Näytetään tulokset 1-12/12

Viestiketju: Kuvia Oslosta

  1. #1
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Kuvia Oslosta

    Valokuvia matkaltani Osloon löytyy osoitteesta http://lauri.1g.fi/joukkol/kuvat/norja/oslo/
    --
    Lauri Räty

  2. #2
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus

    Kiitos kuvista!

    Sikäli toki hyvä että nykyisin 50% verkosta ei enää ole lakkautusuhan alla kuten vuonna 2002.

    Erityisesti huomiota kiinnittivät Solli plassin ja Nationaltheatret - pysäkin suuret ympäristötaideteokset liikennympyröissä. Onko tämä se 1990-luvun puolivälissä rakennettu uusi osuus Oslon keskustassa?

  3. #3
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Kiitokset kuvista minunkin puolestani. Tuossahan on enemmän kuvia kuin norjalaisten harrastajien sivuilla yleensä! Nähtävästi nuo uudet kahdeksanakseliset nivelvaunutkin ovat jo melko täydellisesti liikenteessä. Linjastoakin on rationalisoitu viime vuosina. Ongelmat liittyvät lähinnä joukkoliikenteen etuisuuksien puutteeseen ja joiltakin osin pintaliikenteen lakkauttamiseen tietyillä osuuksilla metron kannattavuuden parantamiseksi.
    terveisin
    JE

  4. #4
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus

    Kiitos, Lauri, erittäin mainiosta kuvamateriaalista!

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus

    Kiitoksia kommenteistanne.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JE
    Ongelmat liittyvät lähinnä joukkoliikenteen etuisuuksien puutteeseen ja joiltakin osin pintaliikenteen lakkauttamiseen tietyillä osuuksilla metron kannattavuuden parantamiseksi.
    Minä en havainnut mitään kovin suuria ongelmia Oslon joukkoliikennejärjestelmässä. Kokonaisuudessaan eri liikennemuotojen verkosto oli kattava ja liikkuminen oli selkeää, johdonmukaista ja ylättävän ripeää. Oslossa kaduilla ja teillä kulkeva joukkoliikenne ei havaintojeni mukaan kärsi muun liikenteen aiheuttamista ruuhkista. Lisäksi liikennevaloetuisuusjärjestelmä näytti olevan käytössä raitiovaunulinjoilla sekä osalla keskustan läpi ajavilla runkolinjoilla (ainakin linjoilla 30-33 sekä 37). Lisäksi joukkoliikenteellä on runsaasti fyysisiä etuuksia kuten kuvaamani kiertoliittymiä halkovat raitiotiet.

    Hieman jäin kaipaamaan laajempaa raitiotieverkostoa. Raitiovaunu tuntui olevan oslolaisten tapa kulkea ja moniin, etenkin itäisiin kaupunginosiin voisi kuvitella kuljettavan raitiovaunulla nykyisen kevyen metron sijaan. Nykyinen metro oli hienoinen pettymys kun vuoroväli haaroilla oli tiheimmillään 15 minuuttia. Lisäksi melko suurena heikkoutena pidin pysäkkien ja bussiterminaalien huonoa suunnittelua. Ehkäpä bussiliikenteen kehittäminen on jäänyt hieman jälkeen raitiovaunujen ja metron vuoksi.

    Oslossa ollaan yhä kehittämässä raitioteitä ja vahvistamassa Jernbanetorgetin asemaa raitioteiden solmukohtana. Oslo Sporveienin verkkosivuilla on runsaasti tietoa kaupungin joukkoliikenteen kehittämiskohteista ja asiat ovat valjenneet paremmin kaupungissa vierailun päätteeksi.
    --
    Lauri Räty

  6. #6
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lauri Räty
    Minä en havainnut mitään kovin suuria ongelmia Oslon joukkoliikennejärjestelmässä. Kokonaisuudessaan eri liikennemuotojen verkosto oli kattava ja liikkuminen oli selkeää, johdonmukaista ja ylättävän ripeää. Oslossa kaduilla ja teillä kulkeva joukkoliikenne ei havaintojeni mukaan kärsi muun liikenteen aiheuttamista ruuhkista.
    Kiintoisaa kuulla! Muistelen vain sitä vuoden 2002 tilannetta, jolloin raitiotietä vastaan puhui mm. juuri linjojen tukkoisuus, lakkautusuhkahan koski ensi sijassa juuri linjoja, joilla omia kaistoja oli vähiten.
    terveisin
    JE

  7. #7

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus

    Oslon trikke-verkko on ollut melko laaja, mutta sattuneista syistä siitä on lakkautettu vuosien saatossa pätkä sieltä, pätkä täältä. Osin nykyisen runkolinjan 37 reitillä kulki aikoinaan mm. Sagene ring -ratikkalinja. Nykyisellään 37:aa ajetaan ruuhkassa 5 min välein ja päivällä 7,5 min välein, joten se olisi muunnettavissa ratikkalinjaksi. Toinen linja, jonka voisi muuttaa ratikkalinjaksi olisi ent. bussipuolen lippulaiva linja 20 Skøyen-Galgeberg. Linja on entinen johdinautolinja ja nykyisellään sitä ajetaan ruuhkassa 6 min välein. Kiskojakin on Skøyenin ja Majorstuan välillä melkein koko matkalla.

    Jatkan tätä säiettä kahdessa uudessa säikeessä metro- ja ratikkaosastoilla.

    Piirka

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Oslosta

    Tässä vaiheessa minulla on esittää pienehkö määrä (vain 97 kpl) T-bane-aiheisia kuvia Oslosta. Kuvat on otettu 21. - 23.4.2008.
    Metrokuvat ovat täällä. Raitiovaunu- yms. kuvat esittelen hieman myöhemmin.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kuvia Oslosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tässä vaiheessa minulla on esittää pienehkö määrä (vain 97 kpl) T-bane-aiheisia kuvia Oslosta. Kuvat on otettu 21. - 23.4.2008.
    Metrokuvat ovat täällä. Raitiovaunu- yms. kuvat esittelen hieman myöhemmin.
    Kiitos hienoista kuvista, Rattivaunu. On kiintoisaa nähdä, miten simppelejä ja toimivia asemaratkaisuja voi sivuvirtakiskolla varustetussa metrojärjestelmässäkin olla. Puhumattakaan Holmenkollenin radan ilmajohtoradoista.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Oslosta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Kiitos hienoista kuvista, Rattivaunu.
    Kiitos kiitoksista. Seuraavaksi tutustutaan kuvien avulla raitiovaunuliikenteeseen. Kuvissa on myös jotain johdinautoihin liittyvää tai niiden (samoin raitiovaunujen) korvaajia. Aivan aluksi esitetään muutama kuva raitiovaunumuseosta. Kuvat

  11. #11
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kuvia Oslosta

    Oslon kaupunkibusseista kiinnostuneita varten on koottu 19 kuvan kansio.

  12. #12
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Kuvia Oslosta

    Kenen tekemä kone tämä pysäkkinäyttö voi olla?

    /Skurubisin
    Helsingfors har ein somletrikk!

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia 1.1.11
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 01.01.2011, 15:41
  2. jtm:n kuvia
    kirjoittanut jtm foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 13.07.2009, 18:58
  3. Kuvia HKL 161:stä
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 27.01.2009, 20:00
  4. Sm5-kuvia
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 31.12.2008, 14:43
  5. BT-kuvia
    kirjoittanut Bussiterminaali foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 25.05.2008, 16:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •