SRS kevätajelu 26.4.2009

Mainiota Zimba-laatua jälleen!

Helsingin pohjoiset erikoisolosuhteet:

kuva Fredan raitiotiestä

Freda on luonnostaan viivasuora, mutta entäs tänä vuonna liikenteelle vihitty upouusi raitiotie?
 
Kiitokset Zimballe hienoista fotoista! Oli kerrassaan mahtavaa päästä jälleen ajelemaan 1959 Karialaisen kyydissä, kun on tuosta jo hetki aikaa, kun olen viimeksi sellaisella mennyt!

Hyvää vappua kaikille foorumilaisille!
 
Väittäisin, että kelirikko! :lol:
:)
Eieiei. Viivasuora rata antaa kylmänkalsean teknokraattisen vaikutelman. Elävästä luonnosta ja sen pehmeistä muodoista innoituksensa hakeva orgaaninen ratalinjaus paitsi elävöittää kaupunkikuvaa, myös luo mielikuvaa raitiovaunusta ekologisena ja luonnonläheisenä liikennemuotona.
 
:)
Eieiei. Viivasuora rata antaa kylmänkalsean teknokraattisen vaikutelman. Elävästä luonnosta ja sen pehmeistä muodoista innoituksensa hakeva orgaaninen ratalinjaus paitsi elävöittää kaupunkikuvaa, myös luo mielikuvaa raitiovaunusta ekologisena ja luonnonläheisenä liikennemuotona.

Ja ennen kaikkea nopeaa sekä pehmeää kyytiä antavana.
 
Vaikka Freda kaartuisi muutaman millin, niin normaalissa raitiotiekaupungissa vastarakennettu raitiotie ei todellakaan poukkoilisi noin. Lisäksi Fredan radasta löytää Varion avulla myös mistä kohtaa kiskot on hitsattu yhteen. Eli sinne vaan ihastelemaan Suomalaista osaamista!
 
On vai? Kannustaisin katsomaan tarkemmin.

Kyllähän se on "viivasuora", mutta ei ehkä geometrian lakien mukaan alkupisteestä loppupisteeseen :)

Syyttä suotta puokkoilevat raiteet eivät noudata Fredalla missään suhteessa kadun luonnollista suoruutta. Asianhan näkee hyvin Zimban kuvasta, jota myös kannustaisin katsomaan tarkemmin.
 
Takaisin
Ylös