Näytetään tulokset 1-15/15

Viestiketju: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

  1. #1
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Kävin eilen maanantaina Messukeskuksessa UITP:n konferenssin näyttelyssä ja tässä oma kuvasato paikan päältä.

    Suosittelen muuten käymistä siellä vasta torstaina, jolloin on se "virallinen" yleisötilaisuus mikäli vain ehtii sinne 9-15.30 välisenä aikana, sillä silloin on varmasti paremmin saatavilla infoa alan esittelijöiltä yms.

  2. #2
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Hyviä kuvia! Mietin ennen kuvien katsomista kannattaako mennä näyttelyyn torstaina, mutta nyt jo odotan torstaita. Sen valko-venäläisen MAB:in auton takavalot muistuttaa jotenkin Ikarus E94F takavaloja (pyöreän muodon osalta).
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  3. #3

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    tämä valkovenäläinen bussi on MAZ http://www.maz.com.by/index.php/en/news/ sinänsä melko asiallisen näköinen, mitähän maksaisi
    antti

  4. #4
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Samoja messulinja-autoja voi katsella myös osoitteessa http://lauri.1g.fi/joukkol/kuvat/uitp2007/index.html
    --
    Lauri Räty

  5. #5
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    tämä valkovenäläinen bussi on MAZ http://www.maz.com.by/index.php/en/news/ sinänsä melko asiallisen näköinen, mitähän maksaisi
    Tuskin MAZ on ainakaan Ikarusta huonompi, eli tervetuloa vaan, jos täyttävät päästömääräykset.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  6. #6
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    tämä valkovenäläinen bussi on MAZ http://www.maz.com.by/index.php/en/news/ sinänsä melko asiallisen näköinen, mitähän maksaisi
    ...eli olisiko vapaasti suomeksi käännettynä Minskin Automobiilitehdas Joka tapauksessa en ottais noita ryssävehkeitä tänne kotisuomeen. Ovat kaikki samaa yksitoikkoisen rumaa muotoilua, enkä edes usko että pystyvät yhtä laadukkaaseen jälkeen kuin esim. kotimaiset valmistajat. Ikarusten laatukin kertoo jo tarpeeksi.
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 23.05.2007 kello 10:35.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  7. #7

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Jos ajatellaan bussialaa raakana bisneksenä ilman liikoja tunteiluja, niin totuus on, että ainoa kohta missä voi säästää, on kaluston pääomakulut. Kuljettajien palkat ja polttoaineet maksavat suunnilleen saman kaikille. Jos MAZ maksaa puolet vastaavankokoisesta Volvosta, ja kun tehdään tarjousta jostain pk-seudun kohteesta, niin kohta on ainoa konsti voittaa tarjoamalla MAZeja tai Volgabusseja, mikäli ei halua tehdä tappiollista tarjousta. Tilaaja määrittelee auton hyvyyden vain mittaamalla porrasaskelmakorkeuksia, käytäväleveyksiä ja linjakilpitekstin korkeutta ym. vastaavien seikkojen perusteella, eikä auton itämaisen statuksen mukaan. En tässä tarkoita kuitenkaan että itse olisin jotenkin innostunut tällaisesta kehityksestä, totean vain, millaista tulevaisuus voi olla. Myydäänhän jo esimerkiksi Ruotsissa jo täyttäpäätä Autosaneja ja jopa jotain kiinalaisbusseja.
    antti

  8. #8

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Jos ruoditaan lisää, mitä UITP-pippaloissa oli tarjolla, niin olihan siellä - tämä on vain minun mielipide, kamalin nykypäivän busseista http://www.scania.fi/About_us/Lehdis...ess07-test.asp eli tämä Scanian hybridikonseptihökötys. Millaista mahtais olla ajaa autoa, missä pyörät ovat ihan kulmissa ja akseliväli ja samalla kääntyvyys mahdollisimman kankeaa. Kuskiparan paikka pistetty keskelle autoa, miten siinä enää rahastetaan, kun asiakkaat ovat kirjaimellisesti selän takana. Auton tekniikka voi olla vaikka kuin erinomaista, niin eikö sitä olisi voinut sijoittaa tavalliseen Scania-Scalaan.
    antti

  9. #9
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Millaista mahtais olla ajaa autoa, missä pyörät ovat ihan kulmissa ja akseliväli ja samalla kääntyvyys mahdollisimman kankeaa. Kuskiparan paikka pistetty keskelle autoa, miten siinä enää rahastetaan, kun asiakkaat ovat kirjaimellisesti selän takana.
    Mallihan on jo vanha tuttu DAB-busseista, joita mm. HKL:llä oli numeroilla 9812 ja 9813/9855 (ja todettiin huonoksi, bussit poistettiin kuitenkin kohtuullisen nuorina). Konseptia ei ole suunniteltu kuljettajarahastukseen, mutta kyllähän ainakin Helsingissä kuljettaja rahasteli selkänsä taakse.

  10. #10

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Hih hih. Eipä ole näyttelyynkään löytynyt sellaista Scalaa, jossa ei olisi etukulma rikki...

  11. #11
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    kohta on ainoa konsti voittaa tarjoamalla MAZeja tai Volgabusseja, mikäli ei halua tehdä tappiollista tarjousta
    Ihan päteviltä vehkeiltä vaikuttivat tuolla UITP:ssä nuo venäläiset, ukrainalaiset ja valkovenäläiset bussit. Ihan samanlaisia ne olivat minun mielestäni kuin länsimaisetkin autot. Jos matkustusmukavuus on hyvä ja muutenkin autot ovat edes vähän parempia kuin Ikarukset, niin ei minulla ole mitään niitä vastaan, vaikka ne ovatkin tuntemattomia itämaisia merkkejä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  12. #12
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Tässä on minun kuvasarjani UITP:stä. Kuvat on otettu torstaina 24.5. jolloin näyttely oli avoinna kaikille.
    Viimeisin muokkaaja vko; 24.05.2007 kello 21:19. Syy: koko lauseen ei turhaan tarvitse olla linkkinä
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  13. #13
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Tässäpä minun kuvat!
    Viimeisin muokkaaja vko; 24.05.2007 kello 21:44. Syy: koko lauseen ei turhaan tarvitse olla linkkinä

  14. #14
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Tutkiessani tarkemmin näitä kaikkia kuvia tuli mieleen, että minkä pituisille esillä olleet bussit on suunniteltu? Pahimpia esimerkkejä oli Citaro LE, jossa löin pääni kunnolla kattoon takaosassa.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  15. #15

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    428

    oletus Vs: Kuvia UITP:n joukkoliikennekonferenssin näyttelystä

    Itsellänikin osuu pää kattoon monen bussin takaoven luona. Haitta on mielestäni vähäinen, keskioven luona on enemmän tilaa.
    Tärkeämpää on mielestäni että istuinten jalkatila on riittävä. Tähän asiaan kiinnitetään nykyisin kiitettävän paljon huomiota. Jalkatilaan mahtuu kätevästi myös reppu.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

Vastaavia viestiketjuja

  1. jtm:n kuvia
    kirjoittanut jtm foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 13.07.2009, 18:58
  2. Valokuvia UITP:n joukkoliikennenäyttelystä Wienistä 2009
    kirjoittanut Lauri Räty foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 08.07.2009, 22:11
  3. Kuvia HKL 161:stä
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 27.01.2009, 20:00
  4. Sm5-kuvia
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 31.12.2008, 14:43
  5. UITP:n maailmankongressi 2007
    kirjoittanut Compact foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 24.05.2007, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •