Talvikuvia Laajasalon suunnalta

Kivoja kuvia.

Onkohan muuten tuon vasemman kyljen pystymainoksen materiaali jotain muuta kuin perinteistä tarraa? Aika outoa, että vasta muutaman päivän käytössä olleessa bussissa on jo mainos (auto 1022). Ennenvanhaanhan oli tietty aikaraja, ennen kuin uuden bussin maalipinnalle sai liimata mainoksia.
 
Heh, hieman on kalusto muuttunut niistä ajoista, kun itse aloittelin kuljettajanuraani Laajasalossa heinäkuussa 1997. Linjoilla 84, 85 ja 86 oli yksi matala kullakin, mutta kaluston selkärankana olivat Wiima K202:t. :)
 
Sääli, ettei TEP70 päässyt aloittamaan kuljettajanuraansa Laajasalon suunnalla kymmentä vuotta aikaisemmin: silloin kaluston selkärangan olisi muodostaneet asjanmukaiset bussit! :D
 
Sääli, ettei TEP70 päässyt aloittamaan kuljettajanuraansa Laajasalon suunnalla kymmentä vuotta aikaisemmin: silloin kaluston selkärangan olisi muodostaneet asjanmukaiset bussit! :D
Ai jai noita aikoja, kun kaluston selkärangan muodostivat Varhan varikon 86- ja 88-malliset Volvo B10M/Wiima K202:set. Samaa laatua oli myös mm. Vuosaaren linjoilla ennen metroa.

Varhan 89- ja 91-malliset Volvothan, jotka olivat uudempaa tyyppiä, oli sijoitettu paljolti sellaisille linjoille, joilla oli ns. kierrätystä (ts. linjaa vaihdettiin aina päätepysäkillä). Näitä oli mm. h92, h94A ja h97. Ja taisivat ne 2,6 metriä leveät autot 8962-8966 olla eteenkin linjoilla h83 ja h88, koska niissähän oli kauko-ohjattavat matriisi-linjakilvet ja nämä kaksi linjaa oli pitkään nidottu toisiinsa juurikin kierrätyksen avulla.
 
Takaisin
Ylös