Sivu 8 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/138

Viestiketju: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

  1. #106

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Sinne rakennetaan taloja, joten tämä vaihtoehto on (onneksi) menetetty.
    Ne raiteet voi rakentaa suoraan Tripla-kauppakeskuksen alle, eli ei tätä vaihtoehtoa ihan ole menetetty.

  2. #107

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    569

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Ne raiteet voi rakentaa suoraan Tripla-kauppakeskuksen alle, eli ei tätä vaihtoehtoa ihan ole menetetty.
    Se juna meni jo. Keskiviikon Hufvudstadsbladetin jutusta selviää, että tulevan kauppakeskuksen rakennuskuopan pohjalla ensimmäiset betonielementit ovat jo paikoillaan. Lehden etusivulla on kuva, jossa näyttäisi näkyvän kahden metrotunnelin suuaukkojen aihiot Länsi-Pasilan puolella. Pisaran voisi unohtaa ja ohjata kaupunkiratojen junat kulkemaan Ilmasta Käpylään nyt rakenteilla olevan Pasilan metroaseman kautta = Iinimiinitiiniminimikro-Pisara. Ja Pasilasta sukkulalähijuna Linnulaulun kautta päästeissille.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.07.2016 kello 20:03. Syy: Kielenkäyttö
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  3. #108

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Asemille (kaikille?) mahtuu kolmen Sm5-yksikön juna ja sisustuksia voi aina muuttaa. Jos tarkoitat, että ajettaisiin raidekapasiteetin takia nykyistä pidempiä junia harvemmin, niin se ei vastanne tavoitteita palvelutason suhteen.
    Kaupunkiratojen asemille kyllä mahtuisi 16-vaunuisiakin junia, mutta Kauklahden länsipuolella tuo ei ihan onnistu(Jorvaksen aseman laiturit ovat vähän yli 100 metriä ja 4 x Sm5 on 300 metriä).

  4. #109

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1985

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut huusmik Näytä viesti
    Kaupunkiratojen asemille kyllä mahtuisi 16-vaunuisiakin junia
    Ei mahdu. Tyyppillinen kaupunkiradan aseman pituus on 230 metriä. Ks. esim. http://www2.liikennevirasto.fi/julka...lostus_web.pdf (Liite 2, 16/34 eteenpäin, pdf:n sivu 82)

  5. #110

    Liittynyt
    19.10.2010
    Viestejä
    108

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Vastaan 6. kaupunkiratojen asema Helsinginkadulle ja ratikkatunneli Toista linjaa pitkin Helsinginkadulle. Näin Laajasalon ratikoista yksi voidaan ajaa Hakaniemestä Helsinginkadun asemalle ja Töölöön. Hakaniemestä on tämän jälkeen kahden pysäkin matka junalle ja ajallisesti 2-3 minuuttia.

  6. #111

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1157

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    ^ Helsinginkadun asema ja ratikkatunneli kuulostaa kalliilta ja köppäseltä. Veikkaan, että paljon halvemmalla sama köppäinen vaihtoyhteys Hakaniemestä rautatielle saadaan ilman Hesarin asemaa vetämällä sporakiskot Kaisaniemen läpi ratapihan alikulun viereen. Kartasta katsoen sekä Hesarille että Ratapihan alikulkuun on matkaa Hakaniemen ratikkapysäkeiltä 1,1 kilometriä.

    Tässä on tietysti se, että Hesarin asema olisi vaihtoyhteyttä käyttäville lähempänä ja lyhentäisi matkoja, toisaalta se, etteivät ne, jotka tulevat Rautatieasemalle/lta saakka, joudu kärsimään ylimääräisestä pysähdyksestä Hesarilla ja matkan pidennyksestä.

  7. #112

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5879

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    ^
    Tässä on tietysti se, että Hesarin asema olisi vaihtoyhteyttä käyttäville lähempänä ja lyhentäisi matkoja, toisaalta se, etteivät ne, jotka tulevat Rautatieasemalle/lta saakka, joudu kärsimään ylimääräisestä pysähdyksestä Hesarilla ja matkan pidennyksestä.
    Se matkan pidennys ylimääräisellä pysähdyksellä on parin minuutin luokkaa eikä luulisi häiritsevän ketään. Jos junasta pääsisi ulos Pasilan ja keskustan puolessavälissä toteutettiin se sitten Pisaran tai pääradan Heslsinginkadun aseman muodossa, niin aikasäästöt esim Töölöön tai Stadionin aluelle tai Kallioon meneville olisivat toistakymmentä minuuttia nykytilanteeseen verratuna jossa pitää vaihtaa junasta ratikkaan joko Pasilassa tai keskustassa. Mikään ratikkayhteys Hakaniamestä Kaisaniemen puistoon ei juuri aja sitä asiaa. Pääseehän Hakaniemeen nytkin rautatieasemalta ratikalla tai metrollakin jos on kiire. Töölöön ei mene mitään metroa, ja ratikat keskustasta sinne ovat hitaat , mutta ratikka 8 kulkisi suoraa ja nopeaa reittiä Helsinginkadulta.

    t. Rainer

  8. #113

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1157

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    ^ Haittaako pysähdys kuinka paljon suhteessa hyötyihin, olisi selvittämisen paikka.

    Ylipäänsä tässä olisi mahdollisuus tehdä sellaista Helsingissä ennen näkemätöntä politiikkaa, että ideoitaisiin kattavasti ja sitten selvitettäisiin perusteellisesti vaihtoehtojen hyödyt suhteissa kustannuksiin. Ettei tehtäisi niin kuin yleensä, että saadaan joku puolivillainen ja hyvältä kuulostava idea, joka sitten selvitetään kyseenalaisin metodein verrattoman hyväksi sekä kannattavaksi ja toteutetaan.

    Pointtini on tältä osin siinä, että Hesarin asema ei ole halpa ja että yhteydet Kallioon ja Töölöön ovat kuitenkin vaihdollisia. Jos lähtökohdaksi otetaan vaihtoyhteydet raitiovaunulla, niin kannattaisi selvittää, miten hyvin ne ovat toteutattavissa nykyisiltä asemilta ja millä hinnalla. Ehkä se Hesarin asema näyttäytyy sen jälkeen turhana. Tai sitten ei.

  9. #114
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3879

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Näyttää siltä, että Pisara-rata ei toteudu.

    Miten tästä edetään?

    Nykyiset bussi- ja ratikkayhteydet ovat niin hitaita ja ruuhkiin juuttuvia, että keskeiseen ja yhä merkityksellisempään Pasilaan tarvitaan nopeampia joukkoliikenneyhteyksiä kaikkialta HSL-alueelta.

    Oma visioni:
    Edetään toisen metrolinjan toteuttamiseen, joka yhdistää Helsingin keskustaa, Meilahteen ja Pasilaa toisiinsa. Ja toteutetaan se alusta alkaen siihen, että sitä liikennöidään automaattijunilla, ilman kuljettajaa.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #115
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7604

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Pisarahan ei olisi muuttanut kauempaa tulevien Pasila-yhteyksiä.

    Sen asemat olisivat olleet Oopperalla, keskustassa ja Hakaniemessä. Oopperalta ja yleisemmin Töölöstä nykyinen ratikka, Pasilankadun oikaisulla, palvelee ovelta ovelle todennäköisesti nopeammin kuin maanalainen ratkaisu, koska ratikan jakelu molemmissa päissä on laajempaa ja koska pysäkki on saavutettavampi.

    Minusta kuitenkin olennaisin kysymys tässä on, miksi juuri Pasilaan tarvitsisi päästä kantakaupungin alueelta jonkinlaista pikakaistaa pitkin? Siellä on virastoja, toimitilaa, ostari ja asuntoja eli sitä samaa mitä koko kantakaupungissa muutenkin.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #116

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5879

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Pisarahan ei olisi muuttanut kauempaa tulevien Pasila-yhteyksiä.

    Sen asemat olisivat olleet Oopperalla, keskustassa ja Hakaniemessä. Oopperalta ja yleisemmin Töölöstä nykyinen ratikka, Pasilankadun oikaisulla, palvelee ovelta ovelle todennäköisesti nopeammin kuin maanalainen ratkaisu, koska ratikan jakelu molemmissa päissä on laajempaa ja koska pysäkki on saavutettavampi.

    Minusta kuitenkin olennaisin kysymys tässä on, miksi juuri Pasilaan tarvitsisi päästä kantakaupungin alueelta jonkinlaista pikakaistaa pitkin? Siellä on virastoja, toimitilaa, ostari ja asuntoja eli sitä samaa mitä koko kantakaupungissa muutenkin.
    Pisaran ideaa ei kukaan varsinaisen joukkoliikenneasiantuntijoiden ulkopuolella ole sisäistänyt koska se on esitelty yleisölle huonosti. Väyläviraston mielestä se on vain kapaiteettia lisäävä hanke kun taas junakäyttäjien mielestä se olisi palvelutasoa lisäävä.

    Kyse ei ole siitä että miten pääsee Pasilasta keskustaan, vaan siitä että miten pääsee Pohjois-Helsingin, Esopoon ja Vantaan lähiöistä eri kohteisiin kantakaupunkia, ja parhaimmassa tapauksessa ilman vaihtoa.

    t. Rainer

  12. #117

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    283

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Töölön metro olisi paras vaihtoehto. Sille on jo suunnitelmat ja Pasilassakin varaus. Ja jatko kohti kalasatamaakin onnistuu.

  13. #118

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1985

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Ja toteutetaan se alusta alkaen siihen, että sitä liikennöidään automaattijunilla, ilman kuljettajaa.
    Miksi? Ei täysiautomaattiajosta saa käytännön etuja kuljettajan valvomaan automaattiajoon (ATO) nähden. Valvoja vain istuu toisaalla, eikä ole poikkeustilanteessa ottamassa kalustoa nopeasti manuaaliajoon.

    Kyllä, kuljettajia/valvojia tarvitaan täysautomaattiajossa hieman vähemmän, mutta vastaavasti järjestelmä on kalliimpi.

  14. #119
    AJO
    AJO ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    02.01.2007
    Viestejä
    22

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Pisaran ideaa ei kukaan varsinaisen joukkoliikenneasiantuntijoiden ulkopuolella ole sisäistänyt koska se on esitelty yleisölle huonosti. Väyläviraston mielestä se on vain kapaiteettia lisäävä hanke kun taas junakäyttäjien mielestä se olisi palvelutasoa lisäävä.

    Kyse ei ole siitä että miten pääsee Pasilasta keskustaan, vaan siitä että miten pääsee Pohjois-Helsingin, Esopoon ja Vantaan lähiöistä eri kohteisiin kantakaupunkia, ja parhaimmassa tapauksessa ilman vaihtoa.

    t. Rainer
    Juuri näin! Jakelu uupuu ja Kaisaniemeen päättyviltä junilta on matkaa muihin yhteysvälineisiin

  15. #120
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7604

    oletus Vs: Äänestys: Mitä Pisaran tilalle jos se ei toteudu?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Kyse ei ole siitä että miten pääsee Pasilasta keskustaan, vaan siitä että miten pääsee Pohjois-Helsingin, Esopoon ja Vantaan lähiöistä eri kohteisiin kantakaupunkia, ja parhaimmassa tapauksessa ilman vaihtoa.
    Juuri näinhän se on, ja kuten toiseen topikkiin kirjoitin, siksi minäkin pidin pisaraa hyvänä hankkeena. Tässä topikissa tuo kommenttisi on kuitenkin ehkä vähän väärässä paikassa, jos keskustelun lähtökohta on se, että pisara ei toteudu ja mietitään, tarvitaanko jonkinlainen "korvaaja" sille.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Miten luodaan äänestys?
    kirjoittanut a__m foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 06.01.2011, 19:32
  2. Äänestys kännykkäsovelluksesta
    kirjoittanut laitinei foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.10.2009, 20:09
  3. Äänestys ruuhkamaksuista
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 02.12.2008, 18:45
  4. Mistä korvaavia raitiovaunuja Varioiden tilalle Helsinkiin?
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 122
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 14:33
  5. Vara-autojen ja -kuljettajien lähettäminen tilalle poikkeustapauksissa
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 16.12.2007, 15:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •