennäköisesti paremmin.
Se miten tuo sitten tehtäisiin onkin yksi hyvä kysymys lisää kun Hämeentie on eri tasossa. Tietenkin jos bussit ajaisivat Kalasatamaan niin tuo olisi helpompaa. Ainakin minulle on myös epäselvää mistä ne kiskot sinne laaksoon tulisi Hämeentieltä, jossain kuvissa oli nousu etelään päin, jolloin luontevaa olisi että kasi kääntyisi Pasilaan ja vaihto olisi kai Paavalinkirkon pysäkillä.

Etsittäessä rajakohtaa suorien yhteyksien ja vaihdollisten runkolinjayhteyksien välillä, ollaan tietysti aina perimmäisten kysymysten äärellä.
Kieltämättä tuon parissa tulee vietettyä unettomia öitä. :) Vakavissaan, ihan puhtaasti mutu-pohjallta väittäisin että pitäisi olla enemmän semmoisia kasin tapaisia ristikkäislinjoja. Ainakin kasin matkustajamäärät ovat ihan hyvät.

Vaikka näin:
- Kasi Pasilaan ja edelleen Mannerheimintietä Pikku-Huopalahteen
- Seiska etelästä kahtia, 7A Arabia - Pasila - Topeliuksenkatu - Aleksi, 7B Munkkivuori/Munkkiniemi - Pasila - Kalasatama - Aleksi
 
Kieltämättä tuon parissa tulee vietettyä unettomia öitä. :) Vakavissaan, ihan puhtaasti mutu-pohjallta väittäisin että pitäisi olla enemmän semmoisia kasin tapaisia ristikkäislinjoja. Ainakin kasin matkustajamäärät ovat ihan hyvät.
Entäpä ratikkalinja kasin tapaan Hämeentieltä Kurviin ja Hesaria Töölöön, mutta joko Manskua tai kolmosen reittiä (Runski-Kamppi) keskustaan?

Entäpä Malmin suunnalta tulevat bussit, voisivatko tulla kaukoliikenteen reittiä pitkin keskustaan Hesaria pitkin? Joko Sturenkadun tai Kurvin kautta, riippuen halutaanko metroon vaihtoyhteys vai ei. Olisiko pohjoisesta tulevat bussit jotenkin mahdollista ohjata Kampissa Espoon bussiterminaaliin? Jos Mansku on pullonkaula, vietäköön bussit Runeberginkadun kautta.
 
Taas kerran Kaupsussa. Detaljina pistää silmään kaavaselostuksesta että nyt on semmoinen ajatus että 45 ja 71 yhdistettäisiin heiluriksi Vallilanlaakson kautta.

Kannatan tuon tyyppistä heilurilinjoittamista yleensä lämpimästi, mutta en ihan heti ymmärrä mitä tuossa on ajateltu.

45 vuoroväli ruuhka 13 ja muu 18 min, liikennöinti 6 - 21.30, 5 ruuhkavuoroa ja 3 päivällä, nousuja 3 657

71 8 min päivällä, liikennöinti 5.50 - 1.30, 7 + 4 vuoroa, nousuja 7 463

Miten nämä pariutuu?

Toi linja on muuten noin 23 km jota tuo Vallilanlaakso oikaisee noin 800 metriä verrattuna Sturenkatuun. Ajassa toki enemmän, mutta silti.
 
Taas kerran Kaupsussa. Detaljina pistää silmään kaavaselostuksesta että nyt on semmoinen ajatus että 45 ja 71 yhdistettäisiin heiluriksi Vallilanlaakson kautta.

Kannatan tuon tyyppistä heilurilinjoittamista yleensä lämpimästi, mutta en ihan heti ymmärrä mitä tuossa on ajateltu.

45 vuoroväli ruuhka 13 ja muu 18 min, liikennöinti 6 - 21.30, 5 ruuhkavuoroa ja 3 päivällä, nousuja 3 657

71 8 min päivällä, liikennöinti 5.50 - 1.30, 7 + 4 vuoroa, nousuja 7 463

Miten nämä pariutuu?

Toi linja on muuten noin 23 km jota tuo Vallilanlaakso oikaisee noin 800 metriä verrattuna Sturenkatuun. Ajassa toki enemmän, mutta silti.

Miksi h45 ja h71 pitäisi yhdistää vai olenko ymmärtännyt tässä jotain väärin?
 
Taas kerran Kaupsussa. Detaljina pistää silmään kaavaselostuksesta että nyt on semmoinen ajatus että 45 ja 71 yhdistettäisiin heiluriksi Vallilanlaakson kautta.

Kannatan tuon tyyppistä heilurilinjoittamista yleensä lämpimästi, mutta en ihan heti ymmärrä mitä tuossa on ajateltu.

45 vuoroväli ruuhka 13 ja muu 18 min, liikennöinti 6 - 21.30, 5 ruuhkavuoroa ja 3 päivällä, nousuja 3 657

71 8 min päivällä, liikennöinti 5.50 - 1.30, 7 + 4 vuoroa, nousuja 7 463

Miten nämä pariutuu?

