Liikennettä Lahdessa

Mielenkiintoisia kuvia. Itseänikin kiinnostaisi käydä tutustumassa tuohon Lahden paikallisliikenteeseen, ja erityisesti tuohon Kabus TM-6Z2/6800 harvinaisuuteen. Linjalla 21 niitä näkyy noiden kuvien perusteella liikkuvan. Huomasitko muita linjoja joilla niiden bongaaminen olisi mahdollista?
 
738 sanoi:
Mielenkiintoisia kuvia. Itseänikin kiinnostaisi käydä tutustumassa tuohon Lahden paikallisliikenteeseen, ja erityisesti tuohon Kabus TM-6Z2/6800 harvinaisuuteen. Linjalla 21 niitä näkyy noiden kuvien perusteella liikkuvan. Huomasitko muita linjoja joilla niiden bongaaminen olisi mahdollista?
Linjalla 21 niitä on käsittääkseni esiintynyt alusta pitäen. Jotenkin tuona kuvauspäivänä matalat autot olivat aika vähissä. Nk. Uukkareita (Carrus K204 City U) en onnistunut näkemään linjalla ainuttakaan ja noita matala-Kabusejakin bongasin alle puolenkymmentä. Jossain vaiheessa Kabus TM6Z2:ia taisi kulkea myös linjalla 5.
 
Rattivaunun kuvista tuli mieleen oma käyntini Lahdessa toukokuun lopulla. Silloin ajossa oli laatikko-Wiimojen seassa sentään muutama City U ja matala Kabus.
Kuvat löytyvät täältä.
 
Nyt selvisi sitten tuon Pekolan 57(Scania CK113CLB) sijoituspaikka kun katseli noita jacin kuvia. Olen tähän mennessä bongannut vain auton 56 akselilta Hki-Tervakoski-Hml.
 
Onko Lahdessa joukkoliikenne tosiaan noin suosittua. Bussit ovat tyhjiä, vaikka ne ovat kuvasta päätellen kuvattu Keskustassa. Onko lippujen hinnat sitten sen verran kalliit, että se ei houkuttele ihmisiä käyttämään joukkoliikennettä :?:
 
JT sanoi:
Onko Lahdessa joukkoliikenne tosiaan noin suosittua. Bussit ovat tyhjiä, vaikka ne ovat kuvasta päätellen kuvattu Keskustassa. Onko lippujen hinnat sitten sen verran kalliit, että se ei houkuttele ihmisiä käyttämään joukkoliikennettä?

Tyypillinen näky suomalaisessa keskisuuressa kaupungissa kesäaikaan. Joukkoliikenteen pahin "kilpailija" on polkupyörä ja vasta erityisen kylmät tai sateiset päivät tuovat busseihin täytettä. Tällöin kertalippujen myyntikin voi moninkertaistua kauniisiin kesäpäiviin verrattuna.
 
Positiivinen yllätys lahtelaisessa kaupunkiliikenteessä näkyy olevan se, että linjanumerot ovat selkeästi näkyvissä omilla paikoillaan - jopa takanakin. Etenkin takakilven paikkansapitämättömyys on jo kansan tapa Jyväskylässä, alkaa yleistyä Helsingissäkin.
 
Kuukausi kulunut Rattivaunun kuvista ja nyt lienee sopiva hetki esittää omia otoksia. Ne löytyvät täältä. Tuttuun tapaan pari ensimmäistä kuvaa ei liity mitenkään mihinkään, mutta ne vaan oli sopivasti kameran kortilla ;)

Otetaan ilomielin kuvausvinkkejä vastaan - missä olisi herkullisimmat kuvauspaikat Lahdessa. Torin ja linja-autoaseman ympäristö on jo varmaan nähty. Seuraavalla reissulla panostanen jonnekin linjojen 30,31,32 varteen, mutta muita?
 
Pari viikkoa kulunut Killerpopin kuvista. Esittelenpä siis omat tuotokseni. Ne löytyvät täältä.

Mukaan mahtuu myös kuvia Helsingistä - tarkemmin sanottuna Haagasta ja Vuosaaresta. Ja mahtuupa mukaan myös eräs aivan hiljattain korjattu metrovaunupari, johon on saatu sähköiset linjakilvet.

Lahden kuvat ovat ensimmäisenä, vaikka aikajärjestyksessä ne otettiinkin viimeisenä.

P.S. Eipä ainakaan vielä näkynyt Reissu Ruodin uusvanhoja matalalattia-autoja liikenteessä.
 
a__m sanoi:
Positiivinen yllätys lahtelaisessa kaupunkiliikenteessä näkyy olevan se, että linjanumerot ovat selkeästi näkyvissä omilla paikoillaan - jopa takanakin.
Myös pysäkkien nimet ovat Lahdessa yleisesti merkitty isolla tekstillä, jotta sen liikkuvasta bussistakin pystyy lukemaan. Pysäkin kautta ajavien linjojen numerot ja määränpäät sitten taas monasti puuttuvat, toisaalta paikantamista helpottaa katosten linjakarttoihin lisätty "olet tässä" -merkintä.
 
Olisiko kellään laittaa tänne kuvia lahtelaisista autoista vanhoissa väreissään? Muistan lapsuudesta Lahden läpiajamiset mökille ja Lahden Liikenteen sinisten autojen bongauksen. Oliko jollain yhtiöllä myös vihreä-punainen väritys?
 
Takaisin
Ylös