Mainiota Zimba-laatua jälleen!
Helsingin pohjoiset erikoisolosuhteet:
kuva Fredan raitiotiestä
Freda on luonnostaan viivasuora, mutta entäs tänä vuonna liikenteelle vihitty upouusi raitiotie?
SRS:n kevätajelu tehtiin tällä kertaa vaunuilla 11 ja 320. Jokunen ruutu ajelusta löytyy osoitteesta http://sim.1g.fi/kuvat/Raitiovaunuja...+kev%E4tajelu/. Yleisön pyynnöstä mukana on tällä kertaa runsaasti detaljikuvia.
Mainiota Zimba-laatua jälleen!
Helsingin pohjoiset erikoisolosuhteet:
kuva Fredan raitiotiestä
Freda on luonnostaan viivasuora, mutta entäs tänä vuonna liikenteelle vihitty upouusi raitiotie?
Kiitokset Zimballe hienoista fotoista! Oli kerrassaan mahtavaa päästä jälleen ajelemaan 1959 Karialaisen kyydissä, kun on tuosta jo hetki aikaa, kun olen viimeksi sellaisella mennyt!
Hyvää vappua kaikille foorumilaisille!
Eieiei. Viivasuora rata antaa kylmänkalsean teknokraattisen vaikutelman. Elävästä luonnosta ja sen pehmeistä muodoista innoituksensa hakeva orgaaninen ratalinjaus paitsi elävöittää kaupunkikuvaa, myös luo mielikuvaa raitiovaunusta ekologisena ja luonnonläheisenä liikennemuotona.
Lisää tehoa joukkoliikenteeseen: matkakortteihin varret!
Vaikka Freda kaartuisi muutaman millin, niin normaalissa raitiotiekaupungissa vastarakennettu raitiotie ei todellakaan poukkoilisi noin. Lisäksi Fredan radasta löytää Varion avulla myös mistä kohtaa kiskot on hitsattu yhteen. Eli sinne vaan ihastelemaan Suomalaista osaamista!
Kyllähän se on "viivasuora", mutta ei ehkä geometrian lakien mukaan alkupisteestä loppupisteeseen
Syyttä suotta puokkoilevat raiteet eivät noudata Fredalla missään suhteessa kadun luonnollista suoruutta. Asianhan näkee hyvin Zimban kuvasta, jota myös kannustaisin katsomaan tarkemmin.