Toi linja on muuten noin 23 km jota tuo Vallilanlaakso oikaisee noin 800 metriä verrattuna Sturenkatuun. Ajassa toki enemmän, mutta silti.
Mikäs siinä mun puolesta, kunhan 45 korvataan eteläpäästään raitiolinjalla Kampista Runebergiä ja Topeliusta, ja Kuusitien liikenneympyrässä tahdistettu vaihto. Vai miten tämä Kampin yhteys oli tarkoitus hoitaa matkustajia vähentämättä? Eihän muutenkaan Malminkartanosta kukaan Pasilaan halua bussilla.

45 kerää matkustajia sen mukaan, kuinka paljon niitä kulkee. Jos niitä kulkisi 1,5 kertaa enemmän, nousuja voisin sanoa tulevan lähes 1,5-kertaisesti. Syynä tähän on mm. se, että Vihdintiellä satunnaismatkailija voi törmätä tähän 1,5 kertaa varmemmin. Lisäksi Malminkartanossa 1,5 kertaa useammin (useammin kuin juna) kulkeva bussi alkaisi houkuttelemaan useampaa junakulkijaa. Ja tietysti alle 10 minuutin välein kulkeva bussi on myös asukkaille mieluisampi, yli 10 minuutin väli kuullostaa heti pitkältä.
 
45 vahvistuu Länsi-Helsingin linjastouudistuksen myötä. Kyllä yhteiselle vuorovälille 8-10min on matkustajia.
 
45 vahvistuu Länsi-Helsingin linjastouudistuksen myötä. Kyllä yhteiselle vuorovälille 8-10min on matkustajia.
OK. Onkos tuosta Länsi-Helsingin linjastouudistuksesta jotain matskua?

Ja tässä on vielä se että 71 on jo nyt aikalailla täysi.
 
OK. Onkos tuosta Länsi-Helsingin linjastouudistuksesta jotain matskua?

Ja tässä on vielä se että 71 on jo nyt aikalailla täysi.

Itse en ole nähnyt muuta linjastosuunnitelmaa kuin sen missä muokataan luoteis-Helsingin linjoja 42,43,47 ja 474 mutta noillahan ei ole mitään tekemistä linjan 45 kanssa.
Mikä olisi linjojen 45 ja 71 yhdistämisen hyöty? Tuntuu oudolta että kummankin linjan tärkein keskusta-yhteys muuttuisi vaihdolliseksi sen takia että pieni osa käyttäjistä pääsisi suoraan pasilan tasolle? Vaihtoyhteydet Pasilan suuntaan toimivat nykyisinkin varsin hyvin, linjalta 71 voi vaihtaa Hämeentieltä linjaan 506 ja linjalta 45 linjoille 58/B, 59, 504, 505 ja 506.
 
ja linjalta 45 linjoille 58/B, 59, 504, 505 ja 506.
Neljävitosesta ei tarvitse edes vaihtaa, sillä Malminkartanosta ja Vihdintien osuuden pohjoispuoliskosta pääsee junalla , Vihdintien osuuden eteläpuoliskosta Mannerheimintien pohjoispuolelle 59:llä, Töölön tullin paikkeilta 504,505,506,58:lla ja etelämpää seiskalla. Pienellä kävelyllä voi siis koko reitiltä päästä vaihdotta Pasilaan jo nyt.
 
Mikäs siinä mun puolesta, kunhan 45 korvataan eteläpäästään raitiolinjalla Kampista Runebergiä ja Topeliusta, ja Kuusitien liikenneympyrässä tahdistettu vaihto. Vai miten tämä Kampin yhteys oli tarkoitus hoitaa matkustajia vähentämättä? Eihän muutenkaan Malminkartanosta kukaan Pasilaan halua bussilla.

45 kerää matkustajia sen mukaan, kuinka paljon niitä kulkee. Jos niitä kulkisi 1,5 kertaa enemmän, nousuja voisin sanoa tulevan lähes 1,5-kertaisesti. Syynä tähän on mm. se, että Vihdintiellä satunnaismatkailija voi törmätä tähän 1,5 kertaa varmemmin. Lisäksi Malminkartanossa 1,5 kertaa useammin (useammin kuin juna) kulkeva bussi alkaisi houkuttelemaan useampaa junakulkijaa. Ja tietysti alle 10 minuutin välein kulkeva bussi on myös asukkaille mieluisampi, yli 10 minuutin väli kuullostaa heti pitkältä.

Tuo olisi hyvä jos h45 kulkisi edes 10min välein aamuisin ja päivisin. Illalla voisi kulkea 20min tai harvemmin ja juna voisi kulkea klo 22.00 ja lisättäisiin h39 ja h45:lle ilta ajoa jolloin voitaisiin jättää 39A pois ja sitten yöllä kulkisi 01N
 
Takaisin
Ylös