Näytetään tulokset 1-10/10

Viestiketju: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

  1. #1

    Liittynyt
    25.07.2013
    Viestejä
    14

    oletus Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    Minusta Helsingin metro pitäisi tehdä koko seudun kattavaksi (mm. Tukholma ja Oslo)
    Linjat voisi olla
    M1 Vuosaari-Keskusta-Urheilupuisto-Suurpelto-Olari-Kivenlahti-Kauklahti-Masala-Kirkkonummi
    M2 Söderkulla-Östersundom-Keskusta-Matinkylä-Soukka-Jorvas-Kirkkonummi
    M3 Santahamina-Esplanadi-Kamppi-Pasila-Viikki-Malmi-Puistola-Tikkurila-Koivukylä-Kerava
    M4 Santahamina-Esplanadi-Kamppi-Pasila-Maunula-Jumbo-Lentoasema-Hyrylä-Kerava
    M5 (CityRing) Alppila-Munkkivuori-Myyrmäki-Leppävaara-Tapiola-Lauttasaari-Keskusta-Alppila (myöhemmin toteutettava)

    Ja mitä mieltä olisitte jos 560 jatkettaisiin suoraan Myyrmäestä-Laaksolahden-Keran-Suurpellon ja Olarin kautta Matinkylään ja mahdollisesti siitä Espoonlahteen

    Ja eikö olisi kiva jos liikennemuodot brändättäisiin seuraavasti
    Metro:
    M1 Oranssi
    M2 Vaaleanvihreä
    M3 Viininpunainen
    M4 Taivaansininen (brändättäisiin lentokenttä aiheiseksi)
    Ratikka:
    Nykyinen tummanvihreä valkoisella vaakasuuntaisella raidalla
    Päärata (Kerava)
    Oranssi Harmaa
    Kehärata (Lentoasema)
    Tumman ja vaaleansininen
    Klaukkalan rata (?)
    Kelta Musta
    Rantarata
    Liila Punainen
    Elsa (Nummelaan)
    Limenvihreä Persikanpunainen

  2. #2

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Helsingin metrolinjasto

    Helsingin "metromainen liikenne" on jo koko seudun kattava, hyvin pitkälti. Lähijunien kaupunkirataliikenne on matkustajan kannalta hyvinkin identtinen palvelu nimellä "Metro" tunnettavan Helsingin oman yksityisrautatien kanssa.

  3. #3
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    Pari kysymystä: kuka näitä käyttäisi? Kuka ne maksaisi? Kyse ei ole ihan pikkusummista ja monin paikoin ajellaan jo olemassa olevan kaupunkiradan vierellä...

  4. #4

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Pari kysymystä: kuka näitä käyttäisi? Kuka ne maksaisi?
    Veronmaksajat tietenkin, niin kuin tähänkin mennessä. Ei niitä soraääniä vielä kuulla, vaikka parikin miljardia menisi. Ja kaikki -tai ainakin ihan tarpeeksi moni - niitä metrolinjoja käyttäisi, niin kuin kuulemma Matinkylä-Vuosaari -väliä jne.

    Tuollaisilla kysymyksillä leimautuu vielä ratikkafanaatikoksi.

  5. #5

    Liittynyt
    25.07.2013
    Viestejä
    14

    oletus Vs: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    No ei sitä heti tarttis tehä mut vaik 2100 asti pikkuhiljaa

  6. #6
    kivisuo avatar
    Liittynyt
    24.04.2008
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    Metrolinjaston laajentaminen onnistuisi pienin kustannuksin muutamassa vuodessa, jos brändätään kaupunkiradat metrolinjoiksi. Mutta niin ei voi tehdä, koska erityisolosuhteet.
    Lisää tehoa joukkoliikenteeseen: matkakortteihin varret!

  7. #7
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Helsingin metrolinjaston laajentamisidea

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jerddu Näytä viesti
    No ei sitä heti tarttis tehä mut vaik 2100 asti pikkuhiljaa
    Miksi maailmassa pitäisi tehdä metrolinja reitille "Malmi-Puistola-Tikkurila-Koivukylä-Kerava"? Onko jotenkin coolimpaa ajaa metrolla vai mistä syystä haluat tärvätä satoja miljoonia hienosti toimivan lähijunan kanssa päällekkäiseen projektiin? Jonkinasteinen realismi olisi kaikenlaisissa haaveissakin ihan hyvä lisä.

  8. #8

    Liittynyt
    25.07.2013
    Viestejä
    14

    oletus Lisää metroa

    Jos taloustilanne olisi parempi ja kaikkeen olisi varaa, minusta seuraavat linjat olisi hyvät

    (1) Söderkulla-Itäkeskus-Ruoholahti-Tapiola-Suurpelto-Olari-Eestinkallio/Nöykkiö-Latokaski/Tillinmäki-Saunalahti-Espoonlahti-Kirkkonummi

    (2) Vuosaaren satama-Itäkeskus-Ruoholahti-Tapiola-Matinkylä-Espoonlahti-Kauklahti-Masala

    (3) Laajasalo-Keskusta-Töölö-Pasila-Kartanonkoski-Lentoasema

    (4) Laajasalo-Keskusta-Töölö-Pasila-Malmi-Tikkurila-Leinelä-Hyrylä

    (5) Ringline
    Tapiola-Mankkaa-Leppävaara-Myyrmäki-Munkkiniemi-Töölö-Keskusta-Vattuniemi-Tapiola
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.10.2014 kello 23:59. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  9. #9

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Lisää metroa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jerddu Näytä viesti
    Eestinkallio/Nöykkiö-Latokaski/Tillinmäki-Saunalahti-Espoonlahti-Kirkkonummi
    Melkoinen koukkaus.

  10. #10
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Lisää metroa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jerddu Näytä viesti
    (4) Laajasalo-Keskusta-Töölö-Pasila-Malmi-Tikkurila-Leinelä-Hyrylä
    (5) Ringline
    Tapiola-Mankkaa-Leppävaara-Myyrmäki-Munkkiniemi-Töölö-Keskusta-Vattuniemi-Tapiola
    Ehdotettu linja 4 edellyttää kyllä taas, ettei enää tiedettäisi, minne kaiken rahan tunkisi, jos ruvetaan rakentamaan metroa kaupunkiradan rinnalle 15 km matkalle (Pasila-Malmi-Tikkurila-Leinelä)... Ei järjen häivääkään.
    Ja linja 5 taas: Leppävaarasta Munkkiniemeen Myyrmäen (!?!?!) kautta. Hmmm.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL:n uusi suunnittelupäällikkö tuplaisi metrolinjaston
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 28.05.2006, 14:44

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •