Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Kaupunkiliikennettä Fuzhoussa

  1. #16
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kaupunkiliikennettä Fuzhoussa

    Muutamia uusia kuvia Fuzhousta, josta palasimme eilen. Joihinkin kuviin olen liittänyt hieman selostuksia, kuten vaikkapa nämä esimerkit:

    Uusimmissa LNG-matalalattiabusseissa on runsaasti valvontakameroita

    LNG-bussien (nesteytetty maakaasu) tekniset ratkaisut ovat mielestäni varsin mielenkiintoisia

    Moninpaikoin liikennevaloissa on juokseva sekuntikello, joka ilmoittaa jäljellä olevan ajan kulloisenkin valovaiheen päättymiseen. Lisäksi risteyksissä on automaattinen kameravalvonta, joka vahtii itse liikennevalojen noudattamisen lisäksi mm. oikealaista kaista-ajoa, bussikaistoja yms.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #17
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kaupunkiliikennettä Fuzhoussa

    Ja muutamissa suurissa risteyksissä, joissa valonkierto oli vähänkin pidempi (parisen minuuttia) myös bussinkuljettajat sammuttivat ajokkinsa moottorin. Sitten vain käyntiin taas kun valot olivat vaihtumassa (jonka pystyi ennakoimaan em. sekuntinäytöstä).
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #18

    Liittynyt
    05.03.2011
    Sijainti
    Stockholm / Helsinki
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Kaupunkiliikennettä Fuzhoussa

    Kyllähän niinkin lähellä kuin Tukholmassa on viisi valvontakameraa normaaleissa, ja kuusi nivelautoissa. Siellä ollaan todella tyytyväisiä niihin, ja esimerksi töhrimisen määrä on vähentynty niiden johdosta. Jotain missä näkisin HSL:n ottavan mallia.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Moninpaikoin liikennevaloissa on juokseva sekuntikello, joka ilmoittaa jäljellä olevan ajan kulloisenkin valovaiheen päättymiseen. Lisäksi risteyksissä on automaattinen kameravalvonta, joka vahtii itse liikennevalojen noudattamisen lisäksi mm. oikealaista kaista-ajoa, bussikaistoja yms.
    Näitä näkee monessa paikkaa Aasiassa, ainakin sellainen efekti niillä on että ylityksen odotus tuntuu paljon lyhyemmältä, samoin osaa varautua että vieläkö ehtii yli, jolloin keltainen vaihe voi olla lyhyempi.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •