Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/127

Viestiketju: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

  1. #106

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sane Näytä viesti
    Nykyään sanomasi tosin valitettavasti tarkoittaa sitä, ettei pyöräilijöitäkään rankaistaisi kun ei autoilijoitakaan rankaista.. Toisin taitaa olla Ruotsissa?
    Onhan tässä kyllä hieman eroa, nimittäin nk. seepralaki ja sen vaikutukset ajotapoihin. Vaan en ole Suomessakaan vielä joutunut auton yliajamaksi, vaikka astun melko reippaasti suojatielle. Kyllä autoilija sekä pyöräilijä oppii, kun tarpeeksi monta kertaa joutuu noloon tilanteeseen eli paniikkijarrutukseen.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 11:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:54 ----------

    Pelkästään punainen maalaus fillarikaistalle toisi jo kaivatun näkyvyyden. Muitakin keinoja löytyy eikä niiden käyttämättömyys liene rahasta kiinni.

  2. #107

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Eikö myös pyörätien suojatiellä ole jalankulkijan etukulkuoikeus? Pyöräilijöitä tulisi siis myös rankaista samalla tavalla kuin autoilijoita. Eiköhän suojatien eteen sitten aleta pikku hiljaa hidastaa ja pysähtyä.
    Polkupyöräilijöitä koskevat autoilun säännöt. Ongelma sakoittamisessa on verrattavissa moottoripyöriin. Toisessa edessä ei ole rekisterikilpeä ja toisessa ei ollenkaan.

    Osa pyöräilijöistä ei vain välitä liikennesäännöistä. Ajetaan Vilhonkatua väärään suuntaan, Kaisaniemenkatua alas kiskoja pitkin jne. Jalkakäytävällä vauhdilla jalankulkijoiden seassa. Läheltäpititilanteissa keskisormi nousee, kirous ja lujaa pakoon ennen poliisia.

    --- Lainaus ---
    Polkupyörä on ajoneuvo siinä missä auto tai moottoripyöräkin, ja pyöräilijä on ajoneuvon kuljettaja. Polkupyörää koskevat liikenteessä siis suurelta osin samat säännöt kuin muitakin ajoneuvoja. Lisäksi pyöräilijällä on joitakin omia sääntöjä ja määräyksiä. http://www.polkupyoraily.net/wiki/Li...C3%A4nn%C3%B6t

  3. #108

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    274

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Petteri on ihan oikeassa Bulevardin ja Kaivokadun pyöräteistä. Bulella on toiseen suuntaan neljä ja toiseen suuntaan kolme raitiovaunupysäkkiä. Näistä pysäkeistä varsinkin Aleksanteriteatteri ja Freda ovat hyvin vilkkaita pysäkkejä. Näiltä pysäkeiltä ei pääse pois muuten kuin menemällä pyörätien ylitse ja varsinkin keväisin ja syksyisin jaksavat pyöräilijät rimputtaa sitä kelloaan. Ei tunnu suurta osaa heistä kiinnostavan pätkääkään se jarruttaminen.

    Bulelle saisi muuten pyöräkaistat ajoradalle varsin kätevästi kun kieltäisi pysäköinnin siellä. Auttaisi raitiovaunuliikennettäkin.
    En kiellä, etteikö noissa kohteissa ole käytetty huonoksi todettuja suunnitteluratkaisuja. Bulella ehdottamasi ratkaisu vaatisi asfalttia reunaan, ei varmasti ylitsepääsemättömiä ongelmia muuten kuin parkkipaikkojen poiston kannalta.

    Pyörän selästä katsottuna kellojen soitteluun erityisesti keväisin ja syksyisin löytyy kyllä hyvä syy: Keväällä kun pyöräilijät suuremmissa määrin palavaat kaduille ei merkittävä osa jalankulkijoista tunnu tietävän sellaisen kulkuvälineen kuin polkupyörä olemassaoloa, saatikaan että pyöräväyliä tarvitsisi kunnioittaa lainkaan. Sama koskee syksyä kun suuri osa pyöräilijöistä on jo hävinnyt liikenteestä.

    Tämä ei toki ole peruste sille, etteikö jatkossa tulisi rakentaa paremmin käytännöin kuin tähän asti, päin vastoin. Mutta omasta kokemuksesta väittäisin suurimman osan vaaratilanteista johtuvan jalankulkijoiden tietämättömyydestä/piittaamattomuudesta pyöräteitä kohtaan. Ja tuota lienee mahdoton muuttaa ilman kunnon erottelua näiden kahden liikennemuodon välillä, siihen saakka on kellojen soittelu pieni paha.

    Lisää kaupunkia Helsinkiin ryhmässä mainittiin taannoin, että Liikenneturvan 2012 tilastojen mukaan kyseisenä vuonna liikenneonnettomuuksissa loukkaantui 7 088 henkeä, joista 5 kappaletta polkupyörän ja jalankulkijan välisissä onnettomuuksissa. Vaikea siis pitää pyöräilijöitä mitenkään erityisen vaarallisina jalankulkijoiden suhteen.

  4. #109

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sane Näytä viesti

    Lisää kaupunkia Helsinkiin ryhmässä mainittiin taannoin, että Liikenneturvan 2012 tilastojen mukaan kyseisenä vuonna liikenneonnettomuuksissa loukkaantui 7 088 henkeä, joista 5 kappaletta polkupyörän ja jalankulkijan välisissä onnettomuuksissa. Vaikea siis pitää pyöräilijöitä mitenkään erityisen vaarallisina jalankulkijoiden suhteen.
    No entäs onnettomuudet polkupyörä-polkupyörä? Silloin kun itse ajan polkupyörää koen vaarallisimmaksi muut pyöräilijät, sellaiset jotka käyttäytyvät arvaamattomasti.

    t. Rainer

  5. #110
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    No entäs onnettomuudet polkupyörä-polkupyörä? Silloin kun itse ajan polkupyörää koen vaarallisimmaksi muut pyöräilijät, sellaiset jotka käyttäytyvät arvaamattomasti.
    Todennäköisesti hyvin harvinaisia, etenkin vakavammat onnettomuudet. Toisaalta tuolla ei oikeastaan ole käsiteltävän asian kanssa mitään merkitystä, ellei sitten tarkoitus ole kieltää pyöräilyä kokonaan tai rakentaa jokaiselle fillarille omat kaistat

  6. #111

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    ->Tilastot ovat tässä aiheessa yhdentekevät. Itse olen satuttanut kerran rystyseni jalkakäytävällä minuun törmänneeseen ja ylimielisesti käyttäytyneen polkupyöräilijän poskipäähän, eikä sitäkään tilastoitu. Saati että mistään tilastoista löytyisi sitä aikaa ja vaivaa, joka meni tapauksen jälkeen opettaessa koiraa pois pyöräilijöille haukkumisesta.

    Pyöräilet itsekin suhteellisen paljon, tosin vain kesäisin, ja rikon sääntöjä minkä kerkeän, mutta pyrkimys on, että haittaa ei aiheudu korkeintaan kuin järeämmilä välineillä liikenteessä kulkeville. Valitettavasti suuri osa kanssapyöräilijöistä käyttäytyy täsmälleen päinvastoin: vahvempia väistetään, mutta jalankulkijoiden oikeuksia poljetaan minkä keretään. Huudellaan ja kirotaan, jos joku ilkeää kävellä pyörätien yli niin, että pyöräilijä joutuu hidastamaan. Pyöräiljät ovat ehdottamasti huonoiten käyttäytyvää porukkaa liikenteessä, johtuneeko siitä, että pyöräillessä syke on usein korkeammalla ja ehkä myös henkinen vireystila pinkeämpi kuin autoilijoilla tai jalankulkijoilla?

    Edit: En oikein ymmärrä tät stadin pyöräkaistavillitystä. Esim. AKK:n pyörätietä talviaikaan kulkevat lasketaan päivittäin kymmenissä, tervemenoa laskemaan, onko se järkevää katutilan käyttöä?

  7. #112
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Pyöräilijät on hyvä vihollinen, yhdistää kivasti autoilijat ja jalankulkijat.

  8. #113

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Pyöräilijät on hyvä vihollinen, yhdistää kivasti autoilijat ja jalankulkijat.
    Pyöräilijöissä on heimo, joka ei välitä liikennesäännöistä tehden hallaa kaikille. Siten sääntöihin perustavassa liikenteessä on kolme pelajaa, joista kahden on helppo liittoutua.

  9. #114

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Pyöräilijöissä on heimo, joka ei välitä liikennesäännöistä tehden hallaa kaikille.
    Niin on autoilijoissakin, paljon suurempi sellainen. Voisi mieluummin kunnolla kulkevat kaikista ryhmistä lyöttäytyä yhteen.

  10. #115

    Liittynyt
    12.10.2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Hämeentiestä ehkä joukkoliikennekatu Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Pyöräilijöissä on heimo, joka ei välitä liikennesäännöistä tehden hallaa kaikille. Siten sääntöihin perustavassa liikenteessä on kolme pelajaa, joista kahden on helppo liittoutua.
    Noh, urpo on aina urpo, kulkipa millä ja missä tahansa. Jos saisin euron jokaisesta näkemästäni punaisia päin ajamisesta, voisin tehdä joka päivä tunnin vähemmän töitä. Sikailijoihin mahtuu myös ammattikuljettajia.

  11. #116

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Puolue meni vaihtoon

    Olen äänestänyt demareita yli 40 vuotta, mutta seuraavissa vaaleissa aion äänestää persuja!
    Perusteena älytön päätös Hämeentien muuttamisesta pyörä- ja joukkoliikennekaduksi. Jos tällä nopeutetaan 1 minuutilla bussin kulkua, niin kysyn vaan: onko mitään järkeä?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.05.2016 kello 08:13. Syy: yhdistetty toisen ketjun kanssa
    antti

  12. #117
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Puolue meni vaihtoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Jos tällä nopeutetaan 1 minuutilla bussin kulkua, niin kysyn vaan: onko mitään järkeä?
    Onkohan se nyt ihan hedelmällinen keskustelunavaus että poimitaan lukuisista hyödyistä yksi ja tuomitaan sen perusteella koko hanke?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #118

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Puolue meni vaihtoon

    Autosaatanan matka-aika pitenee keskimäärin vain puolella minuutilla, joten hanke säästää kokonaisuutena aikaa. Hämeentietähän ei aja Kurvista Hakaniemeen juuri kukaan autoilija, sillä Sörnäisten rantatie ja Lahdenväylältä tullessa Hermannin rantatie ovat niin nopeita.

  14. #119

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Puolue meni vaihtoon

    Ehdotan tutustumista persujen kaupunkisuunnittelualan osaamiseen ennen allikkoon hyppäämistä. Ks. esim. Markku Saarikankaan mielestäni täysin älyvapaa mölinä:

    http://www.helsinginuutiset.fi/blogi...ei-ole-pariisi

  15. #120

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Puolue meni vaihtoon

    Kuulemma tämä Hämeentien "modernisointi" maksaa 14,1 miljoonaa, se jo pistää ihmettelemään homman järkevyyttä. Mitenkäs skurut edes voivat nopeutua kun ne nytkin mielestäni kaahaavat omaa uraansa. Korkeintaan jollain liikennevalojärjestelyillä voi saada muutaman sekunnin aikaiseksi.
    Enkä ole poliittisista blogeista ennenkään kiinnostunut, niinkun nyt ehdotettiin jonkun sellaisen lukemista. Minulle riittää lukea mitä hullua milloinkin on saatu aikaiseksi.
    Tästä muuten seuraa sama kuin yritys 70-luvulla kieltää henkilöautot pitkällä sillalla, toivottomana sekin jouduttiin perumaan.
    antti

Vastaavia viestiketjuja

  1. Hämeenkatu - Joukkoliikennekatu?
    kirjoittanut Jykke foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 12.01.2017, 19:11
  2. Johdinautot Helsingissä
    kirjoittanut JE foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.08.2013, 04:33
  3. Museoratikkaliikennettä Helsingissä!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 27.08.2009, 16:41
  4. Helsinki, joukkoliikennekatu ja aukiajettava (puskettava) portti/portit?
    kirjoittanut Makeone foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 22.09.2008, 10:24
  5. HS: Neljännes Helsingin seudun busseista joudutaan ehkä korjaamaan
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 16.11.2007, 00:39

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •