Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/57

Viestiketju: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

  1. #31
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    23.10.2010
    Viestejä
    200

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Kiitos taas kerran mahtavista kuvista. Oikein vatsapohjaa kutittelee, kun ajattelee koko juttua: kaksi vuotta sitten alueella oli satakoneita, satamarata ja ties mitä. Nyt ratikkakiskot, jotka ovat tosi urbaani juttu.

    Olen katusuunnitelmat kyllä HKR:n sivuilla nähnyt, mutta tuleekohan kasin silmukka siihen kohtaan, johon nykyiset kiskot päättyvät? Ihmetetyttää myös, miten liikenteen aloittaminen voi venyä 1.1.2012, kun näin pitkällä ollaan jo. Voiko jonkun sähkönsyöttöaseman rakentaminen viedä niin kauan?

  2. #32
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    On hienoa ja kattavaa kuvitusta todella.
    No se viivästys on vain nelisen kuukautta.
    Verrattuna vaikka raide-Jokerin edistymiseen se on vain pieni , pieni hetki.

  3. #33
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut I-Tuovinen Näytä viesti
    Olen katusuunnitelmat kyllä HKR:n sivuilla nähnyt, mutta tuleekohan kasin silmukka siihen kohtaan, johon nykyiset kiskot päättyvät? Ihmetetyttää myös, miten liikenteen aloittaminen voi venyä 1.1.2012, kun näin pitkällä ollaan jo. Voiko jonkun sähkönsyöttöaseman rakentaminen viedä niin kauan?
    Kuvista en ihan pysty tunnistamaan mihin asti kiskot on tehty. Luulen, että niitä tulee vielä hieman lisää, mutta silmukka on aika pian kohdalla. Katsuunnitelmakoostetta ei ole nyt käsillä. Silmukkahan on pitkällä tähtäimellä väliaikainen, mutta seisonee kuitenkin paikallaan ainakin viisi vuotta. Silmukan malli saatiin lopullisesti löytyä lukkoon vasta vajaa kuukausi sitten ja muun muassa kuvissakin näkyvää korkeaa maavallia pitää hiukan siirtää sen tieltä.

    Viivytys johtuu lähinnä siitä, että sähkönsyöttöasema tulee kerrostalon alakertaan. Kerrostalon rakentaminen puolestaan hiukan siirtyi, joten kokonaisuutta olisi hankalaa saada kuntoon syysliikenteen alkuun. Siirtämällä suoraan vuodenvaihteeseen yritetään samalla saada vähän testausaikaa valmiille yhteydelle. Radan pitäisi näillä näkymin olla liikennöintikunnossa jo marraskuussa. Ysin radathan valmistuivat vasta aivan viime tipassa.

  4. #34
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Kameramies on viimein herännyt talviunilta. Heti aluksi linssin eteen osui Lapinlahdenkadun ja Malminrinteen risteystyömaa, jonne on tänä viikonloppuna ilmestynyt kiskotusta. Uusia kuvia onkin tarjolla alkaen tästä.

  5. #35
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Työt ovat hiukan edistyneet varsinkin Lapinlahdenkadun risteyksen lähistöllä edellisen kuvapäivityksen jälkeen. Uusia kuvia alkaen tästä kuvasta.

  6. #36
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Kiskotusta on jatkettu Ruoholahdenkadulla ja Jätkäsaarenlaiturilla. Uutta kiskotusta on myös tulevalla Tyynenmerenkadulla. Kuvastoa lienee mielekästä tutkailla alkaen tästä kuvasta.

  7. #37
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Ketjun teemaan liittyviä kuvia on lisätty Jätkäsaari-kansioon alkaen tästä kuvasta.

  8. #38
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Kameraa on ulkoilutettu tänään Jätkäsaaren raitioteiden työmailla, ensin Kampintorilla ja sen jälkeen Ruoholahdenkadulla - ja lopulta Jätkäsaaren puolella. Uusia kuvia on katseltavissa alkaen tästä kuvasta.

  9. #39

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kameraa on ulkoilutettu tänään Jätkäsaaren raitioteiden työmailla, ensin Kampintorilla ja sen jälkeen Ruoholahdenkadulla - ja lopulta Jätkäsaaren puolella. Uusia kuvia on katseltavissa alkaen tästä kuvasta.
    Tämän kuvan kuvatekstissä mainitset, että kääntösilmukka puuttuu. Se taitaa juuri ja juuri rajautua kuvastasi pois, mutta kyllä siellä kääntösilmukantapainen on jo olemassa kivikasan juurella. Minkäänlaista yhteyttä aiemmin rakennettuun rataan ei ole.

  10. #40
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kameraa on ulkoilutettu tänään Jätkäsaaren raitioteiden työmailla, ensin Kampintorilla ja sen jälkeen Ruoholahdenkadulla - ja lopulta Jätkäsaaren puolella. Uusia kuvia on katseltavissa alkaen tästä kuvasta.
    Ruoholahdenkadun kuvista näkee taas niin selvästi miten mahdotonta täällä on rakentaa suoraa raidetta suoralle kadulle.
    Varmastikaan noissa mutkissa ei ole siirtymäkaaria, kun ei kerran ollut 1800 -luvullakaan.

  11. #41
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Ruoholahdenkadun kuvista näkee taas niin selvästi miten mahdotonta täällä on rakentaa suoraa raidetta suoralle kadulle.
    Suoraa rataa voidaan rakentaa helposti, jos tyydytään kulkemaan henkilöautojen seassa. Jos ei haluta kulkea muun liikenteen seassa, on väistettävä muun liikenteen tarvitsemia rakenteita. Kadun suunnittelussa kun on muitakin osapuolia kuin raitiotie. Kuvista muuten myös näkee aika selvästi, ettei kadun keskilinja ole suora. Toinen reuna siirtyy noin kymmenen metriä Lastenlehdon puiston muurin jälkeen. Ihan pelkän raitiotienkin kannalta tällä on se vaikutus, että pysäkit on sijoitettava leveämmälle osuudelle ja raitiotiessä on silloin oltava sivuttaissiirtymä pysäkkilaiturien takia.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Varmastikaan noissa mutkissa ei ole siirtymäkaaria, kun ei kerran ollut 1800 -luvullakaan.
    Määrittelykysymys. Onhan Helsingissä käytännöllisesti katsoen kaikissa kaarteissa tasoitusjaksot. Klotoidisiirtymiä ei ole.

  12. #42
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Suoraa rataa voidaan rakentaa helposti, jos tyydytään kulkemaan henkilöautojen seassa.
    Olishan se Ruoholahdenkadulla onnistunut muutenkin, sijoittamalla ratikkarata kadun eteläreunaan Hietalahdenkadun itäpuolella.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Jos ei haluta kulkea muun liikenteen seassa, on väistettävä muun liikenteen tarvitsemia rakenteita.
    Mieluummin niin päin, että muun liikenteen on väistettävä raitiotien tarvitsemia rakenteita. Ratikka on katutilan käyttäjistä raskain.

    Sinänsä nuo Ruoholahdenkadun sivuttaissiirtymät eivät kuitenkaan minusta näytä kovin pahoilta. Hassuilta kylläkin. Mutta tuskin ne matkustettaessa juuri tuntuu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #43
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    kyllä siellä kääntösilmukantapainen on jo olemassa kivikasan juurella. Minkäänlaista yhteyttä aiemmin rakennettuun rataan ei ole.
    Kävin tänään näppäämässä pari kännykkäkuvaa. Ensimmäisessä näkyy silmukan alussa oleva vaihde sekä tuplakiskotusta kaarteessa. Jälkimmäisessä ollaan lähtöpysäkkien kohdalla. Saukonpaateenhan tulee kaksi lähtölaituria samaan tapaan kuin Käpylässäkin.

    Kuvien laatu nyt on mitä on, mutta jotain niistä näkee.

    Nimi: saukonpaasi1.jpg
Katselukertoja: 325
Koko: 78,6 KBNimi: saukonpaasi2.jpg
Katselukertoja: 324
Koko: 84,0 KB
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #44
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kävin tänään näppäämässä pari kännykkäkuvaa. Ensimmäisessä näkyy silmukan alussa oleva vaihde sekä tuplakiskotusta kaarteessa.
    Näyttäisi olevan käsikäyttöinen vaihde. Kai jossain pitää säästää.

  15. #45
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Näyttäisi olevan käsikäyttöinen vaihde.
    Mistä tuon voi nähdä tai päätellä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Kai jossain pitää säästää.
    No joo, silmukkahan on vain tilapäinen. Mutta silti ihmettelen, jos tuo kylmäksi jää. Pitkä sivuraide ja varsinkin kahden lähtölaiturin poikkeuksellinen järjestely kun on tehty sitä silmälläpitäen, että Välimerenkadun linjakin saattaa ehtiä tämän tilapäisen silmukan käyttäjäksi. Ja silloinhan siinä sitten vekslaillaan jatkuvasti, kun on kaksi linjaa, jotka lähtevät eri raiteilta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Jätkäsaaren raitiotie
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1000
    Viimeisin viesti: 17.09.2014, 14:10
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Sm5-kuvia
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 31.12.2008, 14:43
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •