Linie sytten. Linjan 17 esihistoria on mitä mielenkiintoisin. Frederiksberg Sporvejsselskab aloitti liikennöinnin Köpiksen keskustasta naapurikaupunki Frederiksbergin puolelle vuonna 1872. Nimestään huolimatta yhtiön kalusto koostui raideohjatuista hevosomnibusseista - kuvassa etummaisin näkyvä pyöräpari oli kiskoihin alaslaskettava/kiskoista ylösnostettava ohjauspyöräpari. Koska radalla ei ollut kohtausraiteita, joutui jompikumpi hevosomnibussi siirtymään radasta sivuun kohtaustilanteissa.
Vuonna 1899 käynnisti Frederiksberg Sporvejs- og Elektricitets Aktieselskab ensimmäisenä yhtiönä sähköraitiotieliikenteen Köpiksen seudulla. Yhtiö syntyi em. FS:n yhdistyessä Falkoneralléens Sporvejsselskabiin. Yhtiön päälinja (hovedlinjen) muistutti vasemmalle kyljelleen kaadettua U-kirjainta. Moottorivaunukalusto koostui yksinomaan kaksikerroksista vaunuista, kuvassa Vanløsen asemalle johtaneen pidennyksen avajaisjuna koristeluineen ja juhlaliputuksineen 8.12.1914.
Köpisen raitiotieyhtiö osti FSEA:n vuonna 1919. Entinen päälinja pilkottiin siten, että eteläisestä linjaosuudesta muodostettiin Köpiksen uusi linja 17 (Raadhusplads - Vanløse) 1.11.1919. Linjalla liikennöitiin sen koko olemassaolon ajan pääasiallisesti entisen FSEA:n kerrosvaunuilla. Linja ei ollut kovin pitkäikäinen, se lakkautettiin 24.6.1931 yhdistämällä linjaan 14 (joka siis pidennettiin Raadhuspladsilta Vanløseen).