Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-57/57

Viestiketju: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

  1. #46
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mistä tuon voi nähdä tai päätellä?
    No vaikka tästä.
    http://www.raitio.org/ratikat/helsin...a_ara_2005.jpg
    Hieman enemmän on rautaista tavaraa kiskojen välissä, kun on sähkökääntö. Tämä on Arabiasta.

  2. #47
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Olishan se Ruoholahdenkadulla onnistunut muutenkin, sijoittamalla ratikkarata kadun eteläreunaan Hietalahdenkadun itäpuolella.
    Osa mutkista olisi kieltämättä näin saatu pois. Ei tosin ole tältä istumalta selvää voisiko jalkakäytävä olla koko matkalla saman levyinen, jotta kiskot todella olisivat suorat. Jalkakäytävän leveys määräytyisi silloin kapeimmasta poikkileikkauksesta eli leveälläkin kohdalla jalankulkijat ja jalkakäytävän puoleinen ratikkapysäkki saattaisivat kärsiä kapeimman kohdan tarpeista.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mieluummin niin päin, että muun liikenteen on väistettävä raitiotien tarvitsemia rakenteita. Ratikka on katutilan käyttäjistä raskain.
    Lähtökohtaisesti näin. Kun kuitenkin valmiilla kadulla on seinät vastassa molemmilla puolilla, on sovittaminen aloitettava seinistä. Pysäkkien, suojatiekorokkeiden ja kääntymiskaistojen tilaa ei voida ottaa siirtämällä taloja. Ruoholahdenkadulla bussien kääntymiskaista on Länsimetron valmistumiseen asti käytännössä välttämätön. Nyt toteutettavalla ratkaisulla bussien ei tarvitse mennä raitiotien kanssa ristiin. Minusta tämä on tarvittavista mutkista huolimatta parempi vaihtoehto kuin risteäminen, joka asettaisi koko Länsiväylän bussiliikenteen ja Jätkäsaaren raitiolinjan vastakkain. Länsimetron valmistumisen jälkeen pitää miettiä onko järjestelyä syytä muuttaa, kun kiskot seuraavan kerran uusitaan.

    Asiaan liittyen: Monilla periaatteessa suorillakin kaduilla talojen julkisivulinja ja sitä myöten katualueen leveys vaihtelevat. Esimerkiksi paljon parjatulla Fredrikinkadulla länsipuolen talot ovat eri linjassa Rautatiekatujen pohjois- ja eteläpuolella.

  3. #48
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut late- Näytä viesti
    Ruoholahdenkadulla bussien kääntymiskaista on Länsimetron valmistumiseen asti käytännössä välttämätön. Nyt toteutettavalla ratkaisulla bussien ei tarvitse mennä raitiotien kanssa ristiin. Minusta tämä on tarvittavista mutkista huolimatta parempi vaihtoehto kuin risteäminen, joka asettaisi koko Länsiväylän bussiliikenteen ja Jätkäsaaren raitiolinjan vastakkain.
    Tämä onkin yksi niistä Ruoholahdenkadun toteutuksen parhaista puolista. Että sallitaan raitiotien kulkea ikään kuin vastavirtaan tuossa kohtaa. Sivuttaissiirtymä on pieni hinta maksettavaksi siitä, etteivät bussit ja ratikat ole toistensa tiellä. Tosin sivuttaisssiirtymää siitä olisi tullut silloinkin, jos kääntyvien bussien kaista olisi ratikkakaistojen eteläpuolella.

    Muuta hyvää on liikennevalojen minimimäärä ja luova ratkaisu Lapinlahdenkadun kiertoliittymässä. Luulen, että tuosta tulee loppujen lopuksi aika sujuva reitti.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #49

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Muuta hyvää on liikennevalojen minimimäärä ja luova ratkaisu Lapinlahdenkadun kiertoliittymässä. Luulen, että tuosta tulee loppujen lopuksi aika sujuva reitti.
    Minkälainen ratkaisu siinä kiertoliittymässä on, kun ei noista kuvista kunnolla sitä ympyrää nähnyt. Meneekö kiskot keskeltä, vai?

  5. #50
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Se näkyy suht hyvin kuvassa tällä sivulla: http://www.raitio.org/news/uutis11/uutis112.htm Scrollaa alas kunnes tulee kuva, jonka kuvateksti alkaa "Lapinlahdenpuistikon...". Siitä näkyy, että ratikka kulkee ympyrän pohjoislaitaa molemmissa suunnissa. Eli kohdassa, missä autoliikenne on yksisuuntaista, ratikkaliikenne onkin kaksisuuntaista. Jokerivaloilla sitten pysäytetään autot, kun vastavirran ratikka on tulossa. Tällä tavoin raitiolinja on huomattavasti suorempi.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #51
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Minkälainen ratkaisu siinä kiertoliittymässä on, kun ei noista kuvista kunnolla sitä ympyrää nähnyt. Meneekö kiskot keskeltä, vai?
    Näkyisikö tässä? Lapinlahdenkadun kiertoliittymä valmistumassa.

  7. #52

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Se näkyy suht hyvin kuvassa tällä sivulla: http://www.raitio.org/news/uutis11/uutis112.htm Scrollaa alas kunnes tulee kuva, jonka kuvateksti alkaa "Lapinlahdenpuistikon...". Siitä näkyy, että ratikka kulkee ympyrän pohjoislaitaa molemmissa suunnissa. Eli kohdassa, missä autoliikenne on yksisuuntaista, ratikkaliikenne onkin kaksisuuntaista. Jokerivaloilla sitten pysäytetään autot, kun vastavirran ratikka on tulossa. Tällä tavoin raitiolinja on huomattavasti suorempi.
    Tuohan ainakin kuulostaa paremmalta ratkaisulta. Saa nähdä lähtevätkö autoilijat kiskoja seuraamaan. Voi olla että lähtevätkin, sen näkee jossain vaiheessa. Millon tuolle osuudella tuli liikennettä? Ei tainnut olla vielä vuodenvaihteessa?

  8. #53
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Aika tarkkaan vuoden päästä pitäisi linjaliikenteen alkaa, syyskauden alussa 2012.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #54
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Jätkäsaaren raitiotietä (Saukonpaateen johtavaa) kytketään kiinni muuhun rataverkkoon Ruoholahdessa. Uusia kuvia alkaen tästä.

  10. #55
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Aikaa on kulunut ja H-hetki lähestyy. Lokakuun aikana Saukonpaaden haaran pitkälle osuudelle on vedetty ilmajohdot paikoilleen. Ilmajohdotus ei ulotu Itämerenkadulle vielä, eikä myöskään Saukonpaaden kääntösilmukkaan. Tuoreita kuvia alkaen tästä kuvasta.

  11. #56
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Aikaa on kulunut ja H-hetki lähestyy.
    Samoilla sanoilla voisi aloittaa tälläkin kerralla, tosin nyt puhutaan linjan 9 tilanteesta. Ajolankaa on viritelty paikoilleen Jätkäsaaren päässä, tähän mennessä suunnassa satamasta Kamppiin. Kuvaushetkeen mennessä lankaa oli Ruoholahdenrantaan saakka, sitä vastoin Ruoholahdenkadulla on vasta kannatinlangat. Uusimmat kuvat alkaen tästä kuvasta.

  12. #57
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta

    Kameraa ulkoilutettiin tällä kerralla Länsiterminaalin päässä. Ihan vielä rataosa ei ole koeajettavassa kunnossa, mutta sekin aika koittaa hyvin pian. Jännite lienee jo kytketty ajolankoihin. Raideyhteys on ollut yhtenäinen jo hyvän aikaa.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Jätkäsaaren raitiotie
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1000
    Viimeisin viesti: 17.09.2014, 14:10
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Sm5-kuvia
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 31.12.2008, 14:43
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •