Kuvia HKL 161:stä

Rattivaunu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
5,429
Suomen Raitiotieseura ry. ajoi mainiolla Väliosa-Mannella HKL 161 talviajelun, johon sisältyi myös Kampin raitiotien läpiajo kumpaankin suuntaan. Retkellä kävi selväksi, että kyseessä oli samalla ensimmäinen raitiovaunulla käynti Kampin uudella raitiotiellä. Tapahtumasta kuvia täällä.
 
Retkellä kävi selväksi, että kyseessä oli samalla ensimmäinen raitiovaunulla käynti Kampin uudella raitiotiellä.

Ehkä matkustajaraitiovaunulla, mutta esim. juuri ennen SRS:n ajelua Kampin raitiotie ajettiin molempiin suuntiin läpi harjavaunulla.
 
Ehkä matkustajaraitiovaunulla, mutta esim. juuri ennen SRS:n ajelua Kampin raitiotie ajettiin molempiin suuntiin läpi harjavaunulla.
Vaunumme kuljettaja ilmaisikin asian siten, että meitä ennen radalla on käyty vain työkoneilla. Onko harjavaunu raitiovaunu vai työkone, on sitten oma kysymyksensä.
 
http://jno.1g.fi/kuvat/erikoisteema/JNo-foto/2009-01-25/250109+061A.jpg

Tässä kuvassa näkyy hienosti millainen tilanne arkena tulee olemaan, kun ajattelee, että tämä kuva on otettu pyhänä. Takana innokas autoilija (ei taksi tms) työntyy sille kuulumattomalle katuosuudelle sääntöjen vastaisesti. Arkena autoja on tietenkin niin paljon, että kun pysäkillä on ratikka ja bussi, jono tukkii UKK:n ja Fredan risteyksen. Hitaita ajoja kaikille vaan!
 
Ehkä matkustajaraitiovaunulla, mutta esim. juuri ennen SRS:n ajelua Kampin raitiotie ajettiin molempiin suuntiin läpi harjavaunulla.

Lainauksen lihavointi minun, sillä eikös se harjavaunun käynti tänään ole ihan eka kiskokulkuneuvolla käynti tuolla radalla? Tämän viikon aikana tehdyt muut ratapuhdistukset on mun ymmärtääkseni kaikki tehty kumipyörillä.
 
Onko Kampin rata nyt käytettävissä poikkeustilanteita varten, esim. hajonnut vaunu Lasipalatsin pysäkillä?
 
Onko Kampin rata nyt käytettävissä poikkeustilanteita varten, esim. hajonnut vaunu Lasipalatsin pysäkillä?

Tuohon pitäisi tietysti saada vastaus liikenteenohjauksesta, mutta mä en näe mitään syytä miksei se olisi käytettävissä. Autot ja bussit nyt tietysti pikkuhiljaa täyttävät kiskourat hiekalla, mutta ei kai se ihan hetkessä tapahdu?

Sähköt Kampissa on ollut päällä jo ainakin perjantaista lähtien. Vaihdelämmitys on päällä, tosin vaihteet kääntyivät tänään käsin.

(Simonkadulta suoraan Kaivokadulle ei voi missään tapauksessa vielä ajaa, sillä ristikon ajolankaristeyksiä ei ole rakennettu valmiiksi.)
 
Lainauksen lihavointi minun, sillä eikös se harjavaunun käynti tänään ole ihan eka kiskokulkuneuvolla käynti tuolla radalla? Tämän viikon aikana tehdyt muut ratapuhdistukset on mun ymmärtääkseni kaikki tehty kumipyörillä.

Oli siellä käyty harjavaunulla jo viikolla.
 
Kuvauspaikat kartalla -linkki heitti Leppävirran Oravikoskelle.

Muutama kuva näytti olevan Linjojen lenkiltä. Tulkitsenko oikein? :)
 
Miksi muuten linjakilpi tuntuu näyttävän joka kuvassa eri linjaa, oliko kyseessä sen osalta jokin testaus?
 
Miksi muuten linjakilpi tuntuu näyttävän joka kuvassa eri linjaa, oliko kyseessä sen osalta jokin testaus?

Tunnusta vaihdettaessa ne nauhat liikkuvat niin hitaasti, että laukaisemalla oikeassa kohdassa saa kuvaan haluamansa linjatunnuksen, esim. mä kuvasin Linjoilla 7B:n, 4T:n ja 3T:n sillä aikaa kun vaunuun kilvitettiin kakkosta. Määränpäät tosin ei ole synkassa numeroiden kanssa, nehän ovat edessä eri rullissa.

Tarkoituksena meillä oli, että Kampissa ollaan tunnuksella 3T, Uudenmaankadulla 9 ja Linjoilla 2 sekä numeroton Clearchannel.
 
Takaisin
Ylös