Näytetään tulokset 1-12/12

Viestiketju: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

  1. #1
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät:

    Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille ja ilmaisille pysäköintipaikoille http://www.hs.fi/autot/a141395398035...f17de3ebf023bd

    Mitä mieltä asiasta?

  2. #2
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Hauska idea, jolla saa kivasti näkyvyyttä puolueelle. Ei tule menemään läpi.

    Sinänsä tuskin lisäisi yksityisautoilua (ei kukaan osta autoa siksi, että saa ajella määräämättömän tulevaisuuden bussikaistalla), mutta ohjaisi ehkä kantakaupunkilaista autonvaihtajaa. Maksavatko nuo vähäpäästöiset autot paljon? Jos, niin sitten tällä ei ole ohjaavaakaan merkitystä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #3
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Maksavatko nuo vähäpäästöiset autot paljon? Jos, niin sitten tällä ei ole ohjaavaakaan merkitystä.
    Tavallisista perheautoista hiilidioksidia alle 50 g/km kuluttavia ovat mm. Toyota Prius Plug-in ja Audi A3 e-tron, jonka kummankin lähtöhinta on noin 40 000 €. Vertailuksi tavallinen Prius kuluttaa 91 g/km ja maksaa 35 000 €. Bensamoottorinen A3 kuluttaa 114 g/km ja maksaa 26 500 €.

  4. #4

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Nyt on porvaripersut pieraissu oikein kunnon mätämunan.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  5. #5

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    842

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    En odottanut, että kokomustissa kukaan asiaa olisi ymmärtänyt saati edes pohtinut, mutta henkilöautoliikenne ei pilaa kaupunkiseutujen ilmaa niinkään sillä, mitä pakoputkesta pääsee, vaan sillä mitä renkaat tiestä irroittavat ja nostavat.

    Nastarenkailla ajamisen Hakamäentien eteläpuolella voisi kieltää.

  6. #6

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Oslossahan kokeiltiin vastaavaa politiikkaa sähköautoilla. Tuloksena lähinnä harmaita hiuksia bussioperaattoreille. Jos Helsingissä tehtäisiin sama ei vain sähköautoille vaan myös piheille polttomoottoriautoille, aika sama se olisi vain lopettaa bussikaistat tyystin.

  7. #7

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Sinänsä tuskin lisäisi yksityisautoilua (ei kukaan osta autoa siksi, että saa ajella määräämättömän tulevaisuuden bussikaistalla), mutta ohjaisi ehkä kantakaupunkilaista autonvaihtajaa.
    Kyllä se myös lisää autoilun kokonaismäärää, koska bussikaistalle vaihtava auto samalla vapauttaa tilan sinne vanhalle kaistalle yhdelle autoilijalle lisää. Se on indusoitua kysyntää ihan yhtä lailla kuin uuden tien tai kaistan rakentaminen on.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Itse vastustan esitystä jyrkästi, sillä se vesittäisi täysin bussikaistojen tarkoituksen toimia joukkoliikenteen sujuvuutta ja täsmällisyyttä lisäävänä infrarakenteena. Lisäksi se vaikeuttaisi tuntuvasti näiden kaistojen väärinkäytön valvontaa.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  9. #9
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Kyllä se myös lisää autoilun kokonaismäärää, koska bussikaistalle vaihtava auto samalla vapauttaa tilan sinne vanhalle kaistalle yhdelle autoilijalle lisää. Se on indusoitua kysyntää ihan yhtä lailla kuin uuden tien tai kaistan rakentaminen on.
    Vähensikö Manskun ja Hämeentien bussikaistojen muuttaminen ympärivuorokautisiksi autoilun kokonaismäärää?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #10
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Vaihtoehtoisia ratkaisuja tälle olisivat raideliikenteen tuntuva lisääminen ja bussikaistojen poistaminen (raideliikentellä omat väylät ja kaistat) tai sitten yhteiskaistoja ratikka- ja bussiliikenteelle.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 24.10.2014 kello 11:33.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  11. #11

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    842

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Mitä tästä ehdotuksesta jää lopulta käteen, on, että poliittisissa puolueissa olisi valtavasti kysyntään kaupunkiliikenteen ja -suunnittelun ymmärtäjille. Suomalaiset ovat edelleen maalaisia ja kaupungit ovat vähän vaikeita. Mistä muusta se indikoi, että maamme suurimman puolueen pk-seudun ryhmät ehdottavat jotain yhtä järjetöntä kuin bussikaistojen käyttämistä henkilöautoliikenteeseen? Jos kokoomuksessa ymmärrettäisiin ehdotuksen vaikutukset ja osattaisiin laskea kustannukset, niin ei tälläisista ehdotuksista joutuisi äänestäjät lehdistä lukemaan. Yhtäältä talouskasvu ja toisaalta kaupunkiliikenteen kapasiteetin kuristaminen. Kansallinen kokoomus - osaaminen ei ole meidän juttu.

  12. #12

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Pääkaupunkiseudun kokoomusryhmät: Vähäpäästöiset autot joukkoliikennekaistoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vähensikö Manskun ja Hämeentien bussikaistojen muuttaminen ympärivuorokautisiksi autoilun kokonaismäärää?
    Tuskin, koska kapasiteetti rajaa autoilun määrää nimenomaan ruuhka-aikaan. Tuo sähköautojen bussikaistan käyttö lisäisi sitä kapasiteettia autokaistoilla juurikin ruuhka-aikana.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Pääkaupunkiseudun liikenne juhannuksena
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.06.2012, 14:30
  2. VR: Supistuksia pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.02.2012, 08:10
  3. HSL: Pääkaupunkiseudun liikenne juhannuksena
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.06.2011, 13:00
  4. Pääkaupunkiseudun kombiratikkaverkko?
    kirjoittanut jhaarni foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 14:04
  5. Pääkaupunkiseudun bussikuvasto
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 08.12.2005, 18:09

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •