Päivitetty kierros Lahdesta löytyypi täältä. Tällä kertaa yritin kuvata jossain aivan muualla kuin torilla ja ilmeisen hyvin siinä onnistuinkin. Kuvia yhteensä 69 kpl.
Päivitetty kierros Lahdesta löytyypi täältä. Tällä kertaa yritin kuvata jossain aivan muualla kuin torilla ja ilmeisen hyvin siinä onnistuinkin. Kuvia yhteensä 69 kpl.
Mistäpäin Lahtea mahtaa tämä kuva olla?
Kiinnostaisi käydä itsekin vilkaisemassa, kun Lahdessa seuraavan kerran käväisen.
Tuo on keskustan ja Sopenkorven välissä, Salpausselänkadun risteyksen tienoilta. Satamaradanpolku on tuo kevyenliikenteen väylä joka menee messukeskuksen ja jäähallin välistä. Kiskot päättyvät Jalkarannantien risteykseen, jonka jälkeen vanhasta ratalinjasta muistuttaa enää pelkkä kevyen liikenteen väylän alittava kevyen liikenteen tunneliAlunperin kirjoittanut viima
![]()
Tässä kuvassa näkynee valtatie 12 taustalla.
Jotain vinkkiä löyty vaunut.orgista
Killerpopin elokuisia kuvia selaillessa löytyi tällainen bussi linjalla 13. Sivukilvessä oli tosin jokunen vuosi sitten kuopattu linja 14 Koivukumpuun. Muistan joskus nähneeni kuvan, jossa sivulinjakilvessä oli linjanumero 33. Mistä minne sillä pääsi Lahdessa?
Tuo linjan 13 bussi valmistettu näköjään v. 1983 eli 22 vuotta sitten! Heräsi sellainen mielleyhtymä, että jospa Lahdessa oltaisiin 1950-luvulla rakennettu johdinautoverkosto... Sitten johdinautoliikenne olisi päätynyt Lahden Liikenteen tapaan Koiviston Auton ajettavaksi, niin siellä ajeltaisiin edelleen alkuperäisillä 50-luvun trollikoilla...
Piirka
Heinäkuun neljännen päivän (2006) kuvia löytyy täältä.
Lehtimäellä on Scala?!? LEHTIMÄELLÄ ON SCALA?!?Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
Kaksi niitä pitäisi olla..., euro 4:iä ovat ihan.Alunperin kirjoittanut Koala
Miten Lahdessa voi olla tällaista museokalustoa kesäliikenteessä?!?
Kabus-kaupungeissa kaikki taitaa olla mahdollista...Alunperin kirjoittanut TEP70
Tämän bongasin 1.7. jopa lauantailiikenteessä.Alunperin kirjoittanut TEP70
![]()
Noiden Lahden Linjojen entisten autojen suhteen kannattaa aina muistaa se, että niitä "haudottiin" autohallissa vuosikausia ennen liikenteeseen ottamista. Edellä esille tullut K201 on saattanut astua todelliseen palvelukseen vasta 1980-luvun aivan lopulla. Toki K201 on heinäkuun liikenteessä aika häkellyttävä ilmestys... Tosin ei niin häkellyttävä kuin joku vuoden 1981 Scania CR112, jonka eilen (12.7.2006) näin Tallinnassa TAK:lla ajossa ihan normaalilla linjalla.![]()
Valokuvia Lahden paikallisliikenteestä 4.10.2006
--
Lauri Räty
Ylimmän kuvan auto (LL 311 / FAB-346) ei ole Scania N112. Ensimmäisessä päivityksessä jostain syystä niin väitetään. FAB-kilpiset "oikeat N-Scaniat" ovat sitäpaitsi mallia N113CLB. Kuvan FAB-346 on kuitenkin mahuri-Volvo.Alunperin kirjoittanut Lauri Räty
![]()
Kiitos Rattivaunulle tarkkaavaisuudesta. Toivottavasti kuvat miellyttivät.Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
Vaikka tässäkin ketjussa on lahtelaisia busseja ollut esillä runsaasti niin siitä huolimatta minut yllätti kaluston Wiima K202 -painotteisuus. Lahdessa on ehdottomasti yksi korkealattiaisimmista kaupunkiliikennejärjestelmistä mitä Suomessa on.
--
Lauri Räty