Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: HSL:n ensimmäiset viisi vuotta ja katse tulevaisuuteen

  1. #16

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: HSL:n ensimmäiset viisi vuotta ja katse tulevaisuuteen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    560:n suunnittelu alkoi n. 10 vuotta sitten. Keskuspuiston tunnelin hankesuunnitelma valmistui HKL:ssä 2008.
    Oho, seison korjattuna. Taisin muistella raitioliikenteeseen varautumiseen tunnelissa liittynyttä soutamista ja huopaamista, jota oli myöhemmin. Uskomattoman kauan 560:nkin kanssa on sitten väännetty, yhtä pitkään kuin Jokerin kanssa aikanaan.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: HSL:n ensimmäiset viisi vuotta ja katse tulevaisuuteen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Voiko näistä kaikista syyttää HSL:ää vai ovatko jotkut niistä HSL:stä johtumattomia?
    Raitioliikennettä hämmentää Helsingissä niin monta kokkia, ettei kaikesta voi mitenkään syyttää Itä-Pasilaa. Kuvailinkin vain yleisesti fiiliksiä ratikkaliikenteen muutoksista viimeisen viiden vuoden aikana.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #18

    Liittynyt
    09.08.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    126

    oletus Vs: HSL:n ensimmäiset viisi vuotta ja katse tulevaisuuteen

    En näe tällä hetkellä paljon positiivista, mutta onko se ainoastaan HSL:n vika vai ovatko myös politiikkojen sormet mukana pelissä ?
    Ajattelen nyt m.m. länsimetroa ja sen liityntäliikennettä, Sipoota, Kirkkonummea, Helsingin keskustan bussiliikenteen uudelleenorganisointia muutama vuosi sitten jne. Kaikissa näissä esimerkeissä matkustajat ovat olleet tosi tyytymättömiä. HSL on tosin saanut aikaan joitakin pieniä muutoksia asukkaiden palautteiden johdosta, mutta kokonaiskuva on mielestäni kuitenkin se että HSL säästämissyistä jatkuvasti ja väkisin runnoo läpi kaikenlaisia "parannuksia" jotka käytännössä vain hankaloittavat ihmisten matkoja. 339-DF:n esimerkit spåraliikenteestä puhuvat myös omaa kieltä. Lisäksi huippukallis lippu-uudistus on tulossa lähivuosina samaan aikaan kun matkustajia koko ajan yhä enemmän pakotetaan vaihtamaan ajoneuvoa missä vaan liikutaan ympäri pääkaupunkiseutua. Olisi hyvää muistaa että HSL pitäisi palvella matkustajia eikä päinvastoin, niinkuin nyt näyttää olevan asian laita, nimittäin että ihmiset palvelevat HSL:ä. Myönnän että tämä on aika kovaa tekstiä, mutta en tosiaankaan ole tyytyväinen HSL:n nykysuuntaan. On tietenkin myös positiivista, mutta y.m. ajatuksia on kertakaikkiaan liikaa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Ensimmäiset automatisoidut metrojunat liikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.08.2013, 15:40
  2. VR: VR:n ympäristötyölle viisi tiukkaa tavoitetta
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.11.2012, 15:30
  3. VR: 150-vuotias VR luottaa tulevaisuuteen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.03.2012, 12:20
  4. Outo bussionnettomuus Tukholmassa – viisi loukkaantui vakavasti
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 31.05.2011, 10:25
  5. Ensimmäiset nivelbussit Helsinkiin
    kirjoittanut trumanb foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 21:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •