Autoton päivä 22.9.2011

Liittynyt
8 Heinäkuu 2007
Viestit
957
Tässä löytyy kuvia tämänpäiväisestä tapahtumasta Narinkkatorilla, Kampissa. Kuvissa HelBin ja WL:n uusimmat linja-autot.
 
Onkos toi Golden dragon jokin "matalalattiabussi"? Laskinko oikein, että auton takaovella pääsee hämmästyttävällä viidellä askelmalla vasta ulos... Varsin korkealattiainen on!
 
Onkos toi Golden dragon jokin "matalalattiabussi"? Laskinko oikein, että auton takaovella pääsee hämmästyttävällä viidellä askelmalla vasta ulos... Varsin korkealattiainen on!
On HSL:n laskujen mukaan. Liikennöitsijät eivät satsaa täysmataliin eli portaattomiin busseihin, koska niistä saa vain 0,25 kalustopistettä enemmän. Takaovella saa olla vaikka seitsemän porrasta, HSL silti pitää sellaista ratkaisua "matalalattiaisena".
 
Kai niissä kuitenkin on "low entry", eli etu- ja keskiovet täysmatalia? Se, että perä on korkea alkaa olla Suomessa ihan normikäytäntö, oletettavasti mm. paremman kelisietoisuuden takia.
 
Kai niissä kuitenkin on "low entry", eli etu- ja keskiovet täysmatalia? Se, että perä on korkea alkaa olla Suomessa ihan normikäytäntö, oletettavasti mm. paremman kelisietoisuuden takia.
Toki on, mutta HSL laskee sen matalattiaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos toi Golden dragon jokin "matalalattiabussi"? Laskinko oikein, että auton takaovella pääsee hämmästyttävällä viidellä askelmalla vasta ulos... Varsin korkealattiainen on!

En nyt millään muistako rappusta vaikka Scalassa on mutta onko sen vähempää?

Kai niissä kuitenkin on "low entry", eli etu- ja keskiovet täysmatalia?

Ovat tietenkin.
 
Täysmataluuden vaatiminen on suurin piirtein samalla tasolla olevaa valitusta kuin istumapaikkojen vaatiminen: onhan se ihan kiva, mutta suurimmalla osalla matkustajista on toimivat jalat eikä toimiva liikenne edellytä täyttä esteettömyyttä muille kuin esteettömyyttä tosiasiassa vaativille.

Täysmataluudesta ja isoista ovista on toisaalta hyötyä seisomapaikkoja lisätessä, kun ruuhkaisilla linjoilla konkreettista etua tulee sekä matkustajakapasiteetista (tiiviitä seisomapaikkoja) että kätevyydestä pysäkillä (vähemmän kapeita käytäviä, vähemmän hidastavia portaita).
 
Viimeksi muokattu:
Laskinko oikein, että auton takaovella pääsee hämmästyttävällä viidellä askelmalla vasta ulos...

Laskit oikein, mikäli portaaksi lasketaan myös tuo penkin "jalkatilan" ja käytävän välinen porras. Käytävältä näyttäisi olevan neljä askelmaa maahan asti, eli kolme askelmaa "matalalattiatasolle".
 
Takaisin
Ylös