Näytetään tulokset 1-7/7

Viestiketju: Dublinin joukkoliikennettä

  1. #1

    Liittynyt
    29.04.2008
    Viestejä
    3

    oletus Dublinin joukkoliikennettä

    Dublinin bussiliikennettä hoitaa Dublin Bus, suurimmaksi osaksi eri ikäisillä Volvoilla ja kaksikerrosbusseilla.
    http://www.dublinbus.ie/about_us/double_decks.asp



    Raideliikennettä on sekä ratikka Luas, joka liikennöi ranskalaisilla Alstomin Citadiseilla, että paikallisjuna DART, jonka kalustoa on niin 80-luvun saksalaiset kuin 2000-luvun espanjalaiset ja japanilaiset sähkömoottorivaunut.
    http://www.luas.ie/
    http://www.irishrail.ie/fleet_inform...dart_fleet.asp



    Kuvat otettu 21.4.2008 & 12.4.2008.

  2. #2
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lähijunissa huomioni herättävät nuo kumipäädyt, joita on myös Malmön ja Kööpenhaminan välilä liikennöivissä junissa. mennäänkö niistä vaunusta toiseen? Kuinka kuljettajan koppi on järjestetty, jos on läpikulku?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Lähijunissa huomioni herättävät nuo kumipäädyt, joita on myös Malmön ja Kööpenhaminan välilä liikennöivissä junissa. mennäänkö niistä vaunusta toiseen? Kuinka kuljettajan koppi on järjestetty, jos on läpikulku?
    mä en kyllä näe missään kumipäätyjä mitkä olis vähäänkään samanlaisia kuin tämmösessä mitä kemkim oletettavasti hakee takaa...

    http://www.jarnvag.net/bild/vagnguid...0Malmo2005.jpg
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  4. #4

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussiterminaali Näytä viesti
    mä en kyllä näe missään kumipäätyjä mitkä olis vähäänkään samanlaisia kuin tämmösessä mitä kemkim oletettavasti hakee takaa...
    Tuossa vorlonin DARTeista laittamassa linkissä oli:

    http://www.irishrail.ie/fleet_inform...dart_fleet.asp

  5. #5

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Lähijunissa huomioni herättävät nuo kumipäädyt, joita on myös Malmön ja Kööpenhaminan välilä liikennöivissä junissa. mennäänkö niistä vaunusta toiseen? Kuinka kuljettajan koppi on järjestetty, jos on läpikulku?
    Kuvassa näyttää siltä, että käytävä jatkuu suoraan ja pieni ohjaamo on vasemmalla puolella. Toisella puolella lienee sitten konnarin hytti.

  6. #6

    Liittynyt
    25.10.2007
    Sijainti
    Vantaa / Vanda
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Lähijunissa huomioni herättävät nuo kumipäädyt, joita on myös Malmön ja Kööpenhaminan välilä liikennöivissä junissa. mennäänkö niistä vaunusta toiseen? Kuinka kuljettajan koppi on järjestetty, jos on läpikulku?
    Ymmärtääkseni noissa Irlantilaisissa (ja Iso-Britannialaisissakin) junissa asia on juuri niin, kuin Vesa jo kirjoittikin - eli käytävä keskellä ja kapea ohjaamo toisessa reunassa.

    Omakohtaisia kokemuksia minulla on kemkimin mainitsemista Öresundståg -junista. Näissä junissa voidaan kääntää ohjaamo pois tieltä liitekuvassa näkyvällä tavalla, jolloin junayksiköstä toiseen syntyy esteetön kulku. Normaalisti ohjaamo myös peitetään toisessa kuvassa näkyvällä tavalla, jolloin läpikukijalle on näkyvillä vain joitakin mittareita (ja avattava ohjaamon ikkuna ). Samanlainen järjestely on myös DSB:n MF (eli IC3) ja ER/FR junissa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat   

  7. #7

    Liittynyt
    29.04.2008
    Viestejä
    3

    oletus Vs: Dublinin joukkoliikennettä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Tuossa vorlonin DARTeista laittamassa linkissä oli:

    http://www.irishrail.ie/fleet_inform...dart_fleet.asp
    Samalla sivulla on sekä muun lähiliikenteen "brittiläistyyliset" dieselmoottorivaunut, joissa "vanhemmissa" on läpikulku ja kumipäädyt, että vihreät DART-sähkömoottorivanut, joissa ei ole läpikulkua.

    Luulisi noiden dieseleiden olevan brittiläisiä ulkomuotonsa perusteella, mutta ovatkin espanjalaisia ja japanilaisia.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Joukkoliikennettä tämäkin
    kirjoittanut isomolle foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 30.07.2008, 21:02
  2. Cardiffin joukkoliikennettä
    kirjoittanut vorlon foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.05.2008, 01:05
  3. Dublinin raitiotiet
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 03.05.2008, 13:17
  4. Joukkoliikennettä Karlsruhessa
    kirjoittanut late- foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.04.2008, 19:21
  5. Joukkoliikennettä Uumajassa
    kirjoittanut 738 foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.07.2005, 02:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •