Sivu 61 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2141515758596061
Näytetään tulokset 901-908/908

Viestiketju: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

  1. #901

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kuten sanoin, hintahämäyksen kertoi Tramwest-projektiin osallistunut - eli tämä tuli Tramwest-projektin sisältä tämä tieto.
    Tästähän meillä on vain sinun sanasi. Ja kuten kommenteista voi nähdä, sillä on kovin vähän painoarvoa. Tarkoituksenasi siis vain lienee kylvää epäluuloa TramWestiin osallistuneita henkilöitä kohtaan. Kyllähän se aina johonkin valitettavasti uppoaa. Mutta eipähän harmi ole suuri, etkä tällä foorumilla suurta julkisuutta väitteillesi muutenkaan saa. Kuten sanoin jo aikaisemmin, tällä keskustelulla on minulle lähinnä viihdearvoa. Foorumitrollien ammuskelu on melkein yhtä hupaisaa kuin tietokonepelitrollien ammuskelu, mutta grafiikka ei ole kyllä ihan yhtä immersoivaa.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 18:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    No se ainakin on että Etelä-Espoo tiivistyy runsaasti seuraavan 10 vuoden aikana.
    Tästä asiasta kiinnostuneet voivat lukea vaikka tämän hesarin jutun. Sen jälkeen voi vaikka pienen itkun tirauttaa, jos siltä tuntuu. Vähintäänkin lyödä otsaansa kämmenellä. Espoo nimittäin jatkaa espoolaisuuttaan, oli metroa tai ei. Ei niin, että metrolla tosiaan olisi siihen mitään vaikutusta muuallakaan. Jos rakennetaan autokaupunkia, sitä syntyy ihan yhtä lailla metroradan varteen kuin muuallekin.

  2. #902
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    mutta grafiikka ei ole kyllä ihan yhtä immersoivaa.
    Vaikka saat nauttia Hesarin ammattilaisgrafiikasta Seba-Rennen avatarissa?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #903

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Foorumitrollien ammuskelu on melkein yhtä hupaisaa kuin tietokonepelitrollien ammuskelu, mutta grafiikka ei ole kyllä ihan yhtä immersoivaa.
    Ja jotta ei tulisi pienintäkään mahdollisuutta virhekäsityksiin, täsmennän, että tarkoitan toki viestinnällistä alasampumista.

  4. #904
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Ja jotta ei tulisi pienintäkään mahdollisuutta virhekäsityksiin, täsmennän, että tarkoitan toki viestinnällistä alasampumista.
    Ei tullut mieleenkään tällainen aspekti... Mutta rinnalla käytävään HS-keskusteluun viitaten en voi nyt olla toteamatta, että on sääli, ettei Sinulla ole persujen jäsenkirjaa. Jos olisi, olisit huomenna etusivun uutinen! Perussuomalainen lähetteli tappouhkauksia nettifoorumilla!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #905
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Ei vakuuta nuo kustannuslaskelmat. Varsinkin kun on tullut ilmi kustannuslaskelmien alakanttius.
    Kun sanot, että et vakuutu ilmoitetuista yksikkökustannuksista, perustuuko se pelkästään siihen, että väität jonkun näistä henkilöistä sanoneen sinulle kustannuksien olevan liian pienten vai onko sinulla asiasta jokin omaan ymmärrykseen ja tietoon perustuva syy?

    Ymmärrät varmaan, että tässä vaiheessa uskottavuutesi on jo aika vähäinen. Oman etusi mukaista olisi, että pystyisit esittämään väitteillesi joitain asiallisia perusteluita.

    Ja vaikka joku mielestäsi luotettava henkilö olisikin sinulle sanonut jostain jotain, tekniikassa ja luonnontieteissä koskaan ei kenenkään henkilön lausuma ole pätevä perustelu. Siis ei koskaan. Ihmiset voivat sanoa mitä hyvänsä, mutta luonnonlakeja ei ihmisten sanomisilla muuteta.

    Tekniikka ei ole politiikkaa, filosofiaa tai juridiikkaa. Nuo kaikki ovat humanistisia tieteitä, joissa perustana ovat ihmisten mielipiteet ja arvot, jotka voivat olla ristiriitaisia, mutta silti oikeita. Meillähän on mielipiteen vapaus ja siten oikeus erilaisiin mieltymyksiin. Juridiikassa taas ihmisen sanomisella on suuri merkitys todistajan ominaisuudessa. Eli se, mitä pidetään totena, voi perustua ihmisen sanomiseen, kun muutakaan näyttöä tapahtuneesta ei ole.

    Mutta tekniikka ei ole tällaista, ei myöskään talous. Minkään asian tekemisen ja tuottamisen hinta ei ole se, mitä joku sanoo, vaan se, millä kauppa syntyy. Ei ole eri fysiikkaa ja eri matematiikkaa oikeistolle ja vasemmistolle.

    Joten joudun jälleen kerran toteamaan, että jos et vastaa siihen, mitä tässä olen kysynyt, etkä esitä perustellusti, mikä on TramWestin yksikköhinnoissa vikana, myönnät olevasi väärässä. Väärässä olemisen myöntäminen siis tapahtuu sillä, että et tee mitään.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Sekä tietenkin se tieto, että kasvaa ne kustannukset joka tapauksessa.
    Sitä varten on olemassa rakennuskustannusindeksi. Metron 714 M€:n kustannus on juuri muutettu 960 M€:ksi, koska rakennuskustannusindeksi on keväästä 2008 noussut näin paljon. Mutta tuo väitteesi on muuten väärä. Vuosaaren haaran rakentaminen maksoi vähemmän kuin mitä siihen budjetoitiin. Syynä oli pääasiassa se, että rakentaminen osui 1990-luvun alun lama-aikaan ja urakoitsijat tekivät töiden puutteessa urakat halvemmalla kuin aikaisemmin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Toisaalta haittaako se kun vaikka metro maksaa?
    Tämä menee tietenkin jo mielipiteen puolelle. Olet ilmiselvästi sitä mieltä, että metro saa maksaa mitä hyvänsä, mutta raitiotie ei saa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sinulla tälle mielipiteellesi jokin hyvä syy? Eli miksi metro saa maksaa mitä hyvänsä, mutta raitiotie ei?

    Antero

  6. #906

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    969

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tarkoituksenasi siis vain lienee kylvää epäluuloa TramWestiin osallistuneita henkilöitä kohtaan.
    Olen toimittajan ominaisuudessa havainnut X. Kantokosken edustamaa kaunaa myös ihan oikeasti olemassa olevissa henkilöissä, jotka toimivat tälläkin hetkellä pääkaupunkiseudun vallankäyttäjinä. Muun muassa minulle on suoraan sanottu, että X. Kantokoskenkin tarkoittama tunnettu raitiotiemies aiheutti 1990-luvulla pääkaupunkiseudulle mittavan vahingon tuomalla kansalaisten avustuksella pikaraitiotien vaihtoehdoksi metrolle. Ja että tämän vaihtoehdon tutkiminen maksoi seudulle valtavasti, ja tutkiminen sekoitti metrohanketta. Minulle on myös kerrottu erään seudun vaikuttajan toimesta, että jos hänestä olisi riippunut, kyseisestä raitiotiemiehestä ei olisi voitu tehdä haastattelua alan julkaisuun.

    Demokratia ja vaihtoehtojen tutkiminenhan on kaikissa totalitarismeissa ja hyvä veli -järjestelmissä ollut perinteisesti uhka asioiden sujumiselle, samoin asiaan on kuulunut eri mieltä olevien panettelu.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tästä asiasta kiinnostuneet voivat lukea vaikka tämän hesarin jutun. Sen jälkeen voi vaikka pienen itkun tirauttaa, jos siltä tuntuu. Vähintäänkin lyödä otsaansa kämmenellä. Espoo nimittäin jatkaa espoolaisuuttaan, oli metroa tai ei. Ei niin, että metrolla tosiaan olisi siihen mitään vaikutusta muuallakaan. Jos rakennetaan autokaupunkia, sitä syntyy ihan yhtä lailla metroradan varteen kuin muuallekin.
    Juttu oli oikein hauska, suorastaan tragikoominen. Siinähän metrohesarin toimittaja suree sitä, millaista kaupunkia metro tuottaa hänelle. Samanlaista nelikaistaisten autoväylien metrokaupunkia on Itä-Helsingissä jo ennestään, sillä erotuksella, että edes niitä metroratkaisun kannalta ihan järkeviä 30-kerroksisia kerrostaloja ei ole saatu aikaiseksi. Espoolle irvailu on vain kyseisessä julkaisussa poliittisesti sopivampaa.

  7. #907

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Juttu oli oikein hauska, suorastaan tragikoominen. Siinähän metrohesarin toimittaja suree sitä, millaista kaupunkia metro tuottaa hänelle. Samanlaista nelikaistaisten autoväylien metrokaupunkia on Itä-Helsingissä jo ennestään, sillä erotuksella, että edes niitä metroratkaisun kannalta ihan järkeviä 30-kerroksisia kerrostaloja ei ole saatu aikaiseksi. Espoolle irvailu on vain kyseisessä julkaisussa poliittisesti sopivampaa.
    Itä-Helsingissä metroasemien ympäristö on itse asiassa kertaluokkaa huonompaa kuin Finnooseen piirretty. Finnoossa on tiivistä heti metroaseman ympäristössä, ja vähän kauempana olevat nelikaistaiset kadutkin ovat mitoitettu suorastaan keskustamaisesti seinästä seinään.

    Finnoossa on paljon pysäköintitilaa, mutta se on sentään piirretty maan alle. Itä-Helsingissä vastaava pysäköinti on maan pinnassa aivan metroaseman vierustoja myöten.

    Finnoo olisi ihan siedettävää joukkoliikennekaupunkia jos siellä ei olisi niin paljon pysäköintiluolia. Nyt joukkoliikennekaupungin tiivistysedut kulutetaan kalliiseen pysäköintiin aivan kuten normien mukaan on pakko tehdä. Normien mukaan mennessä ei vain olisi tarvetta metron tasoiseen joukkoliikenteeseen muutenkaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.01.2013 kello 18:03. Syy: kielenkäyttö

  8. #908

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: TramWest - Etelä-Espoon ratikka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Raide-Jokeri olisi nyt tärkeää saada toteutukseen asap, mutta erityisesti ennen sen toteutumista Espoossa voi olla poliittisesti helpompi ehdottaa poikittaisliikenteen siirtämistä raiteille, kuin "kilpailevia" yhteyksiä Länsimetron kanssa. Yksi asia on kuitenkin syytä muistaa ja pitää esillä keskusteluissa: Nimittäin se, että näiltä poikittaisradoilta on jonnekin ajettava päivittäin kalusto yön ajaksi säilytykseen ja huoltoihin/korjauksiin. Ja kovin pienet varikot eivät ole taloudellisesti eivätkä toiminnallisesti järkeviä.
    Onkohan toi noin? Siis tarkoitan että ihan vaan säilytykseen kelpaisi varmaankin lukittava sisätila, korjaus- ja muut toiminnot taas erikseen. Pienempien ratikkahallien sijoittelu olisi huomattavasti paljon helpompaa, ja samoin todennäköisesti myös halvempaa. Ja tässä on vielä sekin että säilytyshallin päälle voinee rakentaa jotain, varikon päälle vähän huonommin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 14:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:30 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    ...Sepelirata ei sovi kaupunkiympäristöön. Se muodostaa mm. paljon esteitä ja vaaratilanteita.
    Niin EU:n Katumellakkadirektiivihän tulee vaatimaan hienojakoisemman sepelin käyttöä tiivisti mellakoiduilla alueilla, heittoastalovaaran vuoksi. Tämäkin törkeästi ohitettu kustannuksia "laskettaessa".

Vastaavia viestiketjuja

  1. Etelä-Espoon täydennysrakentamista
    kirjoittanut sebastin foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 19.02.2008, 11:22
  2. Ideariihi: Etelä-Espoon pikaraitiotie?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 117
    Viimeisin viesti: 10.03.2007, 10:14
  3. Etelä-Espoon bussivaihtoehto
    kirjoittanut JT foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.09.2006, 18:16
  4. Etelä-Espoon joukkoliikenneratkaisu
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 30.08.2006, 22:56
  5. Etelä-Espoon bussimetrosuunnitelmat
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 16.10.2005, 13:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